IAR CV-11

     
Název:
Name:
IAR CV-11 IAR CV-11
Originální název:
Original Name:
IAR CV-11
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1930-DD.MM.1930 SA Industria Aeronautică Română, Braşov /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1930-DD.MM.1930
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1100 kg 2425 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1510 kg 3329 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,50 m 37ft 8,75in
Délka:
Length:
6,98 m 22ft 10,8in
Výška:
Height:
2,46 m 8ft 0,84in
Plocha křídla:
Wing Area:
19,80 m2 213.13 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Lorraine-Dietrich 12Fa Courlis o výkonu 441 kW/600 k, později
Hispano-Suiza 12Mc o výkonu 368 kW/500 k
Lorraine-Dietrich 12Fa Courlis, power 592 hp, později
Hispano-Suiza 12Mc o výkonu 493 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
329 km/h v 300 m 204.4 mph in 984 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8,5 min do 5000 m 8,5 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9000 m 29528 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x kulomet Vickers ráže 7,7 mm 2x .303 in Vickers machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Prototyp letounu CV-11 byl první samostatnou konstrukcí v roce 1925 založené firmy Industria Aeronautică Română. Na vývoji se podílel Elie Carafoli a Francouz M. Virmoux. Ti navrhli výkonný dolnoplošník, původně poháněný motorem Lorraine 12Fa Courlis o výkonu 600 koní. Po první fázi testů byl ale nahražen novým francouzským motorem Hispano-Suiza 12Mc.
Letoun byl poté předváděn v zahraničí a po jeho návratu na něm byl učiněn pokus o překonání světového rychlostního rekordu na uzavřeném 500 km okruhu. Testy vypadaly nadějně, protože letoun dosahoval rychlosti přes 320 km/h a rekord byl "jen" 306,7 km/h. Měřený pokus se uskutečnil 9. prosince 1931, letoun pilotoval Romeo Popescu. Během letu však vysadil motor a při nepovedeném nouzovém přistání pilot zahynul
Vývoj pak pokračoval typem IAR-12.
-
Zdroje:
Sources:
Guduju I. a kol.: Romanian Aeronautical Constructions 1905-1974, Military Publishing House, Bukurešť 1974
Green W. - Swanborough G.: Encyklopedie stíhacích letounů, Svojtka & Co. 2002
http://avia.russian.ee/air/romania/iar_cv-11.php

IAR CV-11 - http://avia.russian.ee/air/romania/iar_cv-11.php

http://avia.russian.ee/air/romania/iar_cv-11.php
URL : https://www.valka.cz/IAR-CV-11-t64965#231533 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more