LT vz. 35

     
Název:
Name:
LT vz. 351) LT vz. 351)
Originální název:
Original Name:
LT vz. 35
Kategorie:
Category:
lehký tank light tank
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1936-DD.02.1939 Akciová společnost dříve Škodovy závody, Plzeň /
DD.MM.1936-DD.MM.1938 Českomoravská-Kolben-Daněk a.s., Praha /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1936-DD.MM.1938 (LT vz. 35)
01.09.1938-22.02.1939 (R-2)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
298 (pro Československo / for Czechoslovakia):
- Škoda: 149
- ČKD: 149
- přehled vyrobených vozidel / overview of manufactured vehicles


126 (tanky R-2, pro Rumunsko / R-2 tanks, for Romania)


10 (tanky T-11, pro Bulharsko - podrobnosti / T-11 tanks, for Bulgaria - details)
- přehled vyrobených vozidel / overview of manufactured vehicles
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1935 prototyp / prototype 13.620
Osádka:
Crew:
3
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
10500 kg 23149 lb
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
4900 mm 16 ft ⅞ in
Délka korby:
Hull Length:
4900 mm 16 ft ⅞ in
Celková šířka:
Overall Width:
2055 mm 6 ft 8 ⅞ in
Celková výška:
Overall Height:
2370 mm 7 ft 9 ¼ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
350 mm 1 ft 1 ¾ in
Šířka pásu:
Track Width:
320 mm 1 ft ⅝ in
Měrný tlak:
Ground Pressure:
0,05 MPa 7.25 psi
Pancéřování:
Armour:
korba - čelo: 25 mm
korba - boky: 16 mm
korba - zezadu: 16 mm
korba - strop: 8 mm
korba - podlaha: 8 mm


věž - čelo: 25 mm
věž - boky: 16 mm
věž - zezadu: 16 mm
věž - strop: 8 mm
hull - front: 1 in
hull - sides: 0.6 in
hull - back: 0.6 in
hull - top: 0.3 in
hull - bottom: 0.3 in


turret - front: 1 in
turret - sides: 0.6 in
turret - back: 0.6 in
turret - top: 0.3 in
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Škoda T-11/0
- zážehový, stojatý, vodou chlazený
- počet válců: 4
- objem válců: 8620 cm3
- hmotnost s příslušenstvím: 900 kg
Škoda T-11/0
- gasoline, vertical, water cooled engine
- number of cylinders: 4
- displacement: 526 cu in
- weight with accesories: 1984 lb
Výkon:
Power:
88,2 kW při 1800 ot/min 118.3 bhp at 1800 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
- počet stupňů: 3
- redukce: 2 stupně
- hmotnost: 500 kg
- number of gears: 3
- reduction: 2 gears
- weight 1102 lb
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
34 km/h 21 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
12-16 km/h 8-10 mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
1602) km 992) mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
1203) km 753) mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
45 ° 100 %
Boční náklon:
Side Slope:
45 ° 100 %
Překročivost:
Trench Crossing:
2,2 m 87 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,8 m 31 in
Brodivost:
Fording Depth:
0,9 m 35 in
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
kanón vz. 34
- ráže: 3,7 cm
- délka hlavně: 1458 mm (L/39)
- hmotnost: 235 kg
- životnost: cca 3000 ran
- munice: 24 protitankových a 54 tříštivých nábojů
vz. 34 cannon
- calibre: 3,7 cm
- barrel length: 57.4 in (L/39)
- weight: 235 kg
- durability: ca 3000 shots
- ammunition: 24 AP and 54 HE rounds
Vedlejší:
Secondary:
2x kulomet ZB vz. 35
- ráže: 7,92 mm
- munice: 2700 nábojů
2x ZB vz. 35 machine gun
- calibre: 7.92 mm
- ammunition: 2700 rounds
Uživatelské státy:
User States:

4)

5)


4)

5)

Poznámka:
Note:
1) tovární označení: Š-II-a
2) akční rádius
3) akční rádius
4) tanky T-11
5) tanky R-2
1) manufacturer's designation: Š-II-a
2) combat radius
3) combat radius
4) T-11 tanks
5) R-2 tanks
Zdroje:
Sources:
Vladimír Francev, Charles K. Kliment - Škoda LT vz.35, vydavateľstvo MBI, rok vydania 1995, ISBN: 80-901263-8-3
URL : https://www.valka.cz/LT-vz-35-t11691#376870 Version : 0
Penetrace při vertikálním sklonění pancíři 30ti stupňů (37mm KwK 34(t) L/40):


     
Munice
100 m
500 m
1000 m
1500 m
2000 m
Panzergranate 39
37 mm
31 mm
26 mm
22 mm
0 mm
URL : https://www.valka.cz/LT-vz-35-t11691#117741 Version : 0
LT vz.35 in Bulgarian army
The interest of the Bulgarians in Czechoslovak tanks had been going on for a long time, but due to the World War I restrictions against former ally Germany, the Czechoslovak side was not willing to negotiate for the supply of military equipment.
Success with the supply of new tank equipment from Czechoslovakia came only after the annexation of the Czechoslovak Republic in 1939. The initial interest of Škoda in supplying armoured vehicles was thwarted by the German side. However, the Bulgarians visited 11. Panzer-Regiment in Paderborn, which had captured Czechoslovak LT tanks vz. 35. The Bulgarian side immediately expressed interest in buying a total of 26 tanks of this type. The sale was made by the self-governing body of the German arms industry AGK (Ausfuhrgemeinschaft für Kriegsgerät) from Berlin. The price for the salvaged vehicle was RM 65,000, the total amount of the deal was RM 1,965,000. The order also included 10,000 fragmentation rounds and 5,000 anti-tank rounds, spare parts and tools for servicing the tanks. The original Czechoslovak tanks were shipped to Skoda in Pilsen, where they were to be refurbished.
The tanks bore the designation "Лек танк Skoda" in the Bulgarian army.



     
Chassis number
Manufacturer
Bulgarian registration number
Date of registration
Czechoslovak registration number
Note
50150
Skoda
B 60036
20.2.1940
13.692

1027
ČKD
B 60023
4.3.1940
13.722

1028
ČKD
B 60042
20.2.1940
13.723

1029
ČKD
B 60043
7.3.1940
13.724

1033
ČKD
B 60032
?
13.728

1036
ČKD
?
10.3.1940
13.731

1054
ČKD
?
4.3.1940
13.741

1060
ČKD
B 60025
4.3.1940
13.747

1070
ČKD
B 60033
?
13.757

1081
ČKD
?
?
13.768

1083
ČKD
B 60046
4.3.1940
13.770

1089
ČKD
B 60035
?
13.776

1092
ČKD
B 60047
20.2.1940
13.779

1003
ČKD
?
4.3.1940
13.787

1005
ČKD
?
10.3.1940
13.789

1015
ČKD
?
20.2.1940
13.799

1016
ČKD
B 60039
8.3.1940
13.800

1019
ČKD
B 60029
8.3.1940
13.803

1023
ČKD
?
8.3.1940
13.807

1025
ČKD
B 60041
20.2.1940
13.809

1041
ČKD
B 60045
4.3.1940
13.813

1042
ČKD
B 60024
8.3.1940
13.814

10119
ČKD
?
4.3.1940
13.920

10123
ČKD
?
10.3.1940
13.924

10126
ČKD
?
4.3.1940
13.927

10137
ČKD
?
4.3.1940
13.938




In addition to the original order of 26 tanks, an order was signed on 20.6.1940 for the delivery of a dozen tanks T-11 originally intended for Afghanistan. Seven tanks were delivered on 27.11.1940, the remaining three tanks on 14.2.1941. Further Bulgarian interest in the delivery of T-11 tanks was blocked by the German authorities.



