Micubiši B4M1 9-Ši

Mitsubishi B4M1 9-Shi / 三菱重工业B4M1 9试
     
Název:
Name:
Micubiši B4M1 9-Ši Mitsubishi B4M1 9-Shi
Originální název:
Original Name:
三菱製(B4M) 9试
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1935-DD.08.1935 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.04.1934-25.08.1935
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
25.08.1935
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan CATOBAR - catapult take-off but arested recovery
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2000 kg 4409 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3827 kg 8437 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
4080 kg 8995 lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,800 m 48ft 6,7in
Délka:
Length:
9,960 m 32ft 8,1in
Výška:
Height:
3,940 m 12ft 11,1in
Plocha křídla:
Wing Area:
54,00 m2 581.25 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
70,87 kg/m2 14.52 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Micubiši A-4 vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 533 kW (725 k).
Vrtule: dřevěná, dvoulistá, nestavitelná o průměru 3 600 mm, nebo trojlistá kovová s penvým úhlem náběhu.
Mitsubishi A-4 fourteen-cylinder two-row radial engine at 715 hp for take-off,
driving a two-blade wooden fixed-pitch propeller of the diameter 11ft 9, ¾ in.
or fixed-pitch three-bladed metal propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
241 km/h v m 149.8 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
196 km/h v m 121.8 mph in 0 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
14,55 min do 3000 m 14,55 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Type 89 Model 2 ráže 7,7 mm v trupu
1x pohyblivý kulomet Type 89 Model 1 ráže 7,7 mm v poslední kabině
800 kg pum, nebo 1x torpédo Type 94 o hmotnosti 785 kg.
Two fixed forward-firing 0.303 inch Type 89 Model 2 machine-guns and
one flexible rear-firing 0.303 inch Type 89 Model 1 for gunner.
Bpmb load: Up to 1,764 lb for pombs or torpedo Type 94.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Experimentální námořní palubní útočný letoun 9-Ši


Letová vytrvalost: 6,25 h
Experimental 9-Shi Carrier Attack Aircraft.


Endurance: 6 hours 15 minutes
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-B4M1-9-Si-t64816#231022 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Mitsubishi B4M1 9-Shi


Historie:
Tento letoun vznikl na základě technických specifikací 9-Shi, kterými Kaigun Koku Hombu v roce 1934 požadovalo náhradu za již zastaralé palubní útočné letouny Type 92, známé také pod označením B3Y1. Směrnice 9-Shi byly odeslány dvěma největším výrobcům letadel, to byla jednak Mitsubishi Jukogyo K.K. v Nagoji a její rival Nakajima Hikoki K.K. v Otě. Zároveň byl ale obeslán i 1. námořní letecký arzenál v Jokosuce (Dai-Ichi Kaugun Koku Gijitsusho). Zkoušek v roce 1936 se účastnily prototypy ode všech obeslaných subjektů Mitsubishi se svým prototypem Ka-12, námořnictvem označeným B4M1, Nakajima přihlásila dva prototypy B4N1 a konečně 1. arzenál přihlásil B4Y1.
Vítězem soutěže byl vyhlášen prototyp z 1. námořního arzenálu, tento letoun navrhl tým vedený inženýrem Sanaeo Kawasakim, námořnictvo tento prototyp označilo Yokosuka B4Y1. Dai-Ichi Kaugun Koku Gijitsusho nemělo dostatečné výrobní kapacity a tak se do výroby zapojila Mitsubishi, která vyrobila 135 letadel B4Y1 a Nakajima, ta dodala 35 těchto letadel.
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-B4M1-9-Si-t64816#301606 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Nemám fotografii, proto alespoň obrázek tohoto bombardéru
Micubiši B4M1 9-Ši -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-B4M1-9-Si-t64816#231024 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Zdroje:
Rene J Francillion PhD, Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
Robert C Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Putnam Aeronautical Books, rok 1990, ISBN: 1557505632
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
L+K 20/1986, Letadla 39-45
www.modelbud.pl - obrázek
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-B4M1-9-Si-t64816#231025 Version : 0
http://www.airwar.ru/enc/bww1/b4m.html
.
Micubiši B4M1 9-Ši -


Micubiši B4M1 9-Ši -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-B4M1-9-Si-t64816#576656 Version : 0
Three-view sketch of the B4M1 prototype
Micubiši B4M1 9-Ši -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-B4M1-9-Si-t64816#231023 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more