CA - Murmansk

Pomoc s identifikaci

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Uz si nejaky patek si na jinem foru lamem hlavu co to je presne za lod a hlavne kde.


Jasne poznatelny je, ze se jedna o pohled zpredu podle okynkovyho mustku a tenci horni cast stezne je vzadu, to kulaty pred steznem neni s nejvetsi pravdepodobnosti komin, ale zbytek nastavby zamerovace.


Je to rozhodne americkej kriznik, delovy veze jsou jasny americky , 8" i 6" jsou docela podobny.


Nejblize podobnosti mi prijde trida wichita.





Bylo by dobre se zdrzet offtopicu , narazek na udici atp.
URL : https://www.valka.cz/CA-Murmansk-t66084#234050 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

No ta udice je docela důležitá, ona ta fotka je z nějakého fóra kde jsou ještě dvě další, Před časem jsem na ně narazil a na další je v podstatě ten samý pohled z větší dálky a na poslední je pohled víc z bohu. Je tam i napsáno odkud to je. Bohužel si to moc nepamatuju (nijak mne to nezaujalo) ale bylo tam něco ve smyslu " A tohle jsme našli ve fjordu" a místo. Nejsem si moc jist ale fotka byla snad z Norska, nebo severního pobřeží ruska a fotili to možná rusové (to berte s rezervou, fakt si to moc nepamatuju a narazil jsem na to náhodou při hledání úplně něčeho jiného a zrovna tohle mne moc nezaujalo, jen jsem si řekl co se dá ještě pořád najít)
URL : https://www.valka.cz/CA-Murmansk-t66084#234064 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

chmmmmmmmmmmm, v tom pripade by to teda spise ukazovalo na brita a neco od tridy southampton nahoru.
URL : https://www.valka.cz/CA-Murmansk-t66084#234080 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

No mohou být dvě možnosti,
1) je to něco z Lend-Leasu (rusové tak měli dokonce i bitevní loď)
2) je to něco co je z kořisti a následně "vyřazeno"
To obojí pokud jde o severní rusko. Mně ale pořád nějak tane v mysli že jsem se divil že něco takového je možné potkat v Norsku na rybolovu, ale třeba jsem si to spojil s tím že tam byl nedávno na rybách kamarád.
K určení typu by samozřejmě pomohlo najít zdroj (tam bylo uvedeno kde to je) nebo samozřejmě projít jak skončily lodi které odpovídají téhle konfiguraci (německé lehké křižníky by to mohli být také - zezadu) a zjistit které byly jak likvidovány. Po pravdě jsem se to pokusil najít, ale protože jsem na to narazil zcela náhodně když jsem hledal něco na kulomet browning je šance prakticky nulová.
URL : https://www.valka.cz/CA-Murmansk-t66084#234081 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

v poho kazdy voditko je dobry.


nemec to neni stopro, nemecky cl veze jsou docela jiny, i kdyz se tam koln u trondhaimu u brehu vali


jj vim archangelsk, ex royal s.
URL : https://www.valka.cz/CA-Murmansk-t66084#234088 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

takze po hrani v photoshopu jsme pravdepodobne odhali ten tajemny vrak, bude to rusky kriznik Admiral Nachimov.


to je ta koule vzadu



nachlup sedi zadni stezen



tak jeste zjisti kde:)
URL : https://www.valka.cz/CA-Murmansk-t66084#234158 Version : 0
so please move to the Russian section
URL : https://www.valka.cz/CA-Murmansk-t66084#234159 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

taaaaak je to tuuuu





je to ruskej Murmansk pri odtazeni do indie na sesrotovani se jim ve fjordu utrh


http://www.fishnorway.co.uk/murmansk_gallery.htm
URL : https://www.valka.cz/CA-Murmansk-t66084#234165 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Zaujímavé je že na zošrotovanie ho viezli aj s výzbrojou..... Na fotkách sú viditeľné protilietadlové delá, kryty streleckých rádiolokátorov, vizuálne nepoškodená rádiolokačná anténa na stožiari a pod....


