Micubiši 3MT10 7-Ši

Mitsubishi 3MT10 7-Shi / 海軍七試艦上攻撃機 [3MT10]
     
Název:
Name:
Micubiši 3MT10 7-Ši Mitsubishi 3MT10 7-Shi
Originální název:
Original Name:
海軍七試艦上攻撃機 [3MT10] / 九5
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1932-DD.MM.1932 Mitsubishi Internal Combustion Engine Manufacturing Co., Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1932-DD.MM.1932
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.10.1932
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2600 kg 5732 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4400 kg 9700 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,723 m 48ft 3,64in
Délka:
Length:
10,079 m 33ft 0,81in
Výška:
Height:
3,885 m 12ft 8,94in
Plocha křídla:
Wing Area:
57,00 m2 613.54 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
79,19 kg/m2 16.22 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of engines:
1
Typ:
Type:
Rolls-Royce Buzzard II MS kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o výkonu 615 kW
Vrtule: dřevěná, dvoulistá, nestavitelná o průměru 4 000 mm
Rolls-Royce Buzzard II MS twelve cylinder water-cooled Vee engine rated at 825 hp,
driving a two-blade fixed-pitch wooden propellers of diameter 13ft 1.48ft
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
930 l 204.5 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
213 km/h v 1000 m 132.4 mph in 3281 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
160 km/h v 1000 m 99.4 mph in 3281 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
12,0 min do 3050 m 12,0 min to 10007 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet typ 87 ráže 7,7 mm v trupu
2x pohyblivý kulomet Type 87 ráže 7,7 mm - na konci kabiny a ve výstřelné štěrbině pod trupem
800 kg pum nebo 1x torpédo Type 91 o hmotnosti 785 kg
One forward-firing 0.303in Type 87 machine-gun
Two flexible rear-firing 0.303in Type 87 machine-guns
Bomb-load: one 800 kg torpedo or 800 kg of bombs carried externally under the fuselage.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
palubní torpédový bombardér
Letová vytrvalost: 12,0 h
Ka-5 – tovární označení
Carrier Attack or Torpedo Bomber Aircraft
Endurance: 12,0 hours
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis, Maryland, Peprinted, rok 1990, ISBN: 0-87021-313-X
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Putnam Aeronautical Books, rok 1990, ISBN 1557505632
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
www.modelbud.pl - obrázek
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-3MT10-7-Si-t64813#231001 Version : 0
Mitsubishi 3MT10


Aircraft history:
In 1932, the Japanese Naval Air Command - Kaigun Koku Hombu wrote out the technical specifications of the 7-Shi for a deck torpedo aircraft of purely Japanese design. The Nakajima Hikoki K.K., Mitsubishi Jukogyo K.K. factories were approached, the Aichi Tokei Denki factory participated on its own initiative with an aircraft that was factory designated AB-8, the Naval Air Arsenal in Yokosuka also entered its aircraft and this machine eventually won. At the Mitsubishi Jukogyo K.K. factory, the design work was undertaken by Ing. Hajime Matsuhara, who, however, remained under the influence of the B2M torpedo bomber design, was himself involved in the design of this bomber, having already been in the construction of the prototype 3MT4 at Blackburn. He used a powerful Rolls-Royce Buzzard twelve-cylinder engine for propulsion. During factory trials at Kasumigahara base, the aircraft crashed after the engine lost revs, thus eliminating the aircraft from competition.
Other aircraft that participated in the 7-Shi program were Aichi AB-8; Nakajima B3N1 and Yokosuka B3Y[/b
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-3MT10-7-Si-t64813#231000 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Zatím jsem nesehnal nic jiného než tento málo kvalitní obrázek,
Micubiši 3MT10 7-Ši -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-3MT10-7-Si-t64813#231002 Version : 0
Shigeru Nohara: The Xplanes of Imperial Japanese Army & Navy 1924-45, Illustrated Warplane History, ISBN4-7663-3292-X
.
Micubiši 3MT10 7-Ši -


Micubiši 3MT10 7-Ši -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-3MT10-7-Si-t64813#542404 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more