Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 428 příspěvků vloženo, 1230 editováno a 747 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Micubiši K3M1 [Pine]

Mitsubishi K3M1 / 九〇式機上作業練習機(K3M1)

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Micubiši K3M1 (4MS1) Mitsubishi K3M1 (4MS1)
    Originální název:
    Original Name:
    九〇式機上作業練習機
    Kategorie:
    Category:
    cvičný letoun trainer aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1930-DD.MM.1931 Mitsubishi Aircraft Co., Ltd., Nagoya /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1930-DD.MM.1931
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    4
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1930
    Osádka:
    Crew:
    2 + 3
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1144 kg 2522 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1900 kg 4189 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    14,960 m 49ft 0,98in
    Délka:
    Length:
    9,630 m 31ft 7,12in
    Výška:
    Height:
    3,510 m 11ft 6,18in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    34,50 m2 371.35 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    55,072 kg/m2 11.28 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Micubiši - Hispano-Suiza kapalinou chlazený vidlicový osmiválec o vzletovém výkonu 250 kW (340 k) a 221 kW (300 k) v h= 1 000 m.
    Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu o průměru 3 000 mm.
    Mitsubishi-built Hispano-Suiza eight-cylinder vee liquid-cooled engine, rated at 335 hp for take-off and 296 hp at 3,280 ft, driving a two-blade wooden propeller of diameter 9ft 10in.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    320 l 70.4 UK gallons
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    172 km/h v 1000 m 106.9 mph in 3281 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    126 km/h v 760 m 78.3 mph in 2493 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    14,3 min do 2000 m 14,3 min to 6562 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    ? m ? ft
    Dolet:
    Range:
    660 km 410.1 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm ve hřbetním střelišti.
    Pumový náklad: 4x 30 kg pumy.
    One flexible rear-firing 0.303 inch Type 92 machine-gun.
    Bomb load: Four 66 lb bombs.
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    九〇式機上作業練習機(K3M1) - Kjūrei-šiki kidžō sagyō renšū-ki(K3M1) - Námořní školní letoun typ 90 (K3M1)
    Spojenecké kódové jméno: Pine
    Letová vytrvalost: 5,3 h


    - Podle starého systému označení nesl první dva prototypy označení 4MS1 (tovární Ka-2), třetí a čtvrtý prototyp byl označen 4MS2, protože na nich byly provedeny zásadnější konstrukční změny, které byly provedeny na základě požadavku Kaigun Koku Hombu.
    - Letoun trpěl silnými vibracemi řadového motoru, proto byl již třetí a čtvrtý prototyp vybaven za hvězdicovým motorem Hitači Amakaze 11
    九〇式機上作業練習機(K3M1) - Kyūrei-shiki kijō sagyō renshū-ki(K3M1) - Navy Type 90 Operations Trainer (K3M1)
    Allied Code Name: "Pine"
    Endurance: 5 hours 20 minutes


    The Mitsubishi K3M was, designed by British aeronautical engineer and aircraft designed Herbert Smith, from Sopwith working in Japan for Mitsubishi. The first prototype, designated Mitsubishi 4MS1, which was completed in May 1930, was somewhat disappointing, suffering from poor stability in the air and engine vibration. The second prototype was identical, but the third and four introduced dihedral on the wings, which improved the aircraft's stability in flight.
    Zdroje:
    Sources:
    René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
    Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
    Tadeusz Januszewska Kryzysztof and Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, volume 2, published Lampart, 2000, ISBN 83-86776-00-05
    http://www.combinedfleet.com/ijna/k3m.htm
    www.historyofwar.org
    www.wesworld.jk-clan.de
    http://www.airwar.ru/enc/other2/k3m.html
    www.geocities.co.jp
    archiv autora
    URL : https://en.valka.cz/topic/view/64231#229071Version : 0
    MOD
    Avatar
    Photos of Mitsubishi K3M1 with inline eight-cylinder engine Hispano Suiza
    Source: author's archives .


    URL : https://en.valka.cz/topic/view/64231#229072Version : 0
    MOD
    Avatar
    Two more photos K3M from both sides..




    URL : https://en.valka.cz/topic/view/64231#108070Version : 0
    MOD