Som si doteraz myslel že z vyradených plavidiel je všetka zneužiteľná výzbroj demontovaná....
URL : https://www.valka.cz/CA-Murmansk-t66084#234181 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

tak rusaci zejo, jako bysme to neznali, viz jejich atomovy ponorky k sesrotovani, maj jich plnej pristav a prd se deje:)


tak podle fotek se da vlist i dovnitr, urcite to musi byt zajimavy adventure, kor jak vidno ze to neni odstrojeny, jak vidno z fotek je to u nejaky vesnice, coz je zajimavy, ze to nikdo za tech skoro 30let nikdo nerozebral, nerozkrad ty zbrane, ze by to bylo hlidany taky se nezda
URL : https://www.valka.cz/CA-Murmansk-t66084#234184 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

no jednak to není 30let, od roku 1995 je to 12 a zase ono to je jednak kapku z ruky, a druhak to není moc k užitku. Pro místní lidi z tý vesnice z toho moc užitečných věcí není a pro sběratele kuriozit je to z ruky a asi se to moc nevyplatí.
To že je to i s "výzbrojí" není nijak divné, co by asi rusové s těmi kanony dělali, pokud to dopadlo dobře tak je poškodili na závěrech a tím to končilo, podobně je to s lokátory a elektronikou. Nedavno jsem na jednom ruském servru čet vyprávění jednoho chlapíka co sloužil na té letadlovce co ji prodali číňanům jako kasino, panáček se na ni dostal a nestačil kulit oči, systémy údajně ještě tajné na lodi zůstali a jsou tam dodnes (šlo o radiové a elektronické systémy) přesto že podle rusů byly zdemontovány nebo zničeny před odvozem lodi )chlapík věděl o čem píše protože na tom sloužil jako náčelník právě přes tohle, číňani na lodi mají jednak prohlídku a druhak právě to kasina a něco jako bordel )aspoň podle toho co milý matróz psal (na bordel prachy buď neměl nebo se nepřiznal Smile takže tam nevěděl jistě Smile ale kasino ho docela pobouřilo a brblal a samozřejmě ho štvalo že "tajné" systémy jsou tam doteď přesto že někdo dostal zaplaceno ze zrušení. Takže to co je tady není až tak překvapivé, spíš je zajímavé že Murmansk nebyl rozkraden za těch 8 let co stál někde v rusku Smile asi se tam za šrot neplatí tolik jako tady Smile nebo nemají podnikavou nepřizpůsobivou skupinu obyvatel Smile
to SKY ta druhá fotka v druhé řadě je ta z těch rybářů (nebo hodně podobná) další fotky jsou tady : http://www.mamut.net/meridianfoto/subdet182.htm
URL : https://www.valka.cz/CA-Murmansk-t66084#234192 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

jj ja vim, jakmile bylo jmeno tak sem uz nasel par dalsich webu s fotkama, vetsina ne nadsencu lodi ale vse potapeci:)


ale orech za poslednich par let to byl poradnej:) asi hlavne proto ze to nebyla ww2, za jeji hranice to uz nemam moc hlave:)
URL : https://www.valka.cz/CA-Murmansk-t66084#234193 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

No, že to je príma dobrodružství je určitě pravda, místní „mládež“ tam podle toho článku hned po „ztroskotání“ Murmanska pořádala výlety a hlavně pařby, jako důkaz na místě nechávali plechovky a flašky od piva - že se ty odpadky dostávají do moře není největší problém a to, že „sovětská“ loď sedí kousek od radarové stanice NATO Sørvaer už vůbec ne. Poblíž je rybářská vesnice, tohle je vcelku exploatovaná oblast lovišť a uvnitř lodi je pořád ještě PHM – no a představte si, co všechno dokáže znečistit 400 t mazutu…
Murmansk „sedí“ pevně na dně a za tu dobu „zarostl“ dost festovně. Pokusy o odtažení byly neúspěšné, údajně se jedna velká norská firma zajímala o možnost jeho rozřezání … na místě.
No a krom hrozby znečištění moře v případě úniku těch „uskladněných“ PHM se ekologové dobvrali ještě jednoho zjištění – v okolí vraku se začínají množit „velcí ruští krabi“, kteří se zřetelně svezli na trupu lodi z místa, kde byl Murmansk zakotven před jeho cestou do Indie.


