Micubiši B1M2 (palubní útočný letoun typ 13-2)

Mitsubishi B1M2 / 一三式舰上攻击机 (B1M2)
     
Název:
Name:
Micubiši B1M2 typ 13-2 Mitsubishi B1M2 Type 13 Model 2
Originální název:
Original Name:
一三式艦上攻撃機 (B1M2)
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1926-DD.MM.1929 Mitsubishi Internal Combustion Engine Manufacturing Co., Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1926-DD.MM.1929
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
115
První vzlet:
Maiden Flight:
04.02.1926
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1765 kg 3891 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2850 kg 6283 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,766 m 48ft 5,34in
Délka:
Length:
10,060 m 33ft 0,06in
Výška:
Height:
3,520 m 11ft 6,58in
Plocha křídla:
Wing Area:
59,00 m2 635.07 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
48,21 kg/m2 9.87 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Micubiši / Hispano-Suiza Typ Hi, kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 441 kW (600 k).
Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu o průměru 3 500 mm.
Mitsubishi / Hispano-Suiza Type Hi twelvee-cylinder water-cooled Vee engine rated at 596 hp for take-off,
driving a two-blade fixed-pitch wooden propeller of diameter 11ft 5,8in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
380 l 83.6 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
194 km/h v 1000 m 120.5 mph in 3281 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
162 km/h v 1000 m 100.7 mph in 3281 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
20,0 min do 3000 m 20,0 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4500 m 14764 ft
Dolet:
Range:
340 km 211.3 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Vickers ráže 7,7 mm nad motorem a
1x zdvojený pohyblivý kulomet Vickers ráže 7,7 mm v zadní kabině.
Pumový náklad: 1x torpédo ráže 457 mm nebo 2x 240 kg puma.
Two fixed forward-firing 0.303 inch Vickers machine-guns and
one twin flexible rearward-firing 0.303 in Vickers machine-guns.
Bomb-load: One 18 inch torpedo or two 529 lb bombs.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
一三式艦上攻撃機 - Iči-san šiki kandžō kōgekiki - Palubní útočný letoun typ 13 model 2, tovární označení 3MT1
Spojenecké kódové jméno: nepřiděleno


Osádka byla rozšířena o jednoho muže.Základem pro tento letoun byl prototyp 2MT5
一三式艦上攻撃機 - Ichi-san shiki kanjō kōgekiki - Navy Type 13-2 Carrier Attack Aircraft. Company designation 3MT1
Allied Code Name: None


Three-seat production torpedo bomber, based on 2MT5.
Zdroje:
Sources:
Mark R. Peattie, Sunburst: The Rise of Japanese Naval Air Power, 1909-1941, Naval Institute Press, 2007, ISBN 1-59114-664-X
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
www.csd.uwo.ca
www.aviastar.org
http://www.airwar.ru/enc/bww1/b1m.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-B1M2-palubni-utocny-letoun-typ-13-2-t64730#230859 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more