De Havilland D.H.98 Mosquito FB Mk.VI

     
Název:
Name:
De Havilland D.H.98 Mosquito FB Mk.VI De Havilland D.H.98 Mosquito FB Mk.VI
Originální název:
Original Name:
De Havilland D.H.98 Mosquito FB Mk.VI
Kategorie:
Category:
stíhací-bombardovací letoun fighter-bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.02.1943-DD.MM.1945 The de Havilland Aircraft Co. Ltd., Hatfield
DD.MM.1943-DD.MM.194R The Standard Motor Co., Ltd., Coventry
DD.MM.194R-DD.MM.194R Airspeed Ltd., Christchurch
Období výroby:
Production Period:
DD.02.1943-DD.MM.1945 série
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2289:
1168 de Havilland
1065 Standard Motors
56 Airspeed
První vzlet:
Maiden Flight:
01.06.1942
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
6506 kg 14344 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
8845 kg 19500 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
10096 kg 22258 lb
Rozpětí:
Wingspan:
16.510 m 54ft 2in
Délka:
Length:
12.340 m 40ft 6in
Výška:
Height:
3.810 m 12ft 6in
Plocha křídla:
Wing Area:
42.18 m2 454 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
209.697 kg/m2 42.95 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of engines:
2
Typ:
Type:
Rolls-Royce Merlin 21 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 954,5 kW (1 298 k) při 3 000 ot/min a bojovém výkonu 1 111 kW (1 511 k) ve výšce 3 810 m a při plnícím tlaku 1,103 baru (110 kPa) nebo

Rolls-Royce Merlin 23 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 037 kW (1 409 k) při 3 000 ot/min a bojovém výkonu 1 070 kW (1 455 k) ve výšce 3 353 m a plnícím tlaku 1,103 baru (110 kPa), nebo

Rolls-Royce Merlin 25 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 201 kW (1 632 k) při 3 000 ot/min a bojovém výkonu 1 126 kW (1 531 k) ve výšce 2 819 m a plnícím tlaku 1,241 baru (124 kPa).
Vrtule trojlisté s konstantní rychlostí otáček.
Rolls-Royce Merlin 21 twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 1,280 hp at 3,000 rpm for take-off and 1,490 hp at 3,000 rpm at 12,500 ft boost +16psi for combat power or later

Rolls-Royce Merlin 23 twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 1,390 hp at 3,000 rpm for take-off and 1,435 hp at 3,000 rpm at 11,000 ft boost +16psi for combat power, or

Rolls-Royce Merlin 25 twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 1,610 hp at 3,000 rpm for take-off and 1,510 hp at 3,000 rpm at 9,250 ft boost +18 psi for combat power,
driving a three-blade constant-speed propellers.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2 059 l + 302 l v pomocné nádrži v trupu
2x 227 l nebo 2x 454 l v přídavných nádržích
453 UK gal + 67 gal in the auxiliary tanks
2x 100 or 200 gal drop tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
608.3 km/h v 3962 m 378 mph in 13000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
410.4 km/h v 4572 m 255 mph in 15000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
14.5 m/s 2850 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
min do m min to ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10058 m 33000 ft
Dolet:
Range:
1939.3 km 1205 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2985.3 km 1855 mi
Výzbroj:
Armament:
4x pevný kanón Hispano Mk.II ráže 20 mm se 150 náboji na hlaveň - pod trupem
4x pevný kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm s 500 náboji na hlaveň - v přídi.

Pumová zátěž:
4x 227 kg nebo
8x neřízené rakety o hmotnosti po 27 kg
Four fixed forward-firing 0.79in cannons Hispano Mk.II, 150 rpg in the lower front fuselage and
four fixed forward-firing 0.303in machine-guns Browning Mk.II, 500 rpg in the nose

Bomb load:
Four 500 lb bombs or
eight 60 lb unguided missiles
Uživatelské státy:
User States:















?















?
Poznámka:
Note:
24 strojů používáno v ČSR pod označením B-36 -
Zdroje:
Sources:
Squadron/Signal. Aircraft №127,139. Mosquito in Action
www.vicflintham.co.uk
www.britishaircraft.co.uk
http://www.airwar.ru/enc/fww2/dh98_nf.html
www.xs4all.nl
http://www.jaapteeuwen.com/ww2aircraft/.../MOSQUITO.htm
1000aircraftphotos.com - foto
archiv autora