     
Bulgarian registration number
Chassis number
Engine number
Van number
Note
B 60049
286
5730
60

B 60050
287
5729
59

B 60051
278
5721
51

B 60052
279
5726
56

B 60053
280
5722
52

B 60054
281
5724
54

B 60055
282
5723
53

B 60056
283
5727
57

B 60057
285
5725
55

B 60058
284
5728
58




Tanks were also involved in military actions against the troops of the former German ally after the change of Bulgaria's political orientation in 1944. After the war, the Bulgarian side ordered Skoda to supply spare parts for the tanks. The deliveries were made by 1948. Subsequently, these tanks served out their service in the post-war Bulgarian army and were scrapped after receiving new Soviet armoured equipment.


Kaloyan Matev - The Armoured Forces of the Bulgarian Army 1936-45, Helion & Company, year of publication 2015, ISBN: 978-1-909384-16-3
Vladimir Frantsev, Charles K. Kliment - Skoda LT vz.35, MBI publishing house, year of publication 1995, ISBN: 80-901263-8-3

LT vz. 35 -


LT vz. 35 -


LT vz. 35 -


LT vz. 35 -


LT vz. 35 -


LT vz. 35 -


LT vz. 35 -


LT vz. 35 -


LT vz. 35 -


URL : https://www.valka.cz/LT-vz-35-t11691#667427 Version : 0
LT vz.35 in the Hungarian army
The Hungarian army during the rozdeľovania of Czechoslovakia, the establishment of the Protectorate Čiech and Moravia and the Slovak state attacked územie Slovakia and Podkarpatskej Rus in 3/1939 received dvojicu czechoslovak machines LT vz.35.
The first gained during my pri križovatke on Frančíkovo (dnešná Ukraine). To counterattack československej armies against the Hungarian troops bola nasadená dvojica machines LT vz.35, ktoré sa cez Romania vracala of steering in Sovietskom zväze. Came about tanks evidenčných numbers 13.620 (the prototype) and 13.903 (serial tank). The operator machines to ensure civil employees of the company Škoda under the leadership of Ing. Erika Fialu. The seized tanks went to the counter, the well encountered a Hungarian anti-tank cannons, which zasiahli serial tank 13.903. Pri evakuácii crew bol zabiý civilný employee Anthony Seidler. The prototype tank reg. no 13.620 bol nútený in the night from 16. on 17.3.1939 ustúpiť on the Romanian územie, where boli captured by the Romanian troops. Prototype 13.620 bol thanks a good romania-czechoslovakia vzťahom čoskoro vrátený firme Damage (these images of the tank during preberaní czechoslovak LT vz.35 German units from 3-4/1939.
The second tank mali, the Hungarian unit získať pri Nižnej Rybnici pri Sobranciach of the day 24.3.1939. Tank or no 13.673 bol poškodený.
Both tanks preskúmal Hungarian technical institute (Haditechnikai Intézet), both machines rozobral and underwent dôkladnej revízii. On the basis of prescribed machines mal, you hungarians intention to kill him zadať the development of the own tank. Neskôr požiadali Škodove races of ich correction. Skoda quantified the rectification of the 645 000 protektorátnych korún, well after the signature licenčnej zmluvy for the production of stredných machines T-21 boli tieto machines repaired for free. Fixed boli koncom the year 1940 and in the 1/1941 switched továrenskými skúškami and the Hungarian of the ich assumed 5.3.1941. Tanks boli from Plzne odoslané 12.3.1941. Both tanks slúžili in tankovej school in Ostrihome. Obdržali Hungarian evidenčné numbers H1-406 H1-407.


*source:
Ivo Pejčoch, Oldřich Pejs - Armored technique 6, Central Europe 1919-1945 as well.part, vydavateľstvo ARES, Prague 2005, ISBN 80-86158-46-2
www.facebook.com
www.ebay.de.
LT vz. 35 -


LT vz. 35 -


LT vz. 35 -


LT vz. 35 -


LT vz. 35 -


LT vz. 35 -


LT vz. 35 -


LT vz. 35 -


URL : https://www.valka.cz/LT-vz-35-t11691#577442 Version : 0
LT vz.35 in the Slovak army
After okupácii Čiech and Moravia and the establishment of independent Slovakia 15.3.1939 zdedila new Slovak army the 52 machines LT vz.35. As a German ally sent apparently the Slovak state to attack the Sovietsky as well as with the even combat units. Within the Rýchlej group pôsobila dvojica rôt with the LT vz.35 (30 pcs). To 7.7.1941, ever explored bola Rýchla group pretransformovaný on the Rýchlu brigade bolo in it stave I len 20 machines Lt vz.35. Desať machines bolo for disorders of the left on the route of the procedure. Tieto left tanks boli neskôr odtiahnuté and odoslané späť to Slovakia. Another probably 15 machines bolo in armádnej pancierovej rote 11 pridelenej Slovak armádnemu corps. On doplnenie casualties bolo from armádnej pancierovej company 11 to Rýchlej brigáde odoslaných seven machines LT vz.35.


From 1942 sa opotrebované and obsolete tanks used len for training.


To 21.1.1944 bolo training vyčlenených 10 LT vz.35 (13.826, 13.827, 13.832, 13.833, 13.836, 13.849, 13.852, 13.858, 13.897 and 13.901). Tank or no 13.821 unable poľnej service bol from 7/1942 zapožičaný Pionierskému battalion worry 11 to practice combat against tankom and training of the construction mostov ako záťažové vehicle. Will bring the rest machines bol stored. Tanks 13.792 and 13.955 boli 21.7.1944 odoslané to generálnej hours podvozkov and elektroinštalácií to dielní Shame in Bratislave.


Slovak LT vz.35 in the SNP:
To 29.8.1944, ever explored erupted SNP bolo in kasárňach in Turčianskom st Martin the 46 machines LT vz.35, from about 5 bojaschopných.
2.9.1944 bola in kasárňach PÚV spojazdnená štvorica LT vz.35, that sa presunula to Dubnej Skale. Tvorili čatu lieutenant.útv. Ján Lobíka. On the second day boli machine suddenly prekvapené dvojicou German stredných machines and three tanks boli destroyed. Štvrtý bol destroyed anti-tank delom.
8.9.1944 bol zbojaschopnený another LT vz.35, ktorý bol pridelený čate por.útv. Štefan Bodnár. Čata bola pridelená of defending the Turčianského saint Martin.
Nepojazdné LT vz.35 boli from kasární in Turčianskom st Martin evacuated. Evakuácia bola secure odťahom belt traktorom RSO on železničnú stanicu, where boli navagónované and presunuté to Môťovej pri Chosen. After obsadení kasární PÚV probably have fallen into the rcoa German vojakom of the Panzer-Division Tatra even niekoľko machines LT vz.35. Ich fate is unknown.
LT vz.35 in čate por.útv. Štefan Bodnár sa participated in the defense Turčianského of st. Martin and after všeobecnom ústupe sa together with čatou presunul to the Chosen. Čata 22.9.1944 reinforce the IV.taktickú group.
In dielňach Slovak industry about the Chosen sa after evakuácii kasární PÚV nachádzalo najmenej 32 machines LT vz.35. 12 machines was used when building and maintaining your improvised pancierových vlakov (IPV-I, IPV-II and IPV-III).
On the orders of veliteľa povstaleckej army gen Ján Goliana bolo decided that nepojazdné tanks budu buried in vežového postavenia and used as a fixed firing positions. Vyčlenenie machines mal in charge of the colors of the CENTRAL committee. Opevňovacími prácami bol poverený por.útv. Francis Golján. Uvádza sa, that in the period between 19.9.1944 to 23.9.1944 bolo in priestore Svätý Kriz nad Hronom and around municipality Trnavá Mountain and Jalná buried 12 machines LT vz.34 and the LT vz.35. Niekoľko machines bolo buried in priestore between the way Svätý Kriz nad Hronom - Elected and železničnou traťou Stará Kremnička - Hronská Breznica. This vozidlám velil lieutenant.útv. Jozef Ľ.Gandel. Another tank LT vz.35 he was buried on the defense line pri Čremošnom (sútoku potokov Biela water and Žarnovica). Another six of the LT vz.35 bolo between 23.9.1944 to 10.10.1944 buried on the defense line around the Banskej Bystrica (Kremnička). Buried tanks boli spravidla during the battle crews opustené and bojovo nijako výraznejšie nezasiahli. Subsequently boli niektoré tanks Nemcami destroyed, niektoré ukoristené.
Čata por.útv. Štefan Bodnár, ktorej bol and one LT vz.35 bola prevelená zo Selected in the okolia Kremnice, where sa teamed up so zbytkom čaty fallen por.útv. Paul Krúpu (2 tanks the LT vz.38). In bojoch 30.9.1944 supported the LT vz.35 2/32. pešiu company. Protivníkom bola the Panzer-Division Tatra. After obsadení Kremnice occurred 6.10.1944 to retreat and the tank LT vz.35 of čaty por.útv. Štefan Bodnár uviazol on rázcestí under the Rockwork, where boli on nasledujúci day contested German tankami and lietadlami. In nasledujúcom fight boli destroyed all tanks except LT vz.35, ktorému sa managed to ustúpiť to Görgelyho tunnel. This was subsequently used as a ťahač, where he helped the pri evakuácii vozidiel through the tunnel. 8.10.1944 bol tank presunutý to Tajova, neskôr cez Banskú Bystricu to Môťovej.
In the vicinity of Hornej Štubne bol 4.10.1944 Nemcami ukoristený nepojazdný LT vz.35 being unknown to now having evidenčného numbers. The germans, it subsequently 8.-10.10.1944 odtiahli to Dolnej Štubne.
1.čata por.Ľ. Rumana, who was pridelená to support sub-groups "Ipeľ" in priestore Old Kremničky bola posilnená other LT vz.35 respect.Elemíra Draxlera.
Začiatkom 10/1944 bol Colors of the CENTRAL "Vojtech" zreorganizovaný. In 2.čate tankovej company sa nachádzal even one LT vz.35 (from half 10/1944 under the command of por.útv. Štefan Bodnár). Another tank LT vz.35 sa mal nachádzať in náhradnej jednotke. In this period sa some nebojaschopné LT vz.35 nachádzali in Môťovej. Bodnárova čata sa 21.10.1944 participated in the attack in smere Breziny - a Good blue cheese. Nasledujúci day bola čata decimated, survived just LT vz.35, ktorý unikol to the Chosen. Čata bola 23.10.1944 znovusformovaná and trojicu the LT vz.38 dopĺňal one LT vz.35 reg. no13.855 (veliteľ ppor.útv. Emil Babík). Subsequently sa čata presunula to Detvy. After páde Detvy bola čata presunutá in Banskej Bystrica, odkiaľ sa of the unknown dôvodov returned the LT vz.35 naspäť to the battalion worry CENTRAL.
Dvojica LT vz.35 (reg. no 13.802 and 13.855) under the command of respect. Eleméra Draxlera sa 25.10.1944 occurred in priestore airport Tri Duby, where she supported the prieskumný oddiel 2.československej paradesantnej brigade.
27.10.1944 occurred všeobecý retreat of the rebel jednotiek, where in kolóne through Old Mountain retreated and LT vz.35 reg. no 13.802 and 13.855. Ev.no. 13.802 bol left on the Donovaloch pri improvizovanom letisku, reg. no 13.855 ustúpilo through Donovaly and they ditched him under the Kečkou, where sa its wreck nachádzal until 1949.


     
Evidenčné number
to chassis Number
Výrobca
Note
13.792


Tank sa took part in the battle in the USSR and niesol tactical number "221".
13.802


27.10.1944 left the rebel vojakmi on Donovaloch.
13.806



13.810



13.818



13.819



13.820



13.821


Unable to poľnej service bol from 7/1942 zapožičaný Pionierskému battalion worry 11 to practice combat against tankom and training of the construction mostov ako záťažové vehicle
13.822



13.823


In 1944, bol ako nepojazdný used as a practice pomôcka. The Tank was immobilised between garážami in kasárňach PÚV in Trenčianskom st. Martin.
13.824



13.825



13.826


As one of the two LT vz.35 bol pretretý of pôvodnej ex.československej camouflage khaki farbou (začiatok year 1944). Tank sa been preserved and forms the súčasť tank vozňa of IPV-I "Štefánik".
13.827



13.828



13.829



13.830



13.831



13.832



13.833


Tank sa took part in the battle in the USSR and niesol tactical number "225".
13.835



13.836



13.838


a Tank destroyed in bojoch about Ukrainian Lipovec 22.7.1941.
13.839



13.840



13.842



13.843



13.844



13.846


a Tank destroyed in bojoch about Ukrainian Lipovec 22.7.1941. The tactical number "123". Came on the tank veliteľa čaty 2.tankovej company por.Paul Chlebuša (+).
13.847



13.848



13.849



13.850


Nepojazdný tank bol during the SNP buried and used as still the firing point pri nadjazde in Dúbrave.
13.851



13.852



13.855


Pred koncom SNP pri ústupe on the Donovaly left Under the Kečkou. After vojne gradually rozoberaný miestnymi občanmi, wreck zošrotovaný in 1949.
13.856



13.857


a Tank destroyed in bojoch about Ukrainian Lipovec 22.7.1941.
13.858



13.859



13.860



13.894


Tank sa took part in the battle in the USSR and niesol tactical number "124".
13.896



13.897



13.898



13.899



13.901


As one of the two LT vz.35 bol pretretý of pôvodnej ex.československej camouflage khaki farbou (začiatok year 1944).
13.954



13.955



of 13,956



13.959



13.964






*source:
6)Vladimir Francev, Charles K. Kliment - Skoda LT vz.35, vydavateľstvo MBI, rok vydania 1995, ISBN: 80-901263-8-3
7)Marian Uhrin - Regiment Assault chariot, 1944, the Museum of the Slovak národného povstania, rok vydania 2012, ISBN: 978-80-89514-14-4
8)Charles To. Kliment, Břetislav Loading - Slovak army 1939-1945, vydavateľstvo Ares and Our troops, rok vydania 2003, ISBN (Ares): 80-86158-34-9, ISBN (Our army): 80-206-0596-7.
URL : https://www.valka.cz/LT-vz-35-t11691#559656 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

www.ebay.com
archív autora

LT vz. 35 -


LT vz. 35 -


LT vz. 35 -


LT vz. 35 -


URL : https://www.valka.cz/LT-vz-35-t11691#184463 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

...
LT vz. 35 -


LT vz. 35 -


LT vz. 35 -


URL : https://www.valka.cz/LT-vz-35-t11691#186222 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Zajímavá fotka dvojice tanků LT vz. 35 z Vyškova. Údajně se jedná o rok 1939. Nic více mě není známo.
Dolin
LT vz. 35 -


URL : https://www.valka.cz/LT-vz-35-t11691#189158 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

LT vz. 35 č. 13.909, do armády prevzatý 11.3.1938, Pluk útočné vozby 1.
LT vz. 35 - LT vz. 35 č. 13.909

LT vz. 35 č. 13.909
URL : https://www.valka.cz/LT-vz-35-t11691#201390 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Fotografia koristného LT vz.35 (PzKpfw. 35(t)) na polygóne v Kubinke v roku 1948. Bohužiaľ sa stroj s najväčšou pravdepodobnosťou do dnešných dní nedochoval.
LT vz. 35 - Kubinka 1948

Kubinka 1948
URL : https://www.valka.cz/LT-vz-35-t11691#201391 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Počas poľského ťaženia bolo zasiahnutých 11 tankov Pzkfw. 35(t), z toho iba jeden neopraviteľne (výrobné číslo 50 523).


