Název: Name: | Aiči B7A1 16-Ši | Aichi B7A1 16-Shi |
Originální název: Original Name: | 舰上攻击机试16 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1942-DD.MM.1942 Aichi Watch and Electric Machinery, Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1942-DD.MM.1942 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 prototyp | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.05.1942 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan | CATOBAR - catapult take-off but arested recovery |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3092 kg | 6817 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4965 kg | 10946 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 5435 kg | 11982 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 14,400 m | 47ft 2,92in |
Délka: Length: | 11,500 m | 37ft 8,75in |
Výška: Height: | 3,450 m | 11ft 3,83in |
Plocha křídla: Wing Area: | 35,40 m2 | 381.04 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 140,25 kg/m2 | 28.73 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Nakadžima NK9A Homare 11 (Ha-45-11), vzduchem chlazený dvouhvězdicový osmnáctiválec o vzletovém výkonu 1 324 kW (1 800 k), 1 074 kW (1 440 k) v h= 1 800 m a 1 147 kW (1560 k) v h= 6 600 m. Vrtule čtyřlistá s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 450 mm. | Nakajima NK9A Homare 11 (Ha-45-11) eighteen-cylinder air-cooled two-row radial, rated at 1,775 hp for take-off, 1420 hp at 5,900 ft and 1,539 hp at 21,000 ft, driving a constant-speed four-blade metal propeller of the diameter 11ft 3,83in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1 406 l | 309 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 590 km/h v 6000 m | 366.6 mph in 19685 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 370 km/h v 4000 m | 229.9 mph in 13123 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7,5 min do 4000 m | 7,5 min to 13123 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8950 m | 29364 ft |
Dolet: Range: | 1850 km | 1149.5 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 3040 km | 1889 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kanón Type 99 Model 2 ráže 20 mm 1x pohyblivý kulomet Type 1 ráže 7,92 mm Pumový náklad: 800 kg pum nebo torpédo o stejné hmotnosti. | Two fixed forward-firing 0.79 inch Type 99 Model 2 cannon in a wing-mounted and one flexible rear-firing 0.312 inch Type 1 machine-gun. Bomb-load: One 1,764 lbs torpedo or up to 1,764 lb of bombs. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 愛知 流星艦上攻撃機 试16 - Ajči Kandžó kógekiki Šizaku 16 - Námořní palubní útočný letoun Ši-16. Tovární označení prototypu bylo AM-23 | 愛知 流星艦上攻撃機 试16 - Aichi Kanjou-kougeki-ki - Navy carrier-borne torpedo and dive-bomber 流星 - Ryusei - Shooting Star The factory designation firsth prototype was AM-23 |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 archiv autora |