http://vojenstvi.cz/vasedotazy_23.htm
URL : https://www.valka.cz/De-Havilland-D-H-98-Mosquito-FB-Mk-VI-t8628#225606 Version : 0
Mosquito FB Mk.VI (PZ464, P-PY) in the post-war cover-up of armaments 84. squadron RAF deployed in the area of southeast Asia, 1946..
De Havilland D.H.98 Mosquito FB Mk.VI -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/De-Havilland-D-H-98-Mosquito-FB-Mk-VI-t8628#569042 Version : 0
Mosquito FB Mk.VI (HR405, NE-A) of the armaments 143. squadron RAF, Banffské wing, February 1945. The aircraft used a crew of F/O And. In. Randell and F/O R. R. Rawlins..
De Havilland D.H.98 Mosquito FB Mk.VI -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/De-Havilland-D-H-98-Mosquito-FB-Mk-VI-t8628#569040 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
De Havilland D.H.98 Mosquito FB Mk.VI - Mosquito FB Mk.VI sériového čísla NS823 s kódem SM-H sloužil u 305. polské perutě. Dne 25. ledna 1944 byl jedním ze dvou strojů této jednotky, které vykonaly první bojový let perutě na tomto typu (předtím peruť létala na B-25 Mitchell). Let však nebyl úspěšný, protože stroje se musely vrátit kvůli špatnému počasí. Stroj nese na všech plochách nátěr střední mořskou šedou spolu s tmavě zelenými poli na horních a částečně bočních plochách.

Mosquito FB Mk.VI sériového čísla NS823 s kódem SM-H sloužil u 305. polské perutě. Dne 25. ledna 1944 byl jedním ze dvou strojů této jednotky, které vykonaly první bojový let perutě na tomto typu (předtím peruť létala na B-25 Mitchell). Let však nebyl úspěšný, protože stroje se musely vrátit kvůli špatnému počasí. Stroj nese na všech plochách nátěr střední mořskou šedou spolu s tmavě zelenými poli na horních a částečně bočních plochách.
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/De-Havilland-D-H-98-Mosquito-FB-Mk-VI-t8628#611845 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
De Havilland D.H.98 Mosquito FB Mk.VI - Mosquito FB Mk. VI (B-36), sériové číslo RF838, volací znak IY-12, 1. letka Leteckého pluku 24 Biskajského, Plzeň 1947. Letoun nesl standardní marking RAF: horní a část bočních ploch kryly nepravidelné plochy barev tmavá zelená a oceánská šedá, spodní plochy (a část bočních) střední mořská šedá. Kódová písmena bílá s tenkým černým lemem, výsostné znaky bíle lemované, vrtulové kužely červené.

Mosquito FB Mk. VI (B-36), sériové číslo RF838, volací znak IY-12, 1. letka Leteckého pluku 24 "Biskajského", Plzeň 1947. Letoun nesl standardní marking RAF: horní a část bočních ploch kryly nepravidelné plochy barev tmavá zelená a oceánská šedá, spodní plochy (a část bočních) střední mořská šedá. Kódová písmena bílá s tenkým černým lemem, výsostné znaky bíle lemované, vrtulové kužely červené.
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/De-Havilland-D-H-98-Mosquito-FB-Mk-VI-t8628#433729 Version : 0
Crew Russ Bannock a Robert Bruce
De Havilland D.H.98 Mosquito FB Mk.VI - Mosquito FB Mk.VI sériového čísla HR147 s kódem TH-Z a jménem Hairless Joe sloužil u 406. kanadské perutě. Šlo o osobní stroj velitele perutě Russe Bannocka.  Emblém na přídi i systém zaznamenávání sestřelů několikrát změnil svoji podobu, tato odpovídá začátku roku 1945. Stroj nese na všech plochách nátěr střední mořskou šedou spolu s tmavě zelenými poli na horních a částečně bočních plochách.

Mosquito FB Mk.VI sériového čísla HR147 s kódem TH-Z a jménem "Hairless Joe" sloužil u 406. kanadské perutě. Šlo o osobní stroj velitele perutě Russe Bannocka. Emblém na přídi i systém zaznamenávání sestřelů několikrát změnil svoji podobu, tato odpovídá začátku roku 1945. Stroj nese na všech plochách nátěr střední mořskou šedou spolu s tmavě zelenými poli na horních a částečně bočních plochách.
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/De-Havilland-D-H-98-Mosquito-FB-Mk-VI-t8628#611849 Version : 0
A light bomber Mosquita FB Mk.VI (Czechoslovak designation B-36) from the 1st Squadron Air Regiment 24 "Biscay" at the Plzen-Bory airfield. A total of 24 Mosquit FB Mk.VI (B-36) and two training T Mk.III (CB-36) were acquired from the UK.
De Havilland D.H.98 Mosquito FB Mk.VI -


URL : https://www.valka.cz/De-Havilland-D-H-98-Mosquito-FB-Mk-VI-t8628#25315 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Fotografie Mosquita FB Mk.VI ve výzbroji 1. perutě RAAF letiště Morotai Island.

zdroj uveden výše
De Havilland D.H.98 Mosquito FB Mk.VI -


URL : https://www.valka.cz/De-Havilland-D-H-98-Mosquito-FB-Mk-VI-t8628#225607 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Mosquito FB Mk.VI MM417/EG-T 487. peruti. Při útoku na odpalovací rampy V-1 u Les Hayes byl 26. 3. 1944 zasažen flakem a musel nouzově přistát u Hunsdonu.

Zdroj:
anonymous-generaltopics.blogspot.com
www.dehavilland.ukf.net

De Havilland D.H.98 Mosquito FB Mk.VI -


URL : https://www.valka.cz/De-Havilland-D-H-98-Mosquito-FB-Mk-VI-t8628#352868 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more