Messerschmitt Me 263 V1

     
Název:
Name:
Messerschmitt Me 263 V1 Messerschmitt Me 263 V1
Originální název:
Original Name:
Messerschmitt Me 263 V1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1945-DD.MM.1945 Junkers Flugzeug- und Motorenwerke AG, Dessau /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1945-DD.MM.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3
První vzlet:
Maiden Flight:
08.02.1945 bezmotorový / unpowered
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
bezocasé tailless
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1922 kg 4237 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5113 kg 11272 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,50 m 31ft 2,01in
Délka:
Length:
7,88 m 25ft 10,24in
Výška:
Height:
3,17 m 10ft 4,79in
Plocha křídla:
Wing Area:
17,80 m2 191.6 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
296,00 kg/m2 60.63 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
raketový rocket
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
HWK 109-509 C-3 o tahu 19,61 kN, pomocná komora 3,92 kN HWK 109-509 C-3, thrust 4409 lb, auxiliary chamber 882 lb
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
880 km/h v 11000 m 546.8 mph in 36089 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
75 m/s 14763.8 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
14000 m 45932 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
plánovaná:
2x kanon MK 108 ráže 30 mm
proposed:
2x 30 mm MK 108 cannon
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- vyvinut firmou Junkers na základě Me 163 B, nově s prodlouženým trupem se sníženým hřbetem, dvoukomorovým motorem, přetlakovou kabinou chráněnou pancéřovanými deskami, automatickými sloty na křídlech a většími klapkami a příďovým podvozkem
- původně označen jako Ju 248, v zimě 1944/45 přejmenován na Me 263
- pravděpodobně nikdy nevzlétl vlastní silou, výkony jsou proto vpočtené
- není jisté, zda byly dokončeny stroje V2 a V3
-
Zdroje:
Sources:
Belcarz, B; Peczkowski, R. Me 163 Komet. AJ-Press, Gdynia 1997. ISBN 83-86208-72-4.
Skulski, Przemyslaw. Messerschmitt Me-163 Komet - Me-163A Me-163B Me-163C Me-163D Me-263 J8M1. Ace Publications, Wroclaw 2002. ISBN: 83-8615-321-0.
Späte, Wolfgang; Bateson, Richard P. Messerschmitt Me 163 Komet, Profile No.225. Profile Publications, Windsor 1971.
Green, W.; Swanborough, G. Encyklopedie stíhacích letounů. Svojtka & Co., Praha 2002. ISBN 80-7237-341-2.
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-263-V1-t56251#528826 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Jako záloha pro Me 163 C byla pověřena firma Junkers vývojem další varianty Kometu, která měla mít změněný překryt kabiny (třídílný kapkovitý) a sníženým hřbetem. Stejně jako některé pokusné stroje Me-163B a prototypy Me-163C používal Me-263 nový motor HWK 109-509 C-1, který měl kromě komory hlavní i komoru cestovní kvůli zvýšení operačního dosahu, o celkovém tahu 20 kN (17 + 3). Dalším novým prvkem byl příďový podvozek, nahrazující dosud používanou přistávací ližinu. Tento podvozek byl testován pravděpodobně na Me 163 B V10, a nový motor na Me 163 B V18, který je často mylně označován jako Me 163 D. Nový projekt byl jako dílo firmy Junkers označen Ju 248. Koncem roku 1944 byl Ju 248 schválen RLM a byla plánována jeho sériová výroba pod jménem Me 263 A, aby se zdůraznila jeho návaznost na Me 163. První prototyp byl dokončen a zalétán, zatím jen ve vleku a bez motoru, počátkem února 1945. Brzy poté byla továrna obsazena Američany. Jeden stroj se jako válečná kořist dostal do SSSR.
Na existujících a mě dostupných fotografiích je první prototyp DV+PA během zkoušek, s původním systémem podvozku převzatým z "Me 163 D. Na některých nákresech se ale objevuje i verze s podvozkem přestavěným, oproti Me 263 plně zatahovatelným pod jednoduchá obdélníková dvířka. Tuto podobu snad měly mít sériové stroje, ale není mi známo, že by skutečně existovala, není na žádných mě známých fotografiích. Po ukořistění a převezení do Sovětského svazu byly některé komponenty prototypu použity při stavbě stroje MiG I-270 (Ž), v podstatě to ale byla jen silně přepracovaná příď, generátor elektřiny a část mechanizace křídla. Základ draku a celá idea I-270 vznikl již před dodáním kořistního stroje. Jedním z nejvýraznějších rozdílů mezi oběma stroji je už koncepce sama (I-270 je klasické koncepce, Me-263 bezocasé).

Zdroj:
Belcarz, Bartlomiej: Samolot mysliwski Messerschmitt Me 163 B Komet, TBU No.141, ISBN 83-11-07887-4
aircraft.host.sk
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-263-V1-t56251#177238 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Zdroj:
aircraft.host.sk
Messerschmitt Me 263 V1 - Příď pravděpodobně prvního prototypu.

Příď pravděpodobně prvního prototypu.
Messerschmitt Me 263 V1 - Pravděpodobné zbarvení prvního prototypu.

Pravděpodobné zbarvení prvního prototypu.
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-263-V1-t56251#205252 Version : 0
The Me 263.
Messerschmitt Me 263 V1 -


Messerschmitt Me 263 V1 -


Messerschmitt Me 263 V1 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-263-V1-t56251#600713 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more