Námořní typ Hansa

Navy Type Hansa / ハンザ・ブランデンブルク W.33
     
Název:
Name:
Námořní průzkumný plovákový letoun Hansa Navy Type Hansa Reconnaissance Seaplane
Originální název:
Original Name:
ハンザ・ブランデンブルク W.33
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1922-DD.MM.1925 Nakajima Aircraft Factory, Ōta /
DD.MM.192R-DD.MM.192R Aichi Watch and Electric Machinery, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1922-DD.MM.192R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
Nakajima 160 letadel
Aichi 150 letadel
celkem 310
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1922 v Japonsku
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1470 kg 3241 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2100 kg 4630 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
13,570 m 44ft 6,25in
Délka:
Length:
9,287 m 30ft 5,6in
Výška:
Height:
2.996 m 9ft 7in
Plocha křídla:
Wing Area:
31.30 m2 336,921 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
67,90 kg/m2 13.91 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Micubiši Typ Hi kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 125 kW (170 k) a o maximálním výkonu 154 kW (210 k).
Vrtule dvoulistá dřevěná o průměru 2 895 mm
Mitsubishi Type Hi (Hispano-Suiza) twelve-cylinder vee water-cooled engine, rated at 168 hp for take-off and 207 hp maximum power output,
driving a two-blade wooden propeller of the diameter 9ft 6in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
169 km/h v 0 m 105 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
140 km/h v ? m 87 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
2,2 m/s 433.1 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
23,17 min do 3000 m 23,17 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4542 m 14900 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet ráže 7,7 mm v otevřeném hřbetním střelišti.
One flexible rear-firing 0.303 inch machine-gun mounted in open dorsal cockpit.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Po ukončení první světové války se v rámci válečných reparací k japonskému námořnímu letectvu dostal německý plovákový průzkumný letoun Hansa-Brandenburg W.33. Japonské námořnictvo se v roce 1922 rozhodlo přijmout toto letadlo do služby a nahradit jím ve službě zastarávající Jokošo Ro-go Ko-gata a objednalo jejich produkci u společností Nakadžima Hikoki Sejsakušo a Ajči Tokei Denki KK. Letoun původně navrhl dr. Ernst Heinkel a jeho konstrukce byla považována za velmi pokročilou s velmi dobrým výkonem.
Konstruktéři společnosti Nakadžima letoun mírně upravili, opravený typ Hansa byl poháněn motorem Micubiši Hi. Přijetím tohoto letounu do výzbroje se tak na paluby válečných lodí dostal první dolnoplošník. Letoun byl velice snadno rozpoznatelný podle neobvyklého umístnění SOP, tato plocha byla pod zadní částí trupu.
Jako první je nesla na své palubě bitevní loď Nagato, stalo se tak počátkem roku 1926. Ve službě se udržely do roku 1928, kdy byly nahrazeny typem Jokošo typ 14 (E1Y) a Nakadžima typ 15 (E2N).
After the First World War as a counter-payment for war repairs, the Japanese Navy received one Hansa-Brandenburg W.33 from Germany, and in 1922 the Navy had decided to adopt this aircraft as standard equipment and placed orders for their production by Nakajima Hikoki Seisakusho and Aichi Tokei Denki KK. The original Hansa seaplane, designed by Dr. Ernst Heinkel, was considered to be very advanced structurally and have excellent performance. To make it better suited to Japanese needs, modifications were made in the Nakajima production model.
The Type Hansa was adopted to replace the Yokosho Navy Type Ro-go Ko-gata Reconnaissance Seaplane. This was the Navy's first shipboard low-wing monoplane. They were easily identifiable by their unusual tail configuration, having the vertical surfaces below the tailplane.
These were the first reconnaissance seaplanes carried to be carried on the battleship Nagato, beginning in 1926. Many remained in service until around 1927 - 1928.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
www.ne.jp - obrázek
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Namorni-typ-Hansa-t48935#190316 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Fotografie a obrázek od Mr.Shigeo Koike, zobrazuje japonskou Hansu po startu z bitevní lodi.
Zdroj uveden výše
Námořní typ Hansa -


Námořní typ Hansa -


URL : https://www.valka.cz/Namorni-typ-Hansa-t48935#190317 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more