Na lodi prý straší a to je taky možná jeden z důvodů, proč si jí přestali (místní) všímat...
URL : https://www.valka.cz/CA-Murmansk-t66084#234195 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

THE ROYAL MINISTRY OF FOREIGN AFFAIRS, Oslo
Press Division


NORWAY DAILY No. 250-253/94 OeW/KJ


DATE: 27 December 1994


RUSSIAN CRUISER BLOWN ASHORE ON FINNMARK COAST (Aftenposten)
The last thing any one wanted for Christmas hit the rocks near
Soervaer on the coast of Finnmark on Christmas Eve. The 211 m
long decommissioned Russian cruiser "Murmansk" was en route to
India, probably for dismantling, towed by the tugboat
"Marineskov". The "Marineskov" slipped its lines and left the
cruiser to the forces of nature. Drifting unmanned for 130
nautical miles, the derelict crashed ashore right below a
Norwegian military radar installation two days later. The
Coast Guard has escorted the "Marineskov" to Hammerfest where
the police have placed it under arrest. The "Marineskov" has a
crew of 40.


je zajimavy si vsimnout spojeni probably for dismantling, coz by mozna znacilo proc nebyla lod odstrojena od zbrani, ze by cerny rusky obchod pro indii?
URL : https://www.valka.cz/CA-Murmansk-t66084#234272 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Nehledejte v tom senzaci, loď není "vyzbrojená" tím že z ní ční hlavně, odstrojit ji od těchto těžkých částí stojí velké náklady a hlavně to nejde uělat "na koleně" ale musí to udělat někdo kdo na to má techniku (tedy třeba loděnice) a je samozřejmě mnohem výtěžnější stavět loď než ji rozebírat, právě proto většina vyspělých států ruší své lodi v Indii (práce je tam levná, bezpečnost je méně hlídaná a existuje tam na to zařízení které se tím zabývá). Rozebrat velkou loď je prostě problém a to že Murmansk stál po vyřazení několik let je toho jen důkazem, dřív se staré lodi často prostě potopili protože se ukazovalo že jejich rozebrání je moc drahé (to není jen u lodí i rozebrání tanku je dražší než to co dostanete za "vytěžené" suroviny) To že to v Indii ještě vychází výhodně je prostě nižší životní úrovní. Představa že by Indie něco získala tím že by koupila od rusů padesát let starý křižník do své výzbroje, je dost nesmyslná. To že novináři nevěděli proč dotyčná loď jede do indie neznamená že to byla černota, obecně se to nezveřejňuje, důvodů je celá řada a jedním je třeba i to že pokud to zveřejníte hemží se kolem vás různí kašpaři kteří řeší problémy jestli je vše uděláno "správně", na to doplatili francouzi když vyřazenou letadlovku museli odtáhnout zpět protože se někomu nelíbilo že je v jejím obložení azbest (je prakticky v každé lodi postavené před rokem 1970) Prostě to že se v Indii tohle dělá ve velkém leta dotyčným kašpárkům nevadilo, na tom se sotva zviditelníte, pokud jde ale o letadlovou loď je to samozřejmě jiná a nedivím se že rusové se s tím nijak nechlubili (i tech 400 tun mazutu může být jedním z mnoha důvodů). Prostě pokud se chcete zbavit (ekonomicky) starého vraku není to až tak jednoduché, to ale neznamená že by v tom bylo něco podivného.
URL : https://www.valka.cz/CA-Murmansk-t66084#234273 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

podle zabasnuti posadky ty vlecny lodi chapu ze murmansk se vali v norskejch teritorialnich vodach, pak teda nechapu proc norove nejakou oficialni cestou nezenou rusy k naprave, teda ani mozna ne toho vraku ale toho mazutu v nem, kdyz je to rybarska oblast, za chvilu nadrze prorezavej a pak je pro nory uz pozde, jak sou skodlivi ti zmineni velci krabi netusim. nicmene vrak to moc public znamej neni, bo si s tim nevedeli rady ani na shipwrecks.com nebo jak je presne ta adresa, kdyz sem se po tom pidil i ja.


