Název: Name: | Kawaniši K8K1 12-Ši | Kawanishi K8K1 12-Shi |
Originální název: Original Name: | 零式水上初歩练习机 | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | trainer aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1938-DD.09.1938 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo | |
Období výroby: Production Period: | DD.05.1937-DD.09.1938 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 3 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 06.07.1938 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | floats |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 719 kg | 1585 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 985 kg | 2172 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,500 m | 31ft 2,01in |
Délka: Length: | 8,802 m | 28ft 10,54in |
Výška: Height: | ? m | ? |
Plocha křídla: Wing Area: | 23,55 m2 | 253.49 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 41,826 kg/m2 | 8.57 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Gasuden Džimpu 2, vzduchem chlazený hvězdicový sedmiválec o výkonu 96 kW (130 k). Vrtule dvoulistá, dřevěná, nestavitelná o průměru 2 400 mm | Gasuden Jimpu 2 seven-cylinder air-cooled radial engine, power output 128 hp, driving a two-blade fixed-pitch wooden propeller of the diameter 7ft 10,5in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 120 l | 26.4 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 184 km/h v 0 m | 114.3 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 120.7 km/h v ? m | 75 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 3490 m | 11450 ft |
Dolet: Range: | 600 km | 372.8 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | žádná | None |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 零式水上初歩练习机 - Námořní plovákový letoun pro základní výcvik 12-Ši | 零式水上初歩练习机 - Navy Primary Trainer Seaplane 12-Shi. In 1937, the Navy placed orders with Nippi, Watanabe and Kawanishi for a 12-Shi Primary Seaplane Trainer to be powered by a 130hp Jimpu engine as replacement for the Navy Type 90 Primary Seaplane Trainer. There was little latitude in design concept, therefore all three entries were almost the same in appearance and performance. The design of the Kawanishi model was begun in May 1937 having been given the short designation K8K1. The first of three prototypes was flown on 6 July, 1938, and delivered to the Navy the following month. After operational testing and evaluation by the Navy against borh the Nippi K8Ni1 and Watanabe K8W1, the Kawanishi aircraft was accepted in June 1940 as the Navy Type 0 Model 11 Primary Seaplane Trainer - K8K1 Model 11 |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945., Vol.3., Kawanishi Aircraft, Shuppan-Kyodo, 1982. archiv autora |