Pri údaji bol odkaz na publikáciu V. Francev a C. K. Kliment - Škoda LT vz. 35.
URL : https://www.valka.cz/LT-vz-35-t11691#201394 Version : 0
I found a color photo of LT vz. 35 (13.678), there is one color film, on which the tank shown, photos came about from this movie.


[source]Source:
The czechoslovak army, a pillar of the defense of the state, 1932-1939, ed. MOČR - AVIS, February, 2007[/source].
LT vz. 35 -


URL : https://www.valka.cz/LT-vz-35-t11691#225597 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

LT vz. 35 na cvičení Československé armády. Fotografie byla "oficiální" - pro zmatení nepřítele cenzor nechal odmazat spodní kulomety. Kulometné lafety prozrazují jen nýty v předním pancíři.



Dvacet let československé armády v osvobozeném státě

LT vz. 35 -


URL : https://www.valka.cz/LT-vz-35-t11691#227929 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Snímek z nasezení typu na východní frontě

www.ebay.de

LT vz. 35 - www.ebay.de 250229108855

www.ebay.de 250229108855
URL : https://www.valka.cz/LT-vz-35-t11691#249738 Version : 0
LT vz. 35 (Š-II-aR, R-2c) in the Romanian Army
Romania was an ally of Czechoslovakia before World War II as part of the so-called Little Agreement. As part of the military cooperation between the two sides, it was logical that when the Romanian army requested new tanks to arm its armoured units, they turned to the Czechoslovak company Škoda. The latter was well established in this sphere and its product, the light tank LT vz. The Romanians showed considerable interest in its LT LT 35. They showed interest in this type in 8/1937 and ordered a total of 126 tanks. In addition to the rapid delivery of the prototype, they demanded the immediate delivery of 15 tanks in the summer of 1938. As the company did not have the prepared capacity to meet this requirement, it borrowed 15 tanks intended for Czechoslovak troops. The prototype, serial number 50197, intended for a Romanian customer, was approved by the Romanian side in 8/1938 (the prototype remained at Škoda Plzeň until 1945). The whole series of ordered tanks was produced in the period from 1/9/1938 to 22/2/1939. The Romanians assigned the name "R-2" to the tanks. The 15 Czechoslovak tanks originally delivered were retrofitted to the required Romanian standard. The Škoda company wanted to sell the Romanians the licence for the LT vz. 35 and in autumn/autumn 1939 presented an improved Š-II-aR prototype. However, the Romanians showed no interest in the licence. Interestingly, the other half of the R-2 tanks delivered had armour made of cemented armour plates and the shape of the rear turret and hull differed from the standard LT vz. 35.
The tanks were assigned to the 1st Tank Regiment of the 1st Tank Division in Târgoviște. The 2nd Tank Regiment had French Renault R 35 tanks in its armament.
The first combat appearance of the tanks was a home uprising of legionnaires by the Iron Guard in Bucharest in 1/1941, which was dispersed by the regular army.
In attacking the Soviet Union, they first attacked Bukovina and Bessarabia, which the Soviets occupied in 1940, as part of the mixed Antonescu Army Group (a joint group with German troops). They succeeded in liberating these territories after two weeks with heavy losses. The Antonescu Army Group was disbanded and the 1st Panzer Regiment was placed under the V Corps of the 4th Army. On August 5, 1941, they crossed the Dniester River and advanced on Odessa in order to cut off the retreat of the Soviet troops. During four days of fighting (11.8.1941 - 14.8.1941) the regiment lost a total of 47 tanks (5 tanks - 11.8.1941, 8 tanks - 12.8.1941, 9 tanks - 13.8.1941 and 25 tanks - 14.8.1941)2). Subsequently, the regiment's attack was redirected to the western sector of the Odessa defenses, where it was credited with the loss of another 11 R-2 tanks by the end of 8/1941. In the 1941 campaign, the Romanians lost a total of 86 R-2 tanks, of which 262) (251)) were beyond repair and 60 tanks were damaged beyond repair2). The unrepairable tanks were dismantled for spare parts. In 6-7/1942, the Romanians received 26 refurbished Pz.Kpfw. 35(t) from Pilsen. The reconstituted 1st Panzer Division returned to the front on 29/8/1942 with a total of 109 R-2 tanks. After two months it was replenished from German sources with 11 tanks Pz.Kpfw. IV Ausf. G and 11 tanks Pz.Kpfw. III Ausf. N. The division, in the 3rd Romanian Army formation, secured the left flank of the German 6th Army at Stalingrad. The unit succumbed to destruction after the Soviet offensive at Stalingrad, which began on 19 November 1942. The 1st Panzer Division emerged from the fighting in late 1942 and, decimated, returned to Romania on 31 March 1943. It left 81 R-2 tanks on the battlefield (30 abandoned due to lack of fuel, 24 due to mechanical failures and 27 destroyed by the enemy), among others. Roughly 40 surviving tanks were reassigned to reserve due to their obsolescence. Against modern Soviet tanks they had no chance of success. However, the Romanians found a use for the old tanks in the form of the TACAM R-2 tank fighter. The turrets were removed from the tanks and a superstructure was fitted in their place with a booted Soviet gun. Originally, it was planned to rebuild all available tanks, but by the time of the coup d'état and the change of political orientation, only 20 tanks had been modified in this way.
The last deployed R-2 tanks, numbering five machines, were assigned to the 2nd Tank Regiment, which helped liberate Slovakia, Austria and Moravia. It operated on our territory until the end of the war in 5/1945 and finished the fighting in the South Moravian town of Znojmo.


1)Vladimír Francev, Charles K. Kliment - Skoda LT vz. 35, MBI publishing house, year of publication 1995, ISBN: 80-901263-8-3
2)Mark Axworthy, Cornel Scafes, Cristian Craciunoiu - Third Axis Fouth Ally, Romanian Armed Forces in th Eurepean War 1941 - 1945, Arms and Armour Press, year of publication 1995, ISBN: 1-85409-267-7
www.marturisitorii.ro

LT vz. 35 - Rumunské tanky použité pri potlačení povstania členov tzv. Železnej gardy (Garda de Fier), resp. tzv. legionárov v Bukurešti v 1/1941. Táto extrémistická fašistická strana a hnutie bolo súčasťou Antonescovej vlády od 9/1940. Následne vznikli rozpory Antonesca a vodcu železnej gardy Horia Sima, ktorého hnutie prevádzalo beštiálne židovské pogromy a politické vraždy. Antonescu chcel eliminovať vplyv tejto skupiny. I s politickou podporou Adolfa Hitlera bolo povstanie rumunskou armádou rozprášené. Na tanku vidieť na veži kráľovský emblém, na boku korby pod vežou číslo Sr. 28 a mne neznámy znak v tvare trojuholníka.

