Fokker D.VI

     
Název:
Name:
Fokker D.VI Fokker D.VI
Originální název:
Original Name:
Fokker D.VI
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1918-DD.MM.1918 Fokker Flugzeugwerke GmbH, Schwerin /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1918-DD.MM.1918
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
59
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
393 kg 866 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
583 kg 1285 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
7,65 m 25ft 1,18in
Délka:
Length:
6,23 m 20ft 5,28in
Výška:
Height:
2,55 m 8ft 4,39in
Plocha křídla:
Wing Area:
17,7 m2 190.52 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Oberursel UR.II o výkonu 81 kW/110 k
Vrtule dřevěná dvoulistá
Oberursel UR.II, power 108 hp
two-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
196 km/h v 0 m 121.8 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
180 km/h v ? m 111.8 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
9 min do 3000 m 9 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8000 m 26247 ft
Dolet:
Range:
300 km 186.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x kulomet LMG 08/15 Spandau ráže 7,92 mm 2x fixed 7,92 mm LMG 08/15 machine gun
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
Vytrvalost: 1 hodina 30 minut Endurance: 1.5 hr
Zdroje:
Sources:
LEAMAN, Paul, Fokker Aircraft of World War One, The Crowood Press, 2001, ISBN 1-86126-353-8
www.pilots-n-planes-ww1.com
www.airwar.ru
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-VI-t57780#208714 Version : 0
Fokker D.VI

In 1917, Fokker built 2 prototypes of the fighter aircraft, based on the successful Dr.I type. The fuselage, tail surfaces and undercarriage were used from it, while the newly developed nose surfaces were also used for the moreľsuccessful type D.VII. The Oberursel U.III (108 kW) and Siemens-Halske Sh.III (119 kW) engines were tested. However, both engines showed problems and so the decision was made to discontinue the older Oberursel UR.II (89 kW). The legitimate result was reduced performance and unsuitabilityť for use in first-line service. The new aircraft passed official army trials on 15 March 1918. Production started in April and continued veľmi slowly until August 1918. In all, only about 60 aircraft were built and used for continuing pilot training. Seven aircraft were delivered to the Austro-Hungarian Air Force.

source:
Encyklopedie letadel světa - Ottovo nakladatelství - 1999
http://en.wikipedia.org/wiki/Fokker_D.VI

Fokker D.VI -


URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-VI-t57780#279706 Version : 0
Photo taken from www.airwar.ru.
Fokker D.VI -


URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-VI-t57780#208716 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Fokker D.VI - První sériový Fokker D.VI absolvoval svůj první přejímací let 26. 4. 1918 ve Schwerinu. Stroj je na všech plochách potažen lozengovým plátnem (spodní plochy světlejším). Kryt motoru, panel na horní straně trupu před kabinou, vzpěry a podvozek jsou natřeny olivovou zelenou.

První sériový Fokker D.VI absolvoval svůj první přejímací let 26. 4. 1918 ve Schwerinu. Stroj je na všech plochách potažen lozengovým plátnem (spodní plochy světlejším). Kryt motoru, panel na horní straně trupu před kabinou, vzpěry a podvozek jsou natřeny olivovou zelenou.
Published with authors permit

Fokker D.VI -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-VI-t57780#413500 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Fokker D.VI - Tento Fokker D.Vi byl údajně nasazen na ruské frontě. Jednotka ani sériové číslo nejsou známy. Letoun potažen lakovaným plátnem, na které byly na horních a bočních plochách naneseny šmouhy olivové zelené (na bočních plochách svislé, na horních diagonální). Spodní plochy světle modré. Nepravidelná pole fialové byla na stroj nanesena patrně až už frontové jednotky. Motorový kryt bílý (možná též světle modrý).

Tento Fokker D.Vi byl údajně nasazen na ruské frontě. Jednotka ani sériové číslo nejsou známy. Letoun potažen lakovaným plátnem, na které byly na horních a bočních plochách naneseny "šmouhy" olivové zelené (na bočních plochách svislé, na horních diagonální). Spodní plochy světle modré. Nepravidelná pole fialové byla na stroj nanesena patrně až už frontové jednotky. Motorový kryt bílý (možná též světle modrý).
Published with authors permit

Fokker D.VI -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-VI-t57780#413542 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Fokker D.VI - Fokker D.VI zřejmě ukořistěný a po válce testovaný Francouzi. Sériové číslo ani původní jednotka nejsou známy. Letoun potažený lozengovým plátnem, na trupu s modrými doplňky (ty ovšem mohly být provedeny i jinou světlou barvou, např. tyrkysovou či světle šedou apod.).

Fokker D.VI zřejmě ukořistěný a po válce testovaný Francouzi. Sériové číslo ani původní jednotka nejsou známy. Letoun potažený lozengovým plátnem, na trupu s modrými doplňky (ty ovšem mohly být provedeny i jinou světlou barvou, např. tyrkysovou či světle šedou apod.).
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-VI-t57780#413546 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Fokker D.VI - Fokker D.VI náležející patrně blíže neurčené bavorské Jagdstaffel. Sériové číslo neznámé.  Letoun potažený lozengovým plátnem, kryt motoru a panel před pilotem olivově zelený, doplňky na trupu pravděpodobně černobílé.

Fokker D.VI náležející patrně blíže neurčené bavorské Jagdstaffel. Sériové číslo neznámé. Letoun potažený lozengovým plátnem, kryt motoru a panel před pilotem olivově zelený, doplňky na trupu pravděpodobně černobílé.
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-VI-t57780#413547 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more