Řiditelnost pásových vozidel - steering ratio

Diskuse

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

potřeboval bych poradit od někoho, kdo se vyzná v mechanice pohybu pásových vozidel
narazil jsem na pojem steering ratio což je poměr styčné délky pásu k jejich osové rozteči
podle tvrzení v článku to ovlivňuje řiditelnost a pro běžné potřeby se počítalo s číslem 1,8. Za mezní byl považovaný poměr 2.
Zná někdo ofiko český termín, případně by mi to dokázal dovysvětlit nebo upřesnit?
dikes
URL : https://www.valka.cz/Riditelnost-pasovych-vozidel-steering-ratio-t60989#219621 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

web.volny.cz



Ten termín by měl vyjadřovat poměr mezi úhlem natočení volantu a úhlem natočení kol.


Jde tedy o něco jiného, ale třeba to pomůže ...
URL : https://www.valka.cz/Riditelnost-pasovych-vozidel-steering-ratio-t60989#219626 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

u kolových je to něco jiné...potřebuji někoho kdo dělal pásáky Smile dopravka, zemědělka nebo stavební stroje...tam se to asi učilo
URL : https://www.valka.cz/Riditelnost-pasovych-vozidel-steering-ratio-t60989#219629 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

V souvislosti s pásovými vozidly jsem na čs. ekvivalent anglického steering ratio narazil na termín otáčivost, který by měl vyjadřovat schopnost vozidla zatáčet při daných silových a kinematických podmínkách. Čím je poměr menší, tím je otáčivost lepší (na druhou stranu moc malé hodnoty způsobují směrovou nestabilitu).
URL : https://www.valka.cz/Riditelnost-pasovych-vozidel-steering-ratio-t60989#219635 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

to ICE zeptej se paliče přes SZ má z toho pokud vím zkoušky a obdobné je to u něj i z angliny Smile myslím že na tohle je tady největší expert.
Mimochodem je to složitější, většina vozidel zatáčí tím že přbrzdí jeden pás, ale existují i stroje kde se pás začne točit v protisměru a pak se celé vozidlo otáčí na místě (třeba některé stavební stroje) Jinak samozřejmě platí že velká délka styčné plochy pásu je v tomhle nevýhodná, zase ji ale potřebuješ k tomu abys udržel tlak na terén Smile
URL : https://www.valka.cz/Riditelnost-pasovych-vozidel-steering-ratio-t60989#219750 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Dikes,
zkusím to. Zatáčení protiběžným chodem pásů bylo myslím možné až u typů s hydrodynamickými převodovkami.
Tohle se týká Karl Gerat 040.
Tam jim právě kvůli udržení "nízkého" měrného tlaku vyšlo číslo 2,64
URL : https://www.valka.cz/Riditelnost-pasovych-vozidel-steering-ratio-t60989#219758 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

To zatáčení není závislé na hydrodynamické převodovce (planetová to pokud vím umí taky) navíc to jde vyřešit i čistě mechanicky (měly to některé malé tahače už před válkou). U Karla je to samozřejmě dost jinak, tam nejde o běžné vozidlo, pásový podvozek je pouze k dopravě na kratší vzdálenosti a lze tedy lecos "pominout" problémy s tím ale pokud vím měly velké předválečné stroje (třeba T-35, ale i další) kde ten poměr vychází taky dost blbě.
URL : https://www.valka.cz/Riditelnost-pasovych-vozidel-steering-ratio-t60989#219798 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments

Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more