Rumunské tanky použité pri potlačení povstania členov tzv. Železnej gardy (Garda de Fier), resp. tzv. legionárov v Bukurešti v 1/1941. Táto extrémistická fašistická strana a hnutie bolo súčasťou Antonescovej vlády od 9/1940. Následne vznikli rozpory Antonesca a vodcu železnej gardy Horia Sima, ktorého hnutie prevádzalo beštiálne židovské pogromy a politické vraždy. Antonescu chcel eliminovať vplyv tejto skupiny. I s politickou podporou Adolfa Hitlera bolo povstanie rumunskou armádou rozprášené. Na tanku vidieť na veži kráľovský emblém, na boku korby pod vežou číslo Sr. 28 a mne neznámy znak v tvare trojuholníka.

Author Website : http://www.marturisitorii.ro/2017/01/10/martirii-politiei-romane-printul-alecu-ghyka-alexandru-ghica-in-arhivele-securitatii-dupa-24-de-ani-de-temnita-pentru-el-credinta-a-facut-minuni-caci-de-nu-credea-in-dumnezeire-poate-nu-mai/

LT vz. 35 -


LT vz. 35 - Časť rumunských tankov mala modifikované veže i korby

Časť rumunských tankov mala modifikované veže i korby
LT vz. 35 -


LT vz. 35 -


LT vz. 35 -


LT vz. 35 -


LT vz. 35 -


LT vz. 35 -


LT vz. 35 -


LT vz. 35 -


LT vz. 35 -


LT vz. 35 -


LT vz. 35 -


LT vz. 35 -


LT vz. 35 -


LT vz. 35 -


LT vz. 35 -


LT vz. 35 -


LT vz. 35 -


LT vz. 35 -


LT vz. 35 - Veliteľský tank s prídavnou anténou uchytenou na zadnom pancieri vane

Veliteľský tank s prídavnou anténou uchytenou na zadnom pancieri vane
LT vz. 35 - Veliteľský tank s rámovou anténou

Veliteľský tank s rámovou anténou
LT vz. 35 - Existovala i kombinácia korby originálneho tvaru a veže nového tvaru

Existovala i kombinácia korby originálneho tvaru a veže nového tvaru
LT vz. 35 - Nový typ registračného označenia tanku klasickou poznávacou značkou známou z konca vojny, resp. povojnového obdobia

Nový typ registračného označenia tanku klasickou poznávacou značkou známou z konca vojny, resp. povojnového obdobia
LT vz. 35 - Nový typ registračného označenia tanku klasickou poznávacou značkou známou z konca vojny, resp. povojnového obdobia

Nový typ registračného označenia tanku klasickou poznávacou značkou známou z konca vojny, resp. povojnového obdobia
LT vz. 35 - Zaujímavosťou je verzia bez veže, ktorej účel je mi neznámy. Mohlo ísť o improvizovaný ťahač, či dielenské, muničné alebo cvičné vozidlo.

Zaujímavosťou je verzia bez veže, ktorej účel je mi neznámy. Mohlo ísť o improvizovaný ťahač, či dielenské, muničné alebo cvičné vozidlo.
URL : https://www.valka.cz/LT-vz-35-t11691#713476 Version : 0
Norwegian Kjevik Airport, Kristiansand (there were several towers of LT vz.35)

the.shadock.free.fr

LT vz. 35 -


LT vz. 35 -


LT vz. 35 -


URL : https://www.valka.cz/LT-vz-35-t11691#298250 Version : 0
LT vz. 35 (R-2) and the Romanian campaign in the USSR, 2. world war.

Photos: author's archive

LT vz. 35 -


URL : https://www.valka.cz/LT-vz-35-t11691#381437 Version : 0
2 identical tanks with number 713 Pz.Kpfw 35(t)
LT vz. 35 -


LT vz. 35 - zdroj:Wikipedia

zdroj:Wikipedia
URL : https://www.valka.cz/LT-vz-35-t11691#453903 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

V roce 1938 dva LT vz.35 s řidiči tajně odjely z Československa do Moskvy. Zkoušky tohoto tanku ukázaly, že je lepší než T-26, ale v porovnání s nadcházející generací sovětských tanků není dost dobrý na licenční výrobu.


URL : https://www.valka.cz/LT-vz-35-t11691#732731 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Zobrazená fotografie není ze zkoušek LT vz.35 v SSSR - což dokazuje cedule s číslem: Č-80.509.
Tato rejstříková obchodní značka v barevném provedení: černé znaky na bílé tabulce bez orámování, byla přenositelná a byla v třicátých letech přidělena firmě Škoda.
Fotografie byla pořízena během továrních, nebo vojskových zkoušek na území Republiky československé.
Zdroj:
Informace Dalibora Feuereisla.

LT vz. 35 -


URL : https://www.valka.cz/LT-vz-35-t11691#732776 Version : 0

Diskuse

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Vážení kolegové,
nedávno mi byla položena otázka jak je to s "následníkem" Lehkého tanku vzor 1935, který údajně měl nést označení LT vz. 39 nebo LT vz. 40.


Zkazky o tancích "model 1939 či 1940" ze Škodovky či z ČKD kolují několik desítek let. Dokonce jim podlehl i průkopník difrologie pan Ota Holub ve své knize Čsl. tanky a tankisté. Zde na straně 144 a 145 sloučil popisy tří rozdílných tanků z ČKD LT vz.38, TNH n.A. a LTS, z kterých "vyrobil modernizovaný LT vz.40", že si s tanky z ČKD nevěděl rady vyznívá z tabulky na straně 337. Zde došlo k záměně objednatele TNH-S (Švédsko) za uživatele tanku LT-40 (Slovensko).


Takže si dovolím stručně ozřejmit tyto pojmy


LT vz.39
1/
Škodovácký prototyp či série LT vz.39, nikdy neexistovaly! Toto onačení používalo obchodní oddělení Škodovky ve své nabídce zboží. Jeden z projektů modernizace LT vz.35 předpokládal svařované prvky pancíře a chassis, a při té příležitosti obdržel obchodní pojmenování "vz.39".


2/
S pojmem "devětatřicítka" lze se též setkat u středního tanku z ČKD s továrním označením V-8-H či V-8-He. Armáda okleštěného Československa dovolila export těchto tanků pod označením ST vz.39 - viz http//forum.valka.cz/topic/view/11031/


LT vz.40 - zde je to trochu složitější
1/
Bylo-li použito označení LT vz.40 obchodním oddělením Škodovky, jedná se o totéž co je uvedeno výše!


2/
Pouze ČKD vyrábělo lehký tank pod označením LT-40. Uživatelem tohoto stroje byla branná moc Slovenské republiky. Dodávka tanků je popsána na http//forum.valka.cz/topic/view/17448/


3/
Pak je zde ještě jedna poválečná " style="color:var(--fakt-80);" data-has-template="1" data-topic-id="17448" class="popview"čtyřicítka". V československé armádě sloužil tank T-40/75N (tank model 1940 s dělem 75 mm německý). Jednalo se o několik desítek kořistních tanků Pz.Kpfw.IV Ausf.G/H/J, které byly přejmenovány!
URL : https://www.valka.cz/LT-vz-35-t11691#125926 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Vážení,
dost často mne překvapí suverenita některých přispěvatelů s kterou předkládají svá tvrzení, aniž by cokoliv doložily hodnověrnými odkazy. Proto jsem si dovolil předložit svá tvrzení.


Š-II-a
Tovární označení verze sériového tanku pro československou armádu s dělem A-3 (ráže 37,2 mm). Armádní označení: LT vz.35.