dalsi vec vec, nerikam ze sem sedel u netu hodiny, ale i kdyz je mi jasne ze t oje stejna trida jako Nachimov, o Murmansku nikde ani prd, co se tyce ruskejch stranek co jsem doposud shlidnul, google mlci, jediny co jmenem najde je nejakej starej podobnej aurore:)
URL : https://www.valka.cz/CA-Murmansk-t66084#234276 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

koukam murmansk byl asi trocha lod duchu, krome vraku zadny fotky a zadna moc historie:)) vsude jen posledni cesta do indie:)
URL : https://www.valka.cz/CA-Murmansk-t66084#234284 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Stránky by asi byly, jenže v ruštině :
www.murm.severm.net


To že se o něm moc nepsalo bude tím že sloužil v severní flotile (její lodě byly ve stínu ostatních protože se tolik nepotkávali s jinými státy). Navíc jde o křižník který byl asi i z pohledu rusů zastaralý už v době zařazení do služby takže ani NATO asi nestál za velké zkoumání.
Je otázkou čí ta loď v době plavby do Indie byla, klidně mohla být indiánů Smile vléct ji mohla liberijská společnost která si půjčila ruský remorkér na tuhle plavbu a dnes už neexistuje (je to tak celkem běžné). Jasné je že vlečná loď asi porušila nějaký předpis, ale to je tak vše, čí ten vrak byl (osobně si myslím že spíš indů) ale hlavně kdo ho vlekl a tedy měl odpovědnost (myslím společnost) je mimo zprávy.
Ono ani s tím palivem to není tak hr, v chladných vodách se po nějaké době z toho stane taková tuhá hmota a na rozdíl od katastrof to třeba ve španělích to není tak hrozné. Ono těch 400 tun klidně může být zbytek co z tanků vyčerpat prostě nejde, takže to může být z pohledu zákona "košer" a to že norové neřvou na rusy (nebo se třeba domluvili a dostali odškodné a tím to zhaslo, což by pro novináře přestalo být zajímavé a pokřik v místních novinách v norštině prostě nenajdeš Smile ) spíš ukazuje že to na ně nepadá. Ostatně i v Rusku to asi neprodává armáda, ale ta to střelí na zlikvidování nějaké soukromé firmě a ta následně to prodá na šrot do Indie (to je dnes jeden z největších výrobců ocele) no a co si vemeš na soukromé firmě (nedělejme si iluzi že vyčuránci jsou jen u nás).
URL : https://www.valka.cz/CA-Murmansk-t66084#234291 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

jen pro zajimavost, co tu psal Bitaxe, Indie je podle statistik z roku 2005 osmym nejvetsim vyrobcem oceli na svete


China 394.9 Mton (2006)
Japan 112.5 Mton
United States 94.9 Mton
Russia 66.1 Mton
South Korea 47.8 Mton
Germany 44.5 Mton
Ukraine 38.6 Mton
India 48.1 Mton
Brazil 31.6 Mton
Italy 29.3 Mton
Turkey 21.0 Mton
France 19.5 Mton
Taiwan (ROC) 18.6 Mton
Spain 17.8 Mton
Mexico 16.2 Mton
Canada 15.3 Mton
United Kingdom 13.2 Mton
Belgium 10.4 Mton
South Africa 9.5 Mton
Iran 9.4 Mton
Poland 8.4 Mton


Zdroj : en.wikipedia.org


Data z roku 2005 dle udaju International Iron and Steel Institute's z roku 2006
URL : https://www.valka.cz/CA-Murmansk-t66084#234293 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Ten kdo chtěl trošku historie tu ji má:


Jedná se o křižník třídy Sverdlov, Project 68B. Což je vlastně poslední konvenčně pojatý křižník sovětským námořnictvem. Bylo za ery Kruščova postaveno 13 lodí
Název Murmansk získala loď 24.4.1955.
URL : https://www.valka.cz/CA-Murmansk-t66084#235087 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Něco málo podrobností
křižník murmansk byl postaven v Severodvinsku (před ním tam postavili loď "Okťabrskaja revolucija", původně "Molotovsk" stejné třídy). Kýl byl položen 28.1.1953, na vodu byl spuštěn 24.4.1955 a převzat námořnictvem byl 22.9.1955. TTD
standardní výtlak : 13 600t
plný výtlak : 16 640t
délka na vodorysce : 205 m
délka celková 210 m
šířka : 22 m
ponor : 6,9 m
výkon strojů : 110 000 koní
rychlost : 32,5 uzlu
dosah : 9000 námořních mil při 18 uzlech
pancéřování : 100 mm na bocích, věže 150 mm paluba 50 mm
výzbroj : 12x152 mm děla (délka hlavně 57 ráží) ve 4 třídělových věžích, 12x100mm (6x2), 32x37 (16x2), 10x533m torpédo2x5)
posádka : 1250 mužů


