Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 375 příspěvků vloženo, 1558 editováno a 309 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Albatros B.I

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Albatros B.I Albatros B.I
    Originální název:
    Original Name:
    Albatros B.I
    Kategorie:
    Category:
    průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1913-DD.MM.191R Albatros-Flugzeugwerke GmbH, Berlin /
    DD.MM.191R-DD.MM.191R Oesterreichisch-Ungarische Albatros-Flugzeugwerke GmbH, Wien /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1913-DD.MM.191R
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    ?
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1913
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    747 kg 1647 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1080 kg 2381 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    14,48 m 47ft 6,08in
    Délka:
    Length:
    8,57 m 28ft 1,39in
    Výška:
    Height:
    3,15 m 10ft 4,01in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    43 m2 462.85 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Mercedes D.I o výkonu 74 kW/100 k nebo
    Mercedes D.II o výkonu 88 kW/120 k
    dvoulistá dřevěná vrtule
    Mercedes D.I, power 99 hp, or
    Mercedes D.II, power 118 hp
    two-blade wooden propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    110 km/h v 0 m 68.4 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    100 km/h v ? m 62.1 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    10 min do 800 m 10 min to 2625 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    2400 m 7874 ft
    Dolet:
    Range:
    650 km 403.9 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:










    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4.
    Gray, Peter, Thetford, Owen. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970.
    http://de.wikipedia.org/wiki/Albatros_B_I
    URL : https://en.valka.cz/topic/view/61705#222268Version : 0
    MOD
    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    Albatros B.I bol zalietaný ešte pred začiatkom 1. svetovej vojny v roku 1913. Bolo to jednoplošné dvojmiestne prieskumné lietadlo výzorovo podobné ako British Royal Aircraft Factory B.E.2. Oproti nemu však bol o niečo pomalší, ale aj o tri roky starší. Usporiadanie zodpovedalo dobe vzniku, s pozoravateľom na prednom sedadle a s pilotom na zadnom sedadle. Lietadlo nedisponovalo žiadnou výzbrojou. Lietadlo poháňal motor Mercedes D.I (o výkone 74,5 kW) alebo neskôr 82kW silný motor Benz Bz.II. Uvedené motory síce značne obmedzovali výhľad vpred, ale boli obľúbené pre svoju výnimočnú spoľahlivosť. Ako prieskumné lietadlá boli používané v prvý rok vojny. Vyrobená bola aj plaváková verzia.


    zdroj:
    http://avia.russian.ee/air/germany/albatros_b.php
    http://www.earlyaviator.com/archive1.htm#list





    URL : https://en.valka.cz/topic/view/61705#232706Version : 0
    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    Zdroj: http://avia.russian.ee/


    URL : https://en.valka.cz/topic/view/61705#228459Version : 0
    Avatar
    ..

    Albatros B.I rakousko-uherského letectva. Na stroji 22.30 dosáhl svých prvních tří sestřelů Kurt Gruber, pozdější stíhací eso s 11 sestřely na kontě. Svá vítězství získal v období duben až červen 1916 na východní frontě u Flik 1. Stroj celý v barvě materiálu, na obrázku kreslen bez výzbroje.
    URL : https://en.valka.cz/topic/view/61705#413843Version : 0
    MOD
    Avatar
    ..

    Tento Albatros B.I (Ph) rakousko-uherského letectva, výrobního čísla 22.29 létal na podzim 1916 na ruské frontě u Flik 1. Dne 13.6. 1915 na něm dosáhl svých prvních dvou sestřelů budoucí nejúspěšnější letec české národnosti v rakousko-uherském letectvu Hptm. (kpt.) Otto Jindra (celkem 9 sestřelů). Jindra toho dne letěl jako pozorovatel s pilotem Zgsf. (čet.) Maxem Libanem (celkem 4 sestřely). Podle tehdejší praxe byly sestřely započítány oběma. Letoun nenesl žádnou pevnou výzbroj, posádka byla ozbrojena jen osobními zbraněmi a karabinou. Letoun celý v barvě materiálu.
    URL : https://en.valka.cz/topic/view/61705#427230Version : 0
    MOD
    Avatar
    ..

    Albatros B.I (Ph) rakousko-uherského letectva, výrobního čísla 22.01 létal na podzim 1915 na ruské frontě u Flik 1. Stroj operoval z letiště Zastawna. Se strojem létal Hptm. Otto Jindra (eso - 9 sestřelů). Letoun nese improvizovanou polní úpravu uchycení kulometu Schwarzlose v prostoru pozorovatele. Letoun celý v barvě materiálu, zcela nestandardně nenese trupové kříže.
    URL : https://en.valka.cz/topic/view/61705#427233Version : 0
    MOD
    Avatar
    ..

    Rakousko-uherský Albatros B.I (Ph) výrobního čísla 22.15 sloužil u Flik 1 na východní frontě. Létal s ním Hptm. Otto Jindra (9 sestřelů). Stroj celý v barvě materiálu, výzbroj tvoří kulomet Schwarzlose v prostoru pozorovatele, upevněný na provizorní "polní" montáž.
    URL : https://en.valka.cz/topic/view/61705#427283Version : 0
    MOD
    Avatar
    ..

    Rakousko-uherský Albatros B.I (Ph) výrobního čísla 22.06 sloužil na podzim 1916 u Flik 1 na východní frontě. Startoval z letiště Bukovina. Létal s ním Hptm. Otto Jindra (9 sestřelů) a dne 27. 8. 1915 na jeho palubě dosáhl jako pozorovatel svého třetího sestřelu. Toho dne pilotoval Feldwebel Johann Mattl, pro kterého to bylo jeho jediné potvrzené vítězství (sestřel byl započítán oběma). Stroj celý v barvě materiálu, není známo zda výzbroj tvořil kulomet či jen ruční zbraně posádky.
    URL : https://en.valka.cz/topic/view/61705#427289Version : 0
    MOD
    Avatar
    The famous aircraft, on which day 12. 4. 1916 the crew in the composition of the pilot Godwin Brumowski (the future the most successful austro-Hungarian fighter pilot) and observer Otto Harry (the most successful austro-Hungarian pilot of Czech nationality) scattered bombs Russian show in Chotině that they were personally present, car Nicholas II. and general Brusilov. Then they had to face the attack of four Russian aircraft-type Morane-Parasol (probably L-type). In the following aerial combat but there were two Russian planes shot down, and the Austrians escaped to his. For Brumowskiho it was its first two confirmed victories, for Jindru already went about 6. and 7. shoot..

    Rakousko-uherský Albatros B.I (Ph) výrobního čísla 22.23, který na jaře roku 1916 operoval u Flik 1 na východní frontě. Otto Jindra na něm získal celkem 4 ze svých devíti sestřelů a první dvě vítězství na dobyl též G. Brumowski, budoucí nejúspěšnější rakousko-uherský pilot. Stroj je celý v barvě materiálu, výzbrojen již byl kulometem Schwarzlose na oběžném kruhu.


    URL : https://en.valka.cz/topic/view/61705#427299Version : 0
    MOD