Poznámka na okraj
Po březnu 1939 si zástupci Wehrmachtu nevěděli rady s československými lehkými tanky. Snad proto je nejdříve označili jako: leichte Panzerkampfwagen LTM.35. Tato situace trvala několik měsíců a teprve v druhé půli roku jsou tyto tanky zařazeny do výzbroje Wehrmachtu jako: Panzerkampfwagen 35 (t), zkratka: Pz.Kpfw. 35(t). V průběhu války vzniklo několik úprav tohoto tanku, nejznámější jsou: Mörserzugmittel 35 (t) a Panzerbefehlwagen 35 (t), zkratka: Pz.Bef.Wg. 35(t).


Branná moc (první) Slovenské republiky, po březnu 1939, pouze slovakizovala název těchto tanků na "Ľahký tank vzor 35" a ponechala zkratku: LT vz.35. Občas byla zkratka slova "vz." nahrazena pomlčkou (spojovníkom) mezi písmeny a číslicí.


Poznámka na okraj
V současnosti se vyskytuje na Slovensku jediný kus tanku LT vz.35. Na základě dostupných fotografií, předpokládám, že byl během války přezbrojen kanonem A-7, ráže 37,2 mm.


Š-II-a2
Projekt modernizace lehkého tanku pro čsl. armádu. Škodovkou slíbený prototyp nebyl dodán.


LT vz.35 Rek. I
Pod tímto označením byl koncem třicátých let minulého století zkoušen čsl. armádou jeden tank. Po zkouškách uveden do původního stavu.


LT vz.35 Rek. II
Pod tímto označením byl koncem třicátých let minulého století zkoušen čsl. armádou jeden tank. Po zkouškách uveden do původního stavu.


Š-II-aB (později T-11)
Tovární označení pro exportní verzi do Bulharska s dělem A-8 (ráže 37,2 mm). Bulharské onačení znělo: Лек танк Skoda (čti: Lek tank Skoda)


Š-II-aR (později T-11)
Tovární označení exportní verze pro Rumunsko s dělem A-3 (ráže 37,2 mm), zde zaveden jako: care de lupta R-2 (čti: kare de lupta). Pod tímto pojmenováním používala armáda rumunského království i tanky které za DSV převzala od Wehrmachtu. Rumunská přestavba R-2 na stihač tanků s názvem: TACAM R-2 - je zkratkou původního názvu: Tun anticar pe afet mobil R-2.


R-2c
Tovární označení exportovaných vozidel do Rumunska s vylepšeným cementovaným pancířem. Jednalo se o polovinu strojů série Š-II-aR (care de lupta R-2c). Vzhledově se odlišovaly pouze zalomeným pancířem na zádi věže.


Škodovka v roce 1938 zavedla nové kategorie a nové značení tanků a tančíků. Zmatky v názvech tanků byla nejvíce postižena konstrukční řada Š-II-a i vozidla od ní odvozená. Proto jsou níže uvedené údaje pouze informativní.


T-11
Škodovka změnila tovární označení tanků Š-II-a, Š-II-aB a Š-II-aR na typ T-11, dne 26. května 1938.


T-12
Projekt a prototyp tanku o hmotnosti do 11 Mg (tun) s dělem A-9J, ráže 47 mm. Na podvozek T-11 namontována nová věž, upravená pro dělo větší ráže. Pod tímto značením byl v prosinci 1939 tank předváděn v Jihoslávii. Po skončení nabídky byla věž demontována a tank uveden do původního stavu.


T-12D (původně Š-II-j)
Tovární název projektu a prototypu exportní verze pro Jihoslávii. Korba prototypu Š-II-aR byla osazena novou věží s dělem A-9J (ráže 47 mm) a benzínovým motorem. Později bylo vozidlo vybaveno dieselovým motorem. K návratu do původního stavu tanku T-11 došlo v roce 1943.


T-13 (původně R-2a)
Projekt a prototyp tanku o hmotnosti do 13 Mg (tun) s dělem A-7, ráže 37,2 mm. Zvýšená hmotnost byla simulována přídavnou zátěží. Pod tímto názvem zkoušen v Rumunsku v září 1939. Po skončení nabídky byl tank uveden do původního stavu.


T-13M
Projekt a prototyp tanku s čistě mechanickým řízením jízdy. Vyroben v roce 1940 z měkkého plechu. Věž byla vybavena dělem A-7, ráže 37,2 mm. Do šrotu rozebrán v dubnu 1946.


T-14 (původně Š-II-aJ, krátce T-12)
Projekt a prototyp tanku o hmotnosti do 13 Mg (tun) s dělem A-9J, ráže 47 mm. Na podvozek T-11 namontována nová věž, upravená pro dělo větší ráže. Prototyp nebyl vybaven dieselovým motorem. Zvýšená hmotnost byla simulována přídavnou zátěží. Po skončení nabídky byla věž demontována a tank uveden do původního stavu.


Š-II-c
Tento tank není vývojovou variantou tanku Š-II-a. Předmnichovská armáda neznala kategorii tanků "II C". Škodovka tento tank vyvíjela na své náklady. V roce 1939 provedla Škodovka změnu továrního označení vozidel a z tanku Š-II-c se stal tank T-21. Vzorový kus T-21/40 byl úspěšně odzkoušen a maďarská strana po odstranění konstrukčních závad, zahájila licenční výrobu tanků, známých jako: 40.M Turán közepes harckocsi (čti: turán kezepeš harckoči).


V. Francev: Tanky a tančíky ŠZ, manuskript, 1983
V. Francev a C. Kliment: Czechoslovak Armored Fighting Vehicles 1918-1948, Schiffer Publ. Ltd., Atglen 1997, ISBN: 0-7643-0141-1
V. Francev a C. Kliment: Československá obrněná vozidla 1918-1948, Ares, Praha 1999, ISBN: 80-86158-06-3
Archiv Difrologického klubu, složka: Škoda - vozidla pásová
ČSN 011300 Tabulky SI, Praha 1977
Jiří Tintěra: Osobní difrologické poznámky z let 1970-1990

LT vz. 35 - Panzerbefehlwagen 35 (t) - foto via eBay.

Panzerbefehlwagen 35 (t) - foto via eBay.
URL : https://www.valka.cz/LT-vz-35-t11691#181029 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Minulý rok bol (2006) v Aberdeene premaľovaný tank LT vz. 35 do pôvodnej predvojnovej československej kamufláže. Celá akcia sa podarila za spolupráce riaditeľa múzea generála Williama Atwatera, Vojenského historického ústavu a Miroslava Bílého, ktorý previedol kódy farieb do amerického vzorníku. Celkovo treba poďakovať aj americkej strane pretože tank bol rekonštruovaný pred tým iba nedávno a samozrejme v nemeckých farbách. Premaľovanie tak múzeum vyšlo na 15.000 dolárov.

https://www.network54.com
www.rozhlas.cz

LT vz. 35 -


URL : https://www.valka.cz/LT-vz-35-t11691#227793 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Vážení,
před časem jsem otázku aberdeenské škodovky konzultoval s pány Alexandrem Píchou (dopisovatelem ČRo), Vladimírem Francevem (VHÚ Žižkov) a Miroslavem Bílým (nakladatelství MBI).
Z jejich odpovědí jsem si dovolil sestavit shrnutí, které předkládám.

1/
Tank nemohli zničit Američané, protože jej nalezli po obsazení Plzně ve Škodovce. V době nálezu se však nejednalo o tank, ale o dělostřelecký tahač Mörserzugmittel 35 (t).

2/
Chassis má výrobní číslo 10112 a bylo vyrobeno v pražským koncernem ČKD v roce 1937.

3/
Dělostřelecký tahač k opravě do plzeňské Škodovky dodali Němci na sklonku války.

4/
Američané nechali v plzeňské Škodovce opravit nepojízdný Mörserzugmittel a z jejich popudu byl vybaven tankovou věží.

5/
Do Spojených států byl tank převezen k armádním testům jeho pneumatického ovládání.

6/
Lví podíl na denacifikaci aberdeenského exponátu má pan Alexandr Pícha, který doslova ukecal ředitele muzea Williama Atwatera.

7/
Podezřívám amerického lakýrníka, že má porušený barvocit, protože jako barevná předloha mu sloužil docela kvalitní vícepohledový kamuflážní nákres dodaný z Prahy nakladatelstvím MBI.
URL : https://www.valka.cz/LT-vz-35-t11691#227810 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

to Jiří Tintěra:
Díky za informace, není vždy dobré věřit všem článkům, které se píší. Právě, že mě to bylo divné, protože Pz.Kpfw. 35(t) naposledy snad užili při potlačování SNP v roce 1944. Našel jsem i články na internetu, kde se tvdí, zabaven Němcům:

www.rozhlas.cz


Jinak, renovovaný tank bude do roku 2011 venku "na vzduchu".
URL : https://www.valka.cz/LT-vz-35-t11691#227827 Version : 0
So in the magazine Naše vojsko in issue 1/2008 volume 4 there was another article about LT vz.35 in USA. I'm quite interested to know what the exact shades of the tank were supposed to be, as the green and brown don't seem to match the facts, but it was mentioned to them here, but I'd just be interested in some sort of colour chart or swatch book.
LT vz. 35 -


LT vz. 35 -


URL : https://www.valka.cz/LT-vz-35-t11691#243890 Version : 0
Gentlemen,
a question has been asked here requesting the exact shades. At the moment, however, I cannot answer it, because to date no colour swatch book has been found which was used by the military administration of the Czechoslovak Republic.
I presume that the army in the 1930s used its own paint swatch book, which had its own nomenclature and shade markings. This marking is certainly not identical to the paint codes used by the various Czechoslovak manufacturers.
For example, one or two materials from the defunct VHJ ČKD Praha company archive talk about the "Pálfy Smolnice" colours that were used to make the three-colour camouflage. Allegedly these were brown No. 141, green No. 169 and yellow No. 125. At the turn of the eighties and nineties I corresponded with the technical department and archives of Chemolak Smolenice (ex Jozef Pálffy's Chemical Factory Smolenice) and received answers that can be summarized in three points:

1/ Chemolak Smolenice does not own military paint samplers from the 1930s.
2/ The documents of the so-called Military Supervisory Body are not in the company archives.
3/ The company catalogues do not use the above-mentioned paint designations.

Then there is the question of the so-called "Masking Court" of the Czechoslovak Republic's Defence Force, according to my information it was a research facility subordinated to the Engineering Command in the 1930s. In the Military Historical Archive, documents have been found which have only black and white photographs in the appendix, from which it is impossible to determine exactly what shade of colour they are.
As far as I remember, in the Military Museum Kbely there was at least one wheel from the landing gear of an aircraft in a similar three-colour design in the 1980s.
The colour shades of the camouflage of the Aberdeen tank were determined according to the publication by V. Francev: Skoda LT vz. 35. It is a question of how the local painter interpreted them.

www.valka.cz
www.valka.cz
www.valka.cz
www.diecast.cz
URL : https://www.valka.cz/LT-vz-35-t11691#243903 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Řekl bych, že nejvíce nedůvěry bylo zaseto spíše z obchodně-marketingovou akcí realizovanou ČKD, aby dostalo příležitost v dalších tendrech.
Je pravda, že tento tank vzbuzoval nedůvěru zejména složitostí svého řízení (pneumatické). Ovšem v praxi nehrozilo, že by při jeho rozbytí byl tank neřiditelný-akorát to bylo namáhavější (nevím kolik ale výtky o namáhavosti byly i na T-34). Tank měl dobře řešený podvozek u kterého nehrozilo sesmeknutí pásu.
Německé rozhodnutí tank nevyrábět vyplývalo z toho, že již byl na trhu LT vz. 38, který byl jednodušší na výrobu i údržbu.
URL : https://www.valka.cz/LT-vz-35-t11691#294706 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Vážení,
kolega "japo" má pravdu, obchodní rivalita mezi Škodovkou a ČKD byla známa, přesto to oběma firmám nebránilo spolupracovat na výrobě pro čsl. a rumunskou armádu.


Konstrukční závady a nedomyšlenosti již zavedené "pětatřicítky" řešila Škodovka za "pochodu". Mnohé z výtek ČKD a Vojenské správy byly oprávněné i když zde byl problém mnohem závažnější, který nebyl konstrukčního charakteru, ale týkal se lidí! V polovině třicátých let mělo Československo armádu slabě motorizovánu, navíc trpěla chronickým nedostatkem dobře vyškolených kádrů z řad řidičů a mechaniků. Což pravděpodobně bylo jednou z příčin zvýšeného výskytu poruch.


Wehrmacht obdržel LT vz. 35 o tři roky později, kdy většina závad byla již vyřešena. Také předpokládám, že německá armáda měla v té době dostatek technicky zdatných kádrů, takže výskyt poruch se minimalizoval. Přesto zástupci Wehrmachtu nepodpořili pokračování výroby LT vz. 35, naopak preferovali tank původně vyvinutý pro perské sedláky.


Důstojníci Wehrmachtu se seznámili s první sérií LT vz. 38 hned v prvních dnech okupace a během zkoušek je tanky natolik oslnily, že dosáhli rozšíření jejich výroby.


Na závěr musím upozornit na mylnou představu, že tank LT vz. 35 byl výrobně náročnější než o něco mladší LT vz. 38. Nebylo tomu tak, naopak obě vozidla byla stejně výrobně náročná a tanky Škodovky a ČKD byl řešeny s přemírou nýtů a šroubů. Teprve u pozdních válečných verzí Pz. Kpfw. 38 Ausf. F až H docházelo k mírnému zjednodušení výroby.
URL : https://www.valka.cz/LT-vz-35-t11691#294756 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Jak je tedy zřejmé z příspěvku pana Tintěry-
škodovka měla problémy v rámci "dětských" nemocí, které se podařilo odstranit už během předválečné služby a důležitým faktorem pro neokračování ve výrobě pro Wehrmacht bylo a) logistický-čím méně typů je zavedeno tím jednodušší zásobování b) výrobně technologický-problém svařování x nýtování (ČKD se během války podařilo stlačit dobu nýtování na úroveň svařování).
V souvislosti se zavedením Lt 35 nesmíme zapomenout i na skutečnost, že škodovka vyvinula dílenskou soupravu pro tento typ stejně tak jako poskytování servisních služeb. Např. všechny slovenské stroje po nasazení v SSSR dokázaly opravit 3 montéři ze škodovky a to bez nutnosti opravy v mateřském závodu (jednalo se o stroje které měly za sebou 3 polní tažení). O tom, že tank vydržel nasazení i v polních podmínkách svědčí i to, že "neopravitelné" tanky bezproblémů vyjely na vagony, kterými se transportovaly na zpět na SK a po vypuknutí povstání se tři "absolutně neopravitelné" stroje (do té doby chátrající) z tohoto tažení po jednom dni práce zařadily do operační činnosti.
URL : https://www.valka.cz/LT-vz-35-t11691#294778 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Citace - japo :

