Název: Name: | Messerschmitt Me 210 A-2 | Messerschmitt Me 210 A-2 |
Originální název: Original Name: | Messerschmitt Me 210 A-2 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1941-DD.MM.194R Messerschmitt AG, Regensburg DD.MM.1941-DD.MM.194R Messerschmitt AG, Augsburg DD.MM.1943-DD.MM.194R Dunai Repülőgépgyár Rt. (Großkonzern Manfred Weiss), Budapest | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1941-DD.MM.194R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ? | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 7275 kg | 16039 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 11400 kg | 25133 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 16,340 m | 53ft 7,3in |
Délka: Length: | 12,270 m | 40ft 3,06in |
Výška: Height: | 4,280 m | 14ft 0,5in |
Plocha křídla: Wing Area: | 36,20 m2 | 389.65 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 314,917 kg/m2 | 64.5 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Daimler-Benz DB 601F kapalinou chlazený invertní vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 993 kW (1 350 k). | Daimler-Benz DB 601F twelve-cylinder liquid-cooled inverted Vee engine, rated at 1,332 hp for take-off. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 535 km/h v 5400 m | 332.4 mph in 17717 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 480 km/h v ? m | 298.3 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 12,75 min do 6000 m | 12,75 min to 19685 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8900 m | 29199 ft |
Dolet: Range: | 1430 km | 888.6 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kanón MG-151/20 ráže 20 mm v přídi s 350 náboji na hlaveň 2x pevný kulomet MG-17 ráže 7,92 mm v přídi s 1 000 náboji na hlaveň 2x pohyblivý kulomet MG-131 ráže 13 mm v dálkově ovládaném střelišti FDL 131 se 450 náboji na hlaveň Pumová zátěž: max. 1 000 kg (2x 500 kg nebo 2x 250 kg nebo 8x 50 kg) v pumovnici v přední části trupu | Two fixed forward-firing 0.79inMG-151/20 cannons mounted in a nose, 350 rpg, two fixed forward-firing 0.31in MG-17 machine-guns mounted in a nose, 1000 rpg and two flexible 0.51in MG-131 machine-guns, 450 rpg, one each in FDSL 131/1B remotely operated turret at both sides of the aircraft. Bomb load: Up to 2,200 lb of bombs. two 1,100 lbs or two 550 lbs or eight 110 lbs in a internal bay. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | • Jeden letoun Me 210A-2 byl dopraven do Japonska, kde byl testován a porovnáván s prototypem těžkého stíhacího bombardéru Rikugun Ki 93 • V Maďarsku byl vyráběn pod označením Me 210C-1 a tato verze dostala motory Daimler-Benz DB 605B-1 o výkonu 1 475 koní • Pro zmírnění rychlosti při střemhlavém náletu byly v křídlech výklopné mřížové brzdící štíty. | - |
Zdroje: Sources: | William Green, War Planes of the Sekond World War – Fighters, Vol. Three, London Macdonald, sedmé vydání z roku 1973, ISBN: 0-356-01447-9 Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1 http://www.airwar.ru/enc/fww2/me210.html http://air2ww.webd.pl/niemcy/me210/me210.htm www.lemairesoft.happyhost.org archiv autora |