Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 313 příspěvků vloženo, 955 editováno a 304 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

North American F-86F Sabre

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    North American F-86E-5 Sabre North American F-86E-5 Sabre
    Originální název:
    Original Name:
    North American F-86E-5 Sabre
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.03.1952-DD.12.1956 North American Aviation, Inc., Inglewood, California
    DD.05.1952-DD.MM.195R North American Aviation, Inc., Columbus, Ohio
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.03.1952-DD.12.1956
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    2539 (51-2850/2943, 51-12936/12976, 51-13070/13510, 52-4305/5530, 53-1072/1228)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    19.03.1952
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    4967 kg 10950 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    9367 kg 20650 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    11.31 1) m 37ft 1,25in1)
    Délka:
    Length:
    11.44 m 37ft 6,5in
    Výška:
    Height:
    4.51 m 14ft 9,5in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    26.75 2) m2 287,92) ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    jednoproudový turbojet
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    General Electric J47-GE-27 o tahu 26.29 kN General Electric J47-GE-27, thrust 5910 lb.s.t.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    1647 l (1912 l s křídlem "6-3")
    2x 454 l přídavná nádrž
    2x 757 l přídavná nádrž
    435 US gal (505 gal with "6-3 wing")
    2x 120 gal drop tank
    2x 200 gal drop tank
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    1107.2 km/h v 0 m 6883) mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    47.2 m/s 9300 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    6.3 min do 9144 m 6.3 min to 30000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    14387 m 47200 ft
    Dolet:
    Range:
    745.1 km 463 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    2655.4 km 1650 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    6x kulomet M3 ráže 12,7 mm, 300 nábojů na zbraň


    2x 454kg bomba
    8 raket HVAR
    1x atomová puma Mk 12 (pouze F-86F-35)
    6x M3 machine gun, 300 rpg


    2x 1000 lb bomb
    8 HVAR rocket
    1x Mk 12 nuclear bomb (F-86F-35 only)
    Uživatelské státy:
    User States:












































    Poznámka:
    Note:
    pro stoje s křídlem s křídlem "6-3" / s křídlem F-40:
    1) 11,31 m / 11,92 m
    2) 28,08 m2 / 29,12 m2
    3) 1118,5 km/h / 1091,1 km/h

    - od konce roku 1952 zaváděno křídlo "6-3" o větší ploše bez slotů na náběžné hraně, namontováno i na většinu starších strojů
    - od subvarianty F-86F-30-NA (F-25-NH) zvýšen počet pylonů pod křídly na čtyři
    - subvarianta F-86F-40-NA měla prodloužená křídla se sloty, upraveno i na mnoha starších strojích
    - 300 strojů F-86F-40 bylo z mateřskou firmou dodaných dílů sestaveno firmou Micubiši
    for machines with "6-3" wing / F-40 wing:
    1) 37ft 1,25in / 39ft 1,25in
    2) 302.3 sq ft / 313.4 sq ft
    3) 695 mph / 678 mph

    - from late 1952 introduced "6-3" wing with and bigger area and without wing leading edges
    - from F-86F-30-NA (F-25-NH) introduced four underwing pylons instead of two
    - F-86F-40-NA had extended wing tips and reintroduced leading edge slats
    - 300 F-86F-40 were assembled from kits by Mitsubishi
    Zdroje:
    Sources:
    Davis, Larry. F-86 Sabre, In Action No.33. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1978. ISBN 0-89747-032-X.
    Davis, Larry. F-86 Sabre, In Action No.126. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1992. ISBN 0-89747-282-9.
    Curtis, Duncan. North American F-86 Sabre. Crowood Press, Ramsbury 2000. ISBN 1-86126-358-9.
    Pátek, Zdeněk. F-86A, E a F Sabre, HPM 1999/12.
    http://joebaugher.com/usaf_fighters/p86_8.html
    http://joebaugher.com/usaf_fighters/p86_13.html
    URL : https://en.valka.cz/topic/view/647#42602Version : 0
    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    Uživatelé: (exportní)
    - Argentina (28 ks)
    - Bolívie (9 až 11 ks)
    - Etiopie (12 ks)
    - Filipíny (36 až 40 ks)
    - Japonsko (208)
    - Jižní Korea (122 ks)
    - Kolumbie (4 ks)
    - Norsko (115 ks)
    - Pákistán (102 ks)
    - Peru (12 ks)
    - Portugalsko (50 ks)
    - Saúdská Arábie (??)
    - Španělsko (270 ks)
    - Taiwan (250 ks)
    - Thajsko (40 ks)
    - Tunisko (12 ks)
    - Venezuela (30 ks)
    URL : https://en.valka.cz/topic/view/647#190121Version : 0
    MOD
    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    F-86F-1-NA Sabre (FU-857, 51-2857) se kterým u 334th FIS, 4th FIW během války v Koreji létal Capt. Manuel Fernandez, květen 1953. Letoun byl později v rámci americké vojenské pomoci předán na Taiwan.


    URL : https://en.valka.cz/topic/view/647#393584Version : 0
    MOD
    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    F-86F-35-NA Sabre (FU-147, 53-1147) z výzbroje 416th Fighter-Bomber Squadron, 21st Fighter-Bomber Group, 50. léta.


    URL : https://en.valka.cz/topic/view/647#398732Version : 0
    MOD
    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    North American F-86F-35-NA Sabre (sériové číslo USAF 52-5242) v barvách portugalského letectva, v jehož řadách sloužil od roku 1959 s taktickým číslem 5316. Letoun je zachycen v bruselském vojenském muzeu, v jehož sbírkách se nachází od roku 1981.


    První F-86F obdrželo portugalské letectvo v roce 1958 v rámci progamu vojenské pomoci MDAP. Prvním uživatelem se stala Esquadra 51 (Letka 51) na základně Base Aérea 5 (BA5) v Monte Real/Leiria. Celkem bylo dodáno 68 letadel tohoto typu (z toho 3 sloužily jako zdroj náhradních dílů a nikdy nelétaly). V létě 1961 byl na základnu Bissalanca v kolonii Guiné-Bissau odeslán detašmán osmi F-86F, který zde zůstal až do října 1964. Letouny se zde zapojily do bojových operací proti místním povstalcům.


    Poslední portugalské Sabry dolétaly na konci sedmdesátých let.





























    URL : https://en.valka.cz/topic/view/647#3489Version : 0
    MOD
    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    North American F-86F-25-NH Sabre (sériové číslo 51-13371) zachycený v Champlin Fighter Museum v Arizoně. Tento letoun byl americkému letectvu dodán ani ne týden po skončení bojů v Koreji. Do roku 1956 sloužil u dvou amerických jednotek v Evropě, posléze byl modifikován a zařazen do programu vojenské pomoci MAP. Díky tomu pak v roce 1958 putoval do Jižní Koreje. Odsud se v osmdesátých letech vrátil zpět do USA, přičemž v roce 1984 bylo rozhodnuto o jeho dalším použití - jako muzejním exponátu. Letoun v podobě uvedené na fotografiích nese marking Sabru, se kterým v roce 1952 u 4.FIW létal v Koreji Maj. F.C. "Boots" Blesse.



    URL : https://en.valka.cz/topic/view/647#194617Version : 0
    MOD
    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    North American F-86F-30-NA Sabre (s/n 52-5012) v Planes of Fame Museum v Kalifornii.


    URL : https://en.valka.cz/topic/view/647#200143Version : 0
    MOD