Název: Name: | Petljakov Pe-2FT | Petlyakov Pe-2FT |
Originální název: Original Name: | Петляков Пе-2ФT | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.05.1942-DD.MM.1945 Kazaňský letecký závod č. 22 S. P. Gorbunova, Kazaň DD.MM.1942-DD.MM.1943 Irkutský letecký závod č. 39 J. V. Stalina, Irkutsk | |
Období výroby: Production Period: | DD.05.1942-DD.MM.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ~8000 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.05.1942 | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 6120 kg | 13492 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 7770 kg | 17130 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 8520 kg | 18783 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 17,130 m | 56ft 2,4in |
Délka: Length: | 12,660 m | 41ft 6,43in |
Výška: Height: | 3,420 m | 11ft 2,65in |
Plocha křídla: Wing Area: | 40,50 m2 | 435.94 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 191.852 kg/m2 | 39.29 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Klimov VK-105PF kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 890 kW (1 210 k), 926,75 kW (1 260 k) v h= 700 m a 868 kW (1 180 k) v h= 2 700 m. Vrtule trojlistá stavitelná VIŠ-61B | Klimov VK-105PF twelve-cylinder liquid-cooled vee engine, rated at 1,193 hp for take-off, combat power 1,243 hp at 2,297 ft and 1,165 hp at 8,858 ft, driving a three-blade variable-pitch VISh-61B propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1484 l | 326 Imp gal / 392 US gal |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 524 km/h v 5000 m | 325.6 mph in 16404 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7750 m | 25427 ft |
Dolet: Range: | 1280 km | 795.4 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1770 km | 1099.8 mi |
Výzbroj: Armament: | 1-2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v přídi 1x kulomet UBK ráže 12,7 mm v přídi 1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm ve hřbetní věži MBV-3 1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm nebo UBT ráže 12,7 mm na spodní části trupu 1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm nebo UBT ráže 12,7 mm pro střelbu z bočních oken. Pumový náklad: maximálně 1 600 kg (6x FAB-100 v pumovnicích a 4x FAB-250 na vnějších závěsech) | One or two 0.3 in ShKAS fixed forward-firing in the nose and one 0.5 in fixed UBK machine gun in the nose and one 0.3 in ShKAS trainable rearward-firing in the MBV-3 dorsal turret and one 0.3 in ShKAS or 0.5 in UBT trainable rearward-firing machine gun in the ventral position and one 0.3 in ShKAS or 0.5 in UBT trainable lateral-firing machine gun in either of the two windows position Bomb load: maximum weight 3,527 lb (six 220 lb FAB-100 internal and four 551 lb FAB-250 external etc.) |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | kód NATO: Buck FT - Frontovoye Trebovaniye - potřeba frontu. Hlavní výrobní řada, V čs. letectvu byl znám pod ozmačením B-32. Hlavní změnou byl kulomet ŠKAS v horní střelecké věži, byly odstraněny aerodynamické brzdy, instalovány výkonnější motory a zasklení přední části bylo zredukováno. | NATO reporting name: Buck Frontovoye Trebovaniye - Front Requirement/Front Task. Main production variant. In Czechoslovakia known as the B-32. Improved defensive armament (0.3 inch machine gun in dorsal turret - ShKAS), removal of the dive brakes, and an uprated engine. Nose glazing was also reduced. |
Zdroje: Sources: | Malcolm Passingham and Waclaw Klepacki, Aircraft in Profile No. 216 Petlyakov Pe-2 and Variants, Windsor, Berkshire, UK, Profile Publications Ltd., 1971 Smith, Peter C. Petlyakov Pe-2 Peshka. Crowood Press, Ramsbury 2003. ISBN 1-86126-588-3. Khazanov, Dmitri. Soviet Combat Aircraft of the Second World War, Volume Two: Twin-Engined Fighters, Attack Aircraft and Bombers. Midland Publishing, Earl Shilton 1998. ISBN 1-85780-084-2. Котельников, В.; Медведь, А.; Хазанов, Д. Пикирующий бомбардировщик Пе-2. Авиация и Космонаутика 2004/5-6. Медведь, А.; Хазанов, Д. Пикирующий бомбардировщик Пе-2: Пешка, ставшая ферзем. Яуза, Москва 2007. ISBN 978-5-699-24361-7. http://base13.glasnet.ru/text/shavrov2/tbl14.htm www.xs4all.nl konflikty.pl archiv autora |
Period | - |
Producer | - |
Type | - |
Camouflage | - |
Country | - |
Pilot | - |
Production No. | - |
Serial No. / Evidence No. | - |
Tactical Marking / Imatriculation | - |
Name | - |
Unit | - |
Base | - |
Date (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |