Focke-Wulf Fw 190 A-2

     
Název:
Name:
Focke-Wulf Fw 190 A-2 Focke-Wulf Fw 190 A-2
Originální název:
Original Name:
Focke-Wulf Fw 190 A-2
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.10.1941-DD.08.1942 Focke-Wulf Flugzeugbau AG, Bremen /
DD.10.1941-DD.09.1942 AGO Flugzeugwerke GmbH, Oschersleben /
DD.08.1941-DD.08.1942 Arado Flugzeugwerke GmbH, Warnemünde /
DD.05.1942-DD.08.1942 Gerhard-Fieseler-Werke GmbH, Kassel /
Období výroby:
Production Period:
DD.08.1941-DD.09.1942 (Fw 190 A-2 + Fw 190 A-3) z toho / from that:
DD.10.1941-DD.08.1942 Focke-Wulf
DD.10.1941-DD.09.1942 AGO
DD.08.1941-DD.08.1942 Arado
DD.05.1942-DD.08.1942 Fieseler
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
952 (Fw 190 A-2 + Fw 190 A-3):
Focke-Wulf: 360
AGO: 240
Arado: 332
Fieseler: 20
První vzlet:
Maiden Flight:
01.06.1939 (prototyp / prototype Fw 190 V1)
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2700 kg 5952 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3790 kg 8356 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,51 m 34ft 5,77in
Délka:
Length:
8,80 m 28ft 10,45in
Výška:
Height:
3,95 m 12ft 11,5in
Plocha křídla:
Wing Area:
18,30 m2 196.98 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
BMW 801 C-2
- dvouhvězdicový
- počet válců: 14
- vzletový výkon: 1177 kW (1600 PS)
BMW 801 C-2
- two-row radial
- number of cylinders: 14
- take-off power output: 1578 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
524 l 115 Imp gal / 138 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
630 km/h v 6100 m 392 mph in 20013 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
570 km/h v 6100 m 354 mph in 20013 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
15 m/s 2953 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,2 min do 6000 m 7,2 min to 19685 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9600 m 31496 ft
Dolet:
Range:
810 km 503 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x 7,92mm kulomet MG 17 (v trupu)
2x 20mm kanón MG 151/20 E (v kořeni křídla)
2x 20mm kanón MG FF/M (v křídle)
2x 7,92mm MG 17 machine-gun (in the fuselage)
2x 20mm MG 151/20 E cannon (in the wing root)
2x 20mm MG FF/M] cannon (in the outboard wing)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Umrüstbausätze:
Fw 190 A-2/U1 - s autopilotem PKS 11 (prototyp W.Nr.: 315 / CM+CN)
Fw 190 A-2/U3 - částečně pancéřovaný bitevní letoun (vyrobeno 12 kusů přestavbou z Fw 190 A-1 a Fw 190 A-3)
Fw 190 A-2/U4 - průzkumný letoun se dvěma kamerami Rb 12,5/7x9
Umrüstbausätze:
Fw 190 A-2/U1 - with PKS 11 autopilot (prototype W.Nr.: 315 / CM+CN)
Fw 190 A-2/U3 - partially armoured attack aircraft (manufactured 12 aircraft as a rebuilt of Fw 190 A-1 and Fw 190 A-3
Fw 190 A-2/U4 - reconnaissance aircraft with two Rb 12,5/7x9 cameras
Zdroje:
Sources:
Rodeike, P.: Jagdflugzeug Focke-Wulf Fw 190 A, Fw 190 „Dora“, Ta 152 H, Struve- Druck, 1998
Griehl, M.: Focke-Wulf Fw 190, Flugzeug Profile 9
Scheibert, H., Campbell, J. L., Greer, D.: Focke Wulf Fw 190, Podzun-Verlag, 1976
Skupierski, A.: Fw 190 A/F/G, cz. 2, AJ-Press, 1994
Janowicz, K.: Focke Wulf Fw 190 vol. I, Kagero, 2003
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-2-t54914#386019 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Focke-Wulf Fw 190 A-2 vzniknul modifikací a úpravou letounu Fw 190 A-1. Oproti němu měl konstrukci křídla zesílenou přidáním druhého nosníku a jeho profil byl upraven (ztenčen) pro použití při větších rychlostech. Pilotní kabina letounu byla vybavena pancéřovým čelním štítkem a došlo k překonstruování bočního pančéřování kabiny. Pancéřová přepážka za kabinou byla zesílena a poskytovala nyní ochranu proti projektilům do ráže 12,7 mm. První letouny Fw 190 A-2 byly k jednotkám dodávány od srpna 1941 a postupně nahradily předchozí verzi Fw 190 A-1. Sériová výroba čítající 425 kusů byla ukončena v lednu 1942.
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-2-t54914#202658 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Fw 190 A-2 ("rudá 13") z výzbroje 5./JG 26, patrně na letišti v severní Francii, 1942.


Zdroj: viz výše
Focke-Wulf Fw 190 A-2 -


URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-2-t54914#402079 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more