Např. všechny slovenské stroje po nasazení v SSSR dokázaly opravit 3 montéři ze škodovky a to bez nutnosti opravy v mateřském závodu (jednalo se o stroje které měly za sebou 3 polní tažení). O tom, že tank vydržel nasazení i v polních podmínkách svědčí i to, že "neopravitelné" tanky bezproblémů vyjely na vagony, kterými se transportovaly na zpět na SK a po vypuknutí povstání se tři "absolutně neopravitelné" stroje (do té doby chátrající) z tohoto tažení po jednom dni práce zařadily do operační činnosti.



japo: neodpustím si faktickou poznámku: jakkoliv byly tanky LT 35 skutečně povedené, tak používat jako argument na podporu tohoto tvrzení to, že "neopravitelné" tanky vyjely bez problémů na vagony, které je odvezly do týla je mírně řečeno zcela mimo mísu!!!
Je všeobecně známo, že poruchy na tancích z tažení Slovenské armády proti SSSR byly ve značné míře fingovány a tanky ve skutečnosti byly poškozeny slovenskými vojáky jen na oko.
faktická poznámka č. 2 - dokážu si představit velké množství závad, které tanku znemožní bojovou činnost, ale tank může přesto zůstat pohyblivý.
URL : https://www.valka.cz/LT-vz-35-t11691#298297 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Technický dotaz. Od čeho by mohly být "záseky" na Ltčku vystaveném tč. na Žižkově? Nepřipadá mě to jako od "karbiny" při neopatrném odstraňování původního laku někdy v minulosti - i když to vypadá podobně.
Mohlo by to být z výroby?? (Myslím nějakou technologii kdy podobné vrypy mohli vzniknout,...)
Foto vlastní.
LT vz. 35 -


LT vz. 35 -


LT vz. 35 -


URL : https://www.valka.cz/LT-vz-35-t11691#303193 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Můj předchozí příspěvek obsahuje faktické chyby-psal jsem z hlavy, takže se omlouvám. Nicméně pokud slovenské tanky měly jinou bojovou nemohoucnost než nepojízdnost, tak se rád poučím v čem spočívala (Dosud jsem nenarazil na stížnosti na spolehlivost výzbroje).
Pokud je třeba nějaký argument proti zavedenému klišé "nespolehlivosti" tanku, tak můžeme vzít v potaz následující:
1) V. Francev-Ch. Kliment: Škoda vz 35, nakl. MBI str. 12: k použití při mobilizaci a Sudetském povstání- "tanky za dlouhých a častých přesunů najezdily tisíce kilometrů. Toto intenzivní využití se nijak zvlášť neodrazilo ve zvýšené poruchovosti, což svědčí o tom, že nejhorší závady byly zvládnuty již při výrobě.... nejvíce poruch se kupodivu nevyskytlo u obávaného pneumatického ústrojí, ale u elektrické soustavy."
2. Testy v SSSR- tank zanechal velmi dobrý dojem.
3. Jednání o poskytnutí licence do Velké Británie.
URL : https://www.valka.cz/LT-vz-35-t11691#303271 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Péťo,
také to mohla spáchat válcovací stolice během výroby pancéřových plechů. Pravděpodobně se jedná o mechanicky způsobené výtržky z válcovaného materiálu a zcela jistě jsou to výrobně tolerované vrypy.


Vznik takovýchto mechanických poškození si můžeš ověřit v železárnách ve Vítkovicích. Tam snad ještě mají válcovací tratě. U nás na Kladně již to nejde, tam po Poldovce zbylo jen muzeum.
URL : https://www.valka.cz/LT-vz-35-t11691#303273 Version : 0
A rolling stool? And were the plates already rolled with rivet holes or even rivets? Look(s) at the third picture, how regularly it's in the gaps between the rivets on the side of the armour under the engine cover and vice versa, how it changes direction and runs in a line under the row of rivets on the hull side under the turret...
I've dealt with this once before with a bloke who noticed it back in Aberdeen, we came to the conclusion that it was from the tool they were using to take the paint off (a large layer), it wasn't a hand tool but rather something electric, maybe even pneumatic... It's as if they were able to "touch it up" somewhere and had to use chemistry to remove it elsewhere.


Here's a photo still from Aberdeen that started the discussion at the time, notice how it's aligned along that row of rivets... Otherwise, I've been told that similar "tool marks" are on many vehicles at that facility...
LT vz. 35 -


URL : https://www.valka.cz/LT-vz-35-t11691#303284 Version : 0
I came across your discussion about the interference in the LT vz. 35. These marks are caused by a hand tool during sheet metal lapping prior to riveting and finishing. It is a feature seen on all CKD riveted frames.

To illustrate, a photo Strv m 37.
LT vz. 35 -


URL : https://www.valka.cz/LT-vz-35-t11691#317084 Version : 0
Dolin404:
I've noticed that too, but even with other equipment, and only with rolled plates, so it's a matter of manufacturing, as mentioned one article above.

photos:
Collection of article author

LT vz. 35 - Levá přední strana

Levá přední strana
LT vz. 35 - Dělo - hlaveň

Dělo - hlaveň
LT vz. 35 - Zadní část věže

Zadní část věže
LT vz. 35 - Zadní část

Zadní část
LT vz. 35 - Zajimavý pohled na vnitřní část pásů. Je na nich vidět znak škodových závodů.

Zajimavý pohled na vnitřní část pásů. Je na nich vidět znak škodových závodů.
URL : https://www.valka.cz/LT-vz-35-t11691#322454 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

VHÚ Praha, 8.5.2010

vlastní foto

LT vz. 35 -


URL : https://www.valka.cz/LT-vz-35-t11691#358899 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Ve VHÚ postupně prochází rekonstrukcí.
LT vz. 35 -


URL : https://www.valka.cz/LT-vz-35-t11691#433837 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Vážení,
podle bulharských i-stránek Shelftanks byly v roce 2011 restaurovány tanky vystavované na volném prostranství vojenského muzea v Sofii. Mezi kterými byl i tank ze Škodovky.

shelftanks.wordpress.com

LT vz. 35 - Z uvedeného snímu není zřejmé zda bulharská škodovka byla restaurována i uvnitř vozidla.

Z uvedeného snímu není zřejmé zda bulharská škodovka byla restaurována i uvnitř vozidla.
LT vz. 35 - Po renovaci.

Po renovaci.
URL : https://www.valka.cz/LT-vz-35-t11691#464264 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Citace - Jiří Tintěra :

Zobrazená fotografie není ze zkoušek LT vz.35 v SSSR - což dokazuje cedule s číslem: Č-80.509.
Tato rejstříková obchodní značka v barevném provedení: černé znaky na bílé tabulce bez orámování, byla přenositelná a byla v třicátých letech přidělena firmě Škoda.
Fotografie byla pořízena během továrních, nebo vojskových zkoušek na území Republiky československé.
Zdroj:
Informace Dalibora Feuereisla.



myslim ze nikdo netvrdi, ze ta fotografie je primo z Ruska, pouze ze tento den bylo ono vyroci odeslani dvou stroju do ruska, foto muze byt ilustracni (lec nebylo tu zverejneno, ani ona informace o testovani v SSSR, proto jsem to sem dal)
URL : https://www.valka.cz/LT-vz-35-t11691#732782 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Můj Admine,
děkuji za upřesnění. Pokud si dobře vzpomínám, tak informace o testech LT vz.35 v SSSR byla zveřejněna před léty v studii o sovětských konstrukcích a lá Škoda. Včera jsem doplnil jen tanky s čísly: 13.620 a 13.903.
URL : https://www.valka.cz/LT-vz-35-t11691#732823 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more