SEA.4

     
Název:
Name:
SEA.4 SEA.4
Originální název:
Original Name:
SEA.4
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1918-DD.MM.1919 Société d'Etudes Aéronautiques, Suresnes /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1918-DD.MM.1919
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
117
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.03.1918
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1015 kg 2238 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1620 kg 3571 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
12.00 m 39ft 4,43in
Délka:
Length:
8.50 m 27ft 10,64in
Výška:
Height:
3.10 m 10ft 2,04in
Plocha křídla:
Wing Area:
37.50 m2 403.65 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Lorraine-Dietrich 12Da o výkonu 272 kW Lorraine-Dietrich 12Da, power 365 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
218 km/h v 0 m 135.5 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
23,48 min do 5000 m 23,48 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7400 m 24278 ft
Dolet:
Range:
700 km 435 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x kulomet Vickers ráže 7,7 mm
lx dvojitý pohyblivý kulomet Lewis ráže 7,7 mm
1x .303 in Vickers machine gun
1x twin flexible .303 in Lewis machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Víceúčelový letoun dvojice konstruktérů Marcel Bloch a Henri Potez, který měl ve výzbroji francouzského letectva nahradit používané průzkumné a těžké stíhacé typy. První prototyp poprvé vzlétl někdy na jaře 1918 a během zkoušek tak zaujal, že bylo objednáno 1000 kusů. Kvůli výrobě tolika letounů byla založena nová splečnost Anjou Aéronautique Compagnie v Angeres a byla dohodnuta spolupráce s mnoha dalšími společnostmi.
První sériový kus byl však dokončen v den skončení války 11. listopadu 1918 a objednávka byla ihned zrušena. Letectvo tak převzalo jen 115 kusů první série, které pod označením SEA.4Ap.2 používalo k dálkovému průzkumu.
Mnoho strojů bylo následně zakrytím prostoru pozorovatele upraveno na dopravní a několik francouzských společností s nimi létalo např. do Varšavy nebo Cařihradu.
-
Zdroje:
Sources:
Hornát, Jiří. Société d'Etudes Aéronautiques SEA.4, L+K 2003/24.
www.aviafrance.com
www.dassault-aviation.com

SEA.4 - http://www.aviafrance.com/aviafrance1.php?ID=4171&ID_CONSTRUCTEUR=1132&ANNEE=0&ID_MISSION=0&MOTCLEF=

www.aviafrance.com
URL : https://www.valka.cz/SEA-4-t69471#244629 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more