Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 374 příspěvků vloženo, 1558 editováno a 309 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

PZL.49 Miś

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    PZL.49 Miś PZL.49 Miś
    Originální název:
    Original Name:
    PZL.49 Miś
    Kategorie:
    Category:
    bombardovací letoun bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    Państwowe Zakłady Lotnicze, Wytwórnia Płatowców Nr 1, Okęcie /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1938-DD.MM.1939
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    0
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    4
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    6250 kg 13779 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    11500 kg 25353 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    18,20 m 59ft 8,53in
    Délka:
    Length:
    14,40 m 47ft 2,92in
    Výška:
    Height:
    4,80 m 15ft 8,97in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    53,00 m2 570.49 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    PZL Hercules o výkonu 1030 kW/1400 k nebo
    Gnôme-Rhône 14N 50/51 o výkonu 1030 kW/1400 k
    třílistá stavitelná vrtule
    PZL Hercules, power 1381 hp, or
    Gnôme-Rhône 14N 50/51, power 1381 hp
    three-bladed variable-pitch propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    520 km/h v ? m 323.1 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    ? m ? ft
    Dolet:
    Range:
    2000 km 1242.7 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    3000 km 1864.1 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x kanon Hispano-Suiza ráže 20 mm, Oerlikon ráže 37 mm nebo 4 kulomety ve hřbetní věži
    1x pohyblivý kulomet ve výsuvném břišním střelišti
    2x pohyblivý kulomet v přídi


    ~3000 kg pum
    1x 20 mm Hispano-Suiza or 37 mm Oerlikon cannon or four machine guns in the dorsal turret
    1x flexible machine gun in the retractable ventral position
    2x flexible machine gun in the nose


    ~6600 lb of bombs
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Morgala, Andrzej. Samoloty wojskowe w Polsce 1924-1939. Dom Wydawniczy Bellona, Warszawa 2003. ISBN 83-11-09319-9.
    www.samolotypolskie.pl
    URL : https://en.valka.cz/topic/view/6451#14894Version : 0
    MOD
    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    PZL P-49 Miś


    Byl pětimístný, dvoumotorový, jednoplošný těžký bombardovací letoun s plně zatažitelným podvozkem záďového typu a dvojitou SOP.


    Byl plánovaný jako nástupce typu Loś. Vyznačoval se všeobecně vyššími výkony. K těm mu měly dopomoci hlavně silnější pohonné jednotky o výkonu kolem 1350 k ( Loś - 918 k ). Plánovaná maximální rychlost kolem 520 km/h byla o 75 km/h vyšší než u jeho předchůdce a počítalo se, že se zvýší stoupavost i dostup. Větší zásoba pohonných hmot mu měla prodloužit dolet až na 3 000 km.


    U tohoto letounu byla také plánována na tu dobu poměrně mohutná hlavňová výzbroj. Tu měl v prvé řadě tvořit jeden pohyblivý 20 mm kanón, umístěný v otočné věži na hřbetě trupu. Zvažovaly se dvě provedení střelecké věže. První měla být ze dvou třetin zatahovací s vypouklou stropní částí a druhá plně zatahovací se stropní částí tvarovanou podle průřezu trupu. Ve druhém případě by tedy při zatažení vůbec nevystupovala nad obrys tupu, což by bylo z hlediska aerodynamiky výhodnější řešení. Další výzbroj měly tvořit čtyři pohyblivé kulomety. Jedeno střelecké stanoviště se nacházelo v prosklené přídi. Další střelecký post se měl nacházet na spodku trupu, přibližně pod horní střeleckou věží. Není známo, zda měly být vybaveny jedním kulometem, nebo kulometnými dvojčaty. Pumy o maximální váze do 2 600 kg, účinná obranná hlavňová výzbroj a jeho vysoká maximální rychlost ( 520 km/h ) by z něj činila velice účinný bojový stroj.




    Zdroje:
    - Václav Němeček, Vojenská letadla díl 2, 4.vydání, Praha 1990, ISBN 80-206-0116-3
    - http://www.samoloty.ow.pl/
    - archiv autora
    URL : https://en.valka.cz/topic/view/6451#251820Version : 0
    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    Zdroje:
    - jsem autorem náčrtu dle předlohy / Václav Němeček, Vojenská letadla díl 2, 4.vydání, Praha 1990, ISBN 80-206-0116-3


    Miś ... rok 1939
    URL : https://en.valka.cz/topic/view/6451#251822Version : 0