Kawaniši G9K1 17-Ši

Kawanishi G9K1 17-Shi / 川西 G9K1 17试・陆上攻击机
     
Název:
Name:
Kawaniši G9K1 17-šI Kawanishi G9K1 17-Shi
Originální název:
Original Name:
17试陆上攻击机
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1943-DD.MM.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
pouze projekt / Project only
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
4
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
8850 kg 19511 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
13500 kg 29762 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
16000 kg 35274 lb
Rozpětí:
Wingspan:
21,600 m 70ft 10,38in
Délka:
Length:
15,000 m 49ft 2,54in
Výška:
Height:
6,070 m 19ft 11in
Plocha křídla:
Wing Area:
64,00 m2 688.89 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
210,94 kg/m2 43.2 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Micubiši MK10B, vzduchem chlazený dvouhvězdicový osmnáctiválec o vzletovém výkonu 1 765 kW (2 400 k).
Vrtule čtyřlisté s konstantní rychlostí otáček o průměru 4 500 mm.
Mitsubishi MK10B, eighteen-cylinder air-cooled two-row radial engine, rated at 2,367 hp for take-off,
driving a four-blade constant-speed propellers of the diameter 14ft 9,16in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2 800 l 616 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
605 km/h v 7600 m 375.9 mph in 24934 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,25 min do 4000 m 6,25 min to 13123 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11200 m 36745 ft
Dolet:
Range:
5500 km 3417.5 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
3x pohyblivý kanón Type 99 Model 2 ráže 20 mm
Pumový náklad: do 800 kg nebo torpédo
Three flexible 0.79 inch Type 99 Model 2 cannons.
Bomb load: Up to 1,764 lb bombs or torpedo.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
17试陆上攻击机 - Experimentální námořní útočný letoun pro pozemní základny 17-Ši


Tento projekt představoval letoun, který měl nahradit slavnou Betty, od začátku bylo počítáno s účinnou pasivní ochranou palivových nádrží i prostor pro osádku.
17试陆上攻击机 - Navy Experimental 17-Shi Attack Bomber
Zdroje:
Sources:
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-G9K1-17-Si-t64996#231697 Version : 0
Kawanishi G9K1


History:
In 1942, the Japanese Naval Air Command (海軍航空本部 Kaigun Kōkū Hombu) drew up the technical specifications of the 17-Shi, articulating its requirements for a new heavy bomber for land bases. By this year, the company's design team 三菱重工業株式会社- Mitsubishi Jūkōgyō Kabushiki Kaisha was already working on its design G7M1, the latter being a response to the earlier 16-Shi specifications. The new specifications were submitted to another company 川西航空機株式会社 - Kawanishi Kōkūki Kabushiki Kaisha, this manufacturer had considerable experience in building large four-engined flying boats, and a new project with the factory designation K-100 will soon be built here. The designers designed the new heavy bomber as a twin-engined aircraft with a crew of four. The Navy gave the project the designation G9K1 17-Shi. The project was submitted to the technical department of the Kaigun Kōkū Hombu for review; this department took a close look at the project and subsequently stopped all further work on the project, criticizing the inadequate defensive armament (three 20 mm caliber guns) and the small payload capacity of the aircraft. The decision to cancel the development of the MK10B engine, which was planned to power the aircraft, certainly played a role in the halt of work.
After work on the project was halted, the 18-Shi specifications were compiled and released, resulting in the Nakajima G8N1 heavy bomber that finally met the Navy's expectations.
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-G9K1-17-Si-t64996#231735 Version : 0
www.aviarmor.net
.
Kawaniši G9K1 17-Ši -


URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-G9K1-17-Si-t64996#574635 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more