Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 313 příspěvků vloženo, 955 editováno a 304 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Avia BH-33

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Avia BH-33 Avia BH-33
    Originální název:
    Original Name:
    Avia BH-33
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1928-DD.MM.1929 Avia, akciová společnost pro průmysl letecký, Praha-Holešovice /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1928-DD.MM.1929
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    10
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    27.09.1928
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    830 kg 1830 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1253 kg 2762 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    8.9 m 29ft 2,38in
    Délka:
    Length:
    7.04 m 23ft 1,17in
    Výška:
    Height:
    2.74 m 8ft 11,87in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    22.2 m2 238.96 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    56.39 kg/m2 11.55 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Walter Jupiter VI o výkonu 331 kW/450 k
    Vrtule dřevěná dvoulistá
    Walter Jupiter VI, power 445 hp
    Propeller wooden two-blade
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    265 l 58.3 Imp gal / 70 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    270 km/h v 0 m 167.8 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    238 km/h v ? m 147.9 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    10.5 m/s 2066.9 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    8,67 min do 5000 m 8,67 min to 16404 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    8000 m 26247 ft
    Dolet:
    Range:
    450 km 279.6 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x 7,92mm kulomet vz. 28(600 nábojů) 2x 7,92 mm vz. 28 machine gun, 600 rounds
    Uživatelské státy:
    User States:




    Poznámka:
    Note:
    Konstruktér: Ing. Pavel Beneš, Ing. Miroslav Hajn

    Jednomotorový jednomístný vzpěrový dvojplošník celodřevěné konstrukce s pevným podvozkem a ostruhou.

    Přepracováním Avie BH-21J, které zpočívalo hlavně v zakrytování motoru a v novém vrtulovém kuželu, vznikla jedna z nejlepších stíhaček své doby.

    Postupným vývojem vznikly varianty :
    PWS-A - označení pro polskou licenční výrobu
    Avia BH-33E - ocelová kostra trupu
    Avia BH-33E-SHS - označení jugoslávské licenční výroby
    BH-33H (voj. označení B-133)
    BH-33E-VII - výšková verze s kompresovým motorem Walter Jupiter VII
    BH-33L (voj. označení Ba-33) - verze z motorem Škoda L
    -
    Zdroje:
    Sources:
    Vraný, Jiří. Avia BH-33. Jakab, Nevojice 2006. ISBN 80-90-3637-3-3.
    Rajlich, J.; Sehnal, J. Avia BH-33 - éro zlaté éry. HPM 1994/10-11.
    Němeček, V. Československá letadla 1914-1945, Naše Vojsko, Praha 1983.
    Fidler, J.; Sluka, V. Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006. ISBN 80-7277-256-2.
    URL : https://en.valka.cz/topic/view/63746#259055Version : 0
    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    Na prototype BH-21J bolo odskúšané použitie výkonného motoru Jupiter. Celkovo však bolo treba lietadlo upraviť a tak sa Avia rozhodla postaviť nový letún pod označením BH-33. Išlo o posledný projekt konštrukčného dua Beneš a Hajn. Prototyp tohto vzperového dvojplošníka bol zalietaný 27. 8. 1928. Následné skúšky potvrdili, že výkonnostne patrí lietadlo k svetovej špičke, najmä čo sa týka rýchlosti a stúpavosti. Kostra lietadla bola celodrevená poťiahnutá preglejkou a plátnom. Motor poháňal dvojlistú drevenú vrtuľu, iba u prototypu bola použitá kovová vrtuľa Ratier. Stroj vo francúzskom Vincennes zaujal svetovú verejnosť akrobatickým umením Františka Malkovského. Motor Jupiter VI umožňoval lietadlu zásobovanie motora palivom v akejkoľvek pozícii a tak mohol Malkovský predviesť svoje umenie celou paletou akrobatických prvkov pri ktorých sa obecenstvu tajil dych. Lenže vývoj leteckej techniky na prelome 20. a 30. rokov minulého storočia akceleroval a tak koncepcia stavby draku veľmi rýchlo zastarala. Nakoniec bolo vyrobených pre českoslovenké letectvo iba 6 kusov tohto zaujímavého lietadla s prezývkou drevák. Ďalšie tri kusy boli dodané aj do Belgicka, lenže tam sa obchodný úspech porovnateľný s BH-21 nedostavil, nakoĺko Belgicko sa rozhodlo pre britské stroje Fairey Fox


    Najväčším medzinárodným úspechom bola licenčná výroba v Poľsku, kde slúžil ako prechodný typ do kým nebol vyrábaný PZL P-7. Pod označením PWS-A bolo v poľských továrňach Podlaska Wytwórnia Samolotów (PWS) w Białej Podlaskiej vyrobených 50 kusov tohto stroja. Od roku 1933 bol postupne preradený na výcvikové účely, kde vydržal až do roku 1939. Vývoj stroja pokračoval v nových verziách o ktorých hovoria osobitné topicy BH-33E a Ba-33.


    Zdroje:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Avia_BH-33
    http://www.vinar.cz/mitte/
    http://wp.scn.ru/en/ww15/f/104/66/0/1


    Prototyp Avia BH-33.
    URL : https://en.valka.cz/topic/view/63746#227449Version : 0
    Avatar
    http://www.aviastar.org/air/czech/avia_bh-33.php
    .


    URL : https://en.valka.cz/topic/view/63746#433225Version : 0
    MOD
    Avatar
    BH-33.2 in the spring of 1932, with a telescopic sight Argus.

    http://www.airwar.ru/enc/fww1/bh33.html
    .


    URL : https://en.valka.cz/topic/view/63746#433224Version : 0
    MOD