zdroj : "All the world fighting ships 1947 - 1995" vydaná "NAval institute press" v Anapolisu, Maryland USA.
URL : https://www.valka.cz/CA-Murmansk-t66084#235095 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Jen na okraj, Cichym zmíněný politik se jmenoval Chruščov (Nikita Segejevič), Khruschov je anglická transkripce, nedržící se ruského (nebo spíše ukrajinského) zápisu jména, ale toho jak v angličtině píší ch.
URL : https://www.valka.cz/CA-Murmansk-t66084#235096 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Myslím že celkom bolo dokončených 14 plavidiel triedy Sverdlov, ďalších 10 sa nikdy nedokončilo (7 bolo rozobratých v rôznom štádiu výstavby, 3 sa nezačali stavať).



Murmansk


Druh : ťažký krížnik
Třída : Projekt 68B Sverdlov
Začiatok výstavby: 21.1:1953
Spuštění na vodu : 24.4.1955
Zařazení do služby: 25.9.1955
Vyřazení ze služby (potopení, atd): 3.7.1992, v roku 1994 predaný do Indie na zošrotovanie, počas prepravy, na Štedrý večer (24.12.1994) stroskotal na v Nórskych vodách blízko Soervaer (Finnmark).


Služba: Severná flotila


Zdroj: www.fas.org
http://ship.bsu.by/main.asp?id=100782&TPL=1
URL : https://www.valka.cz/CA-Murmansk-t66084#235098 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Inak podľa výtlaku a výzbroje ide s najväčšou pravdepodobnosťou o ťažký krížnik nie (po WWII aj delostrelecký krížnik), kód CA ?
URL : https://www.valka.cz/CA-Murmansk-t66084#235099 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Myslím že baltské loděnice dokončily 6 lodí (Sverdlov, Ždanov, Admiral Ušakov, Alexandr Suvorov, Admiral Seniavin, Dimitrij Požarskij) další tři byly rozestavěny, spuštěny na vodu ale nedokončeny (Kronštadt, talin a Varjag) zrušeny byly všechny v roce 1961.
Další 3 byly postaveny na dálném východě (Ordžonikidze, Alexandr Něvskij a Admiral Lazarev) jedna (Ščerbakov) byla nedokončena a zrušena v roce 1961. Ordžonikidze byl prodán v roce 1962 do Indonezie.
další 3 byly postaveny v Nikolajevu v černém moři(Dzeržinski, Admiral Nachimov, Michail Kutuzov) jedna byla opět nedokončena (Admiral Kornilov)
poslední dvě byly postaveny v Severodvinsku (Molotovsk později přejmenovaný na Okťabrskaja revolucija a právě Murmansk) další dvě byly sice začaty ale nebyly ani spuštěny na vodu (Archangelsk a Vladivostok) obě byly zrušeny v roce 1961.
Celkem tedy 14 lodí dokončeno a dalších 5 rozestavěno.
Původ projektu je v předválečném projektu 68 tedy třída Čapajev, lodi byly samozřejmě silně změněny a doplněny o radarové a další vybavení. Nejsem si jist zda rusové měly zavedeno rozlišení na lehké a těžké křižníky (rozdělení dle Washingtonské konference bylo myslím pouze meziválečné). Loď je obvykle uváděna jako "krejzer" bez rozlišení. Stavba celé třídy byla ukončena v roce 1956, ale už před tím byla v útlumu, přešlo se na stavbu lodí vyzbrojených raketami. i některé z lodí třídy Sverdlov byly později přestavěny na nesení raket (Admiral Nachimov a Dzeržinski), další byly přestavěny na velitelské lodě (Ždanov a Admiral Seniavin).


zdroj : "All the world fighting ships 1947 - 1995" vydaná "NAval institute press" v Anapolisu, Maryland USA.
URL : https://www.valka.cz/CA-Murmansk-t66084#235120 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments

Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more