Název: Name: | Aiči Typ 2 | Aichi Type 2 |
Originální název: Original Name: | 二式水上偵察機 (HD-26) | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1926-DD.MM.1926 Aichi Watch and Electric Machinery, Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1926-DD.MM.1926 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1926 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | floats |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1146 kg | 2526 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1526 kg | 3364 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,800 m | 38ft 8,56in |
Délka: Length: | 8,438 m | 27ft 8,19in |
Výška: Height: | 3,593 m | 11ft 9,46in |
Plocha křídla: Wing Area: | 37,80 m2 | 406.88 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 40,37 kg/m2 | 8.27 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Bristol Jupiter VI, vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 313 kW (426 k), Vrtule dvoulistá s pevným úhlem náběhu vrtulových listů o průměru 2 790 mm | Bristol Jupiter VI, a nine-cylinder air-cooled single-row radial engine, tated at 420 hp, driving two blade wooden fixed-pitch propeller of the diameter 9ft 1,84in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 600 l | 132 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 211 km/h v 0 m | 131.1 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 150 km/h v ? m | 93.2 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 6,7 m/s | 1318.9 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7,5 min do 3000 m | 7,5 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7620 m | 25000 ft |
Dolet: Range: | 820 km | 509.5 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kulomet ráže 7,69 mm | One fixed forward-firing 0.303 inch machine-gun |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Námořní jednomístný průzkumný hydroplán Aiči typ 2 (HD-26) Letová vytrvalost: 4,2 h | Aichi Navy Type 2 Single-seat Reconnaissance Seaplane (HD 26) Endurance: 4 hours 12 minutes The prototype of this aircraft, the HD 26, was imported in 1926 at the same time as the other Heinkel aircraft. It was intended that it should be used as a basis upon which to design a reconnaissance seaplane capable of taking-off under its own power from on top of a warship gun turret. The aircraft was basically the same as the HD 25 but was scaled-down as a single-seat aircraft. In Germany it was referred to as a fighter seaplane, but in Japan it was unofficially called the Heinkel Small Reconnaissance Seaplane or Heinkel-go Reconnaissance Seaplane. Tests were made with the one imported HD 26 and one built by Aichi in operating from the gun turrets of the battleship Nagato and the cruiser Furutaka. As with its predecessor, catapult use rendered the aircraft obsolete in favour of more suitable designs. |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh a Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press; Annapollis, rok 1990, ISBN: 1557505632 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 en.wikipedia.org archiv autora |