Martin 167 A.3

Martin 167F
     
Název:
Name:
Martin 167 A.3 Martin 167 A.3
Originální název:
Original Name:
Martin 167 A.3
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.08.1939-DD.07.1940 Glenn L. Martin Aircraft Co., Middle River, Maryland
Období výroby:
Production Period:
DD.08.1939-DD.07.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
345
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.08.1939
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4891 kg 10783 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
7125 kg 15707 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
7539 kg 16621 lb
Rozpětí:
Wingspan:
18.69 m 61ft 4in
Délka:
Length:
14.22 m 46ft 8in
Výška:
Height:
5.02 m 16ft 5,5in
Plocha křídla:
Wing Area:
50.03 m2 538,5 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-1830-SC3-G o vzletovém výkonu 794 kW
Vrtule trojlistá s konstantními otáčkami Curtiss
Pratt & Whitney R-1830-SC3-G, take-off power 1050 hp
three-bladed constant-speed propeller Curtiss
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1968 l 520 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
479.6 km/h v 3962 m 298 mph in 13000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
408.8 km/h v ? m 254 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,4 min do 3392 m 7,4 min to 11130 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8839 m 29000 ft
Dolet:
Range:
1226.3 km 762 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1633.5 km 1015 mi
Výzbroj:
Armament:
4x pevný kulomet Browning FN ráže 7,5 mm – v křídlech (750 nábojů na hlaveň)
2x pohyblivý kulomet MAC 34 ráže 7,5 mm – ve věži na hřbetě a ve střelišti pod trupem (10 zásobníků po 100 nábojích na hlaveň)1)


400-800 kg pum
4x 7.5 mm Browning FN machine gun in the wings
1x 7.5 mm MAC 34 in the dorsal turret
1x 7.5 mm MAC 34 in a ventral position


2x 624 lb bomb or
8x 116 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
1) později 5x pohyblivý kulomet MAC 1934 M-39 – zdvojený ve věži na hřbetě a pod trup přibylo ke stávajícímu kulometu ještě kulometné dvojče, náboje byly v pásech


- podle některých pramenů používaly francouzské stroje motory Wright Cyclone 9
- 82 strojů převzato Velkou Británií jako Baltimore Mk.I
-
Zdroje:
Sources:
L+K 12/96 Letadla 39-45
http://www.americancombatplanes.com/a22_1.html
http://joebaugher.com/usattack/a22_2.html
http://www.cofe.ru/avia/M/M-22.htm
http://www.airwar.ru/enc/bww2/type167.html
www.lemairesoft.happyhost.org
www.daveswarbirds.com
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Martin-167-A-3-t60177#216997 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Trojpohledový náčrtek Martin Model 167F
Zdroje uvedeny výše
Martin 167 A.3 -


URL : https://www.valka.cz/Martin-167-A-3-t60177#217002 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Fotografie této verze
Zdroje uvedeny výše
Martin 167 A.3 -


Martin 167 A.3 -


Martin 167 A.3 -


URL : https://www.valka.cz/Martin-167-A-3-t60177#217003 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more