CZK - Tatra 148 S1

     
Název:
Name:
Tatra 148 S1 Tatra 148 S1
Originální název:
Original Name:
Tatra 148 S1
Kategorie:
Category:
jednostranný sklápěč dump truck
Výrobce:
Producer:
Tatra n.p., Bánovce nad Bebravou /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1970-DD.MM.1981 (včetně ověřovací série / including initial series)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
téměř / almost 20 000
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1968 (prototyp T-148 / T-148 prototype)
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
1 + 2
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
6x6
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
10500 kg 23149 lb
Užitečné zatížení:
Payload:
15300 kg 33731 lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
26000 kg 57320 lb
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
- kg - lb
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
- kg - lb
Celková délka:
Overall Length:
7165 mm 23ft 6,08in
Celková šířka:
Overall Width:
2500 mm 8ft 2,43in
Celková výška:
Overall Height:
2645 mm 8ft 8,12in
Světlá výška:
Ground Clearance:
290 mm 11,42in
Rozvor:
Wheelbase:
3690 mm - 1320 mm 145,28in - 51,97in
Rozchod:
Track:
1966 mm - přední náprava
1770 mm - zadní nápravy
77,4in - front axle
69,69in - rear axle
Brzdová soustava:
Braking System:
provozní - pneumatická, dvouokruhová
nouzová - ruční, mechanická
parkovací - ruční, mechanická
odlehčovací - motorová brzd
service brake - dual-circuit pressure-air brakes
emergency brake - manual, mechanical
parking brake - manual, mechanical
engine brake - exhaust brake
Elektrický systém:
Electrical System:
napětí elektrické sítě: 24 V
ukostřený záporný pól
dva akumulátory: 12 V / 175 Ah
alternátor: 24 V / 30 A
nominal voltage: 24 V
ground pole: negative
two batteries: 12 V / 175 Ah
alternator: 24 V / 30 A
Pneumatiky:
Tyres:
11,00-20eHD 14 PR
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Tatra T2-928-1E
- vznětový, vidlicový, vzduchem chlazený, s přímým vstřikem paliva
- počet válců: 8
- vrtání: 120 mm
- zdvih: 140 mm
- objem válců: 12 667 cm3
- maximální točivý moment: 813,9 Nm při 1200 ot/min
- maximální výkon: 148,6 kW při 2000 ot/min
Tatra T2-928-1E
- air cooled, V-type, four stroke, direct injection diesel engine
- number of cylinders: 8
- bore: 4.72 in
- stroke: 5.51 in
- swept volume: 773 cu in
- maximum torque: 600 lb.ft at 1200 rpm
- maximum power output: 199 hp (202 PS) at 2000 rpm
Převodovka:
Gearbox:
synchronizovaná 5+1; řazení mechanické, normální a redukovaný chod synchromeshed gearbox with semiautomatic split, 5 forward and 1 reverse gears, mechanical gear-shifting, normal or reduced drive mode
Spojka:
Clutch:
suchá, třecí, dvoulamelová, vzducho-kapalinové ovládání dry, dual-plate, friction clutch, pneumatic-hydraulic control
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
200 ? l 44 ? Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
70 km/h 43.5 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
31-50 l/100 km 9.11-5.65 mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km ? mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
40 ° / 47 °
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
0,41) m 15,7in1)
Uživatelské státy:
User States:




Poznámka:
Note:
1) bez přípravy, s přípravou 0,8 m 1) without preparation, with preparation 31.5 in
Zdroje:
Sources:
Dílenská příručka pro opravy nákladních automobilů řady Tatra 148, II. vydání, Tatra - n.p. Kopřivnice, 1972
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-S1-t58814#503774 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Nákladný terénny automobil TATRA 148 S1 - jednostranný sklápač s kovovou korbou - bol určený na prepravu sypkých materiálov do hmotnosti 15300 kg.
Cena automobilu TATRA 148 S1 v roku 1977 bola 201.000,- Kčs.

Ložná plocha :
Objem : 9 m³
Rozmery : 3800 x 2150 x 1150 mm


Zdroj :
www.tatratruck.sk
www.tatraportal.sk
CZK - Tatra 148 S1 - Rozmerový náčrt.

Rozmerový náčrt.
CZK - Tatra 148 S1 - TATRA  148  S1

TATRA 148 S1
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-S1-t58814#212461 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Tatra 148 S1 na dvoře firmy Excalibur Army, Přelouč 21.10.2007
CZK - Tatra 148 S1 - zdroj: vlastní archív

zdroj: vlastní archív
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-S1-t58814#233953 Version : 0
Tatra T-148 S1 in civil service.
Source: private archives.
CZK - Tatra 148 S1 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-S1-t58814#285217 Version : 0
T-148 S1 Arktik, Tank day, Military technical museum, Lešany, 30.8.2014. This version produced from 1975 was created specifically for operation in harsh climatic conditions of the soviet Siberia. The vehicle was tested in Siberia in the Ťumenské area and Magadan, where should be practically verified, that the car will operate even at extreme temperatures up to -60°C. To edit compared to a standard T-148 S1 belong to:

- insulation (black) engine cover
- thermal insulation of the cab and the door
- the hull of the heated exhaust gases (the exhaust mouth to the bottom of the hull, seen in the photo below)
- double frontal glass silikagelovým drying
- insulation and heating accumulators
- thermally insulated fuel system including the tank
- power shift
- the use of hardy rubber materials

The reconstruction of the vehicle in the photo was completed in the summer of 2014. The car carries a standard orange paint, what were these cars shipped operations in the Soviet union (in this case, it is a Něftěprovod Groomsman)..
CZK - Tatra 148 S1 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-S1-t58814#520904 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more