Název: Name: | Micubiši Ki 21-Ic | Mitsubishi Ki 21-Ic Hei (Army Type 97 Heavy Bomber, Model IC) |
Originální název: Original Name: | 三菱 キ21 I-丙 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1940-DD.MM.1940 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya DD.MM.1940-DD.02.1941 Nakajima Aircrafts, Ltd., Ota | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1940-DD.02.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 160 (serial 272 - 431) Micubiši / built by Mitsubishi neupřesněný počet z celkových 351 letadel u Nakadžimy / 351 Ki-21-I versions built by Nakajima | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1940 | |
Osádka: Crew: | 7 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4910 kg | 10825 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 7721 kg | 17022 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 8160 kg | 17990 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 22,500 m | 73ft 9,83in |
Délka: Length: | 16,020 m | 52ft 6,71in |
Výška: Height: | 4,350 m | 14ft 3,25in |
Plocha křídla: Wing Area: | 69,60 m2 | 749.165 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 117,24 kg/m2 | 24.01 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of engines: | 2 | |
Typ: Type: | Nakadžima Ha-5 KAI vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 699 kW (950 k) a 794 kW (1080 k) v h= 4 000 m trojlisté stavitelné vrtule | Nakajima Ha 5 KAI fourteen-cylinder twin-row air-cooled radial engine rated 937 hp at take-off and 1,065 hp at 13,123 ft driving a three-blade variable-pitch metal propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 2635 l + 500 l přídavná palivová nádrž v pomovnici | 580 UK galons and an auxillary fuel tank of 110 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 421 km/h v 4000 m | 261.6 mph in 13123 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | km/h v m | mph in ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 5,67 m/s | 1116.1 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 14,15 min do 5000 m | 14,15 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8200 m | 26903 ft |
Dolet: Range: | 1500 km | 932.1 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2720 km | 1690.1 mi |
Výzbroj: Armament: | 6x pohyblivý kulomet Type 89ráže 7,7 mm na těchto pozicích 1x střeliště v přídi 1x střeliště na konci skleníku 1x okno v prosklení pod trupem 2x v trupu v bočních oknech za odtokovou hranou křídla 1x dálkově ovládané střeliště na konci trupu 500 - 1 000 kg pum (při zavěšení přídavné nádrže do pumovnice byly použity vnější závěsníky pro 4x 50 kg pum) | Six flexibly 0.303 inch Type 89 Model 1 machine guns, in nose, dorsal, ventral, tail and two beam positions. Bomb load: 1,100 - 2,205 lb of bombs. When auxiliary fuel tank was installed four 110 lb bombs would be carried externally. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - 九七式重爆撃機 / Kjúnana šiki džú bakugekiki / armádní těžký bombardér typ 97 - Spojenecké kódové jméno Sally - posílena výzbroj o jeden kulomet ráže 7,7 mm a možnost použití přídavné nádrže paliva | - 97式陸上攻撃機 - 日本陸軍 / 97-Shiki Jyubaku 1-Gata Hei / Army Heavy Bomber Type 97 Model 1C - Allied codename: "Sally" - Improved type with one additional 0.303 in machine gun, increased fuel capacity |
Zdroje: Sources: | Rene J. Francillion Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13-978-0870213137 Robert C. Mikesh, Japanese Aircraft, 1910-1941, Putnam Aeronautical Books, rok 1990 ISBN-13-978-1557505637 http://www.airwar.ru/enc/bww2/ki21.html koapp.narod.ru avia.russian.ee http://www.go2war2.nl/artikel/163/3 www.airpages.ru archiv autora |