IVL C.24

     
Název:
Name:
IVL C.24 IVL C.24
Originální název:
Original Name:
IVL C.24
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1924-DD.MM.1924 Ilmailuvoimien Lentokonetehdas, Helsinki
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1924-DD.MM.1924
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
16.04.1924
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
659 kg 1453 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
870 kg 1918 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,50 m 31ft 2,01in
Délka:
Length:
7,14 m 23ft 5,1in
Výška:
Height:
2,93 m 9ft 7,34in
Plocha křídla:
Wing Area:
19,00 m2 204.51 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Siemens-Halske Sh 3A o výkonu 118 kW/160 k
dvoulistá dřevěná vrtule
Siemens-Halske Sh 3A, power 158 hp
two-bladed wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
238 km/h v ? m 147.9 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Historie: Letoun zkonstruoval K. W. Berger a šlo o vůbec první bojové letadlo postavené ve Finsku. Letoun měl dřevěnou konstrukci potaženou plátnem. K pohonu byl zvolen motor Siemens - Halske Sh 3A, kterých v roce 1923 koupili Finové v Německu 334 kusů a potřebovali je nějak využít.
Jediný prototyp C.24 poprvé zalétal Georg Jäderholm 16. 4. 1924. Testy prokázaly slušnou rychlost a stoupavost, výhled z kabiny však byl špatný a hlavně byly problémy s motorem. Vyskytly se též potíže s těžištěm. Problémy s pohonou jednotkou se však nepodařilo vyřešit a celý projekt byl zastaven.
-
Zdroje:
Sources:
Green W. - Swanborough G.: Encyklopedie stíhacích letounů, Svojtka & Co. 2002
http://www.k-silmailumuseo.fi/index.asp?kieli=1
https://en.wikipedia.org/wiki/IVL_C.24
URL : https://www.valka.cz/IVL-C-24-t60926#219387 Version : 0
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft34199.htm
.
IVL C.24 -


URL : https://www.valka.cz/IVL-C-24-t60926#534327 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more