IVL C.VI 25

     
Název:
Name:
IVL C.VI 25 IVL C.VI 25
Originální název:
Original Name:
IVL C.VI 25
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1925-DD.MM.1925 Ilmailuvoimien Lentokonetehdas, Helsinki
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1925-DD.MM.1925
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
11.06.1925
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
655 kg 1444 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
845 kg 1863 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,50 m 31ft 2,01in
Délka:
Length:
6,90 m 22ft 7,64in
Výška:
Height:
2,93 m 9ft 7,34in
Plocha křídla:
Wing Area:
? m2 ? ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Siemens-Halske Sh.IIIA o výkonu 118 kW/160 k
čtyřlistá dřevěná vrtule
Siemens-Halske Sh.IIIA, power 158 hp
four-bladed wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
210 km/h v ? m 130.5 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6500 m 21325 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
plánovaná:
2x kulomet Vickers ráže 7,7 mm
planned:
2x .303 in Vickers machine gun
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Historie: Letoun navazoval na svého předchůdce I.V.L. C.24 a měl stejnou konstrukci. Jen křídlo bylo štíhlejší a vzpěry byly ve tvaru písmeně N (předchozí typ měl vzpěry do V). K pohonu byl opět zvolen nevhodný motor Siemens-Halske Sh 3A a vyskytly se úplně sejné problémy jako u C.24. Navíc byl stroj těžký na příď.
Letoun byl zničen 17. prosince 1925 po pouhých 21 hodinách strávených ve vzduchu, když mu selhala pohoná jednotka.
Poté byl celý projekt zrušen.
-
Zdroje:
Sources:
Z archivů - IVL C.VI 25, L+K 2011/01.
Green W. - Swanborough G.: Encyklopedie stíhacích letounů, Svojtka & Co. 2002
http://en.wikipedia.org/wiki/IVL_C.VI.25
www.k-silmailumuseo.fi
URL : https://www.valka.cz/IVL-C-VI-25-t60968#219572 Version : 0
slon-76.livejournal.com
.
IVL C.VI 25 -


URL : https://www.valka.cz/IVL-C-VI-25-t60968#503686 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more