Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 374 příspěvků vloženo, 1558 editováno a 309 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Avia BH-21

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Avia BH-21 Avia BH-21
    Originální název:
    Original Name:
    Avia BH-21
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.02.1925-DD.09.1928 Avia, Miloš Bondy a spol., továrna na letadla, Praha-Holešovice /
    DD.09.1927-DD.12.1928 Société Anonyme Belge de Constructions Aéronautiques, Brusel
    DD.MM.192R-DD.MM.192R Société d'Études Generale d'Aviation, Gosselies
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.02.1925-DD.19.1928
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    139 Avia
    39 SABCA
    5 SEGA
    - přehled vyrobených letadel / overview of manufactured aircraft
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    25.02.1925
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola/lyže wheels/ski
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    720 kg 1587 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1085 kg 2392 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    8,90 m 29ft 2,38in
    Délka:
    Length:
    6,87 m 22ft 6,47in
    Výška:
    Height:
    2,74 m 8ft 11,87in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    21,96 m2 236.38 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    49,4 kg/m2 10.12 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Hispano Suiza 8Fb o výkonu 221 kW/300 k
    Vrtule dvoulistá dřevěná
    Hispano Suiza 8Fb, power 296 hp
    Propeller wooden two-blade
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    200 l 44 Imp gal / 52.8 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    245 km/h v 3000 m 152.2 mph in 9843 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    180 km/h v ? m 111.8 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    16 min do 5000 m 16 min to 16404 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    5500 m 18045 ft
    Dolet:
    Range:
    440 km 273.4 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x kulomet Vickers vz. 09 ráže 7,7 mm (600 nábojů) 2x .303 Vickers vz. 09 machine gun, 300 rpg
    Uživatelské státy:
    User States:


    Poznámka:
    Note:
    Konstruktér: Pavel Beneš, Miroslav Hajn Designer: Pavel Beneš, Miroslav Hajn
    Zdroje:
    Sources:
    Krumbach, J.; Vraný, J.; Hurt, Z. Ilustrovaná historie letectví: Avia BH-21, Jakovlev Jak-15, -17 a -23, Supermarine Spitfire Mk.IX a XVI. Naše vojsko, Praha 1986.
    V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968
    J.Fidler a V.Sluka, Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006, ISBN 80-7277-256-2
    V. Šorel, Letadla československých pilotů, Albatros 1986
    URL : https://en.valka.cz/topic/view/4765#12355Version : 0
    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    Jednomotorový jednomístný vzpěrový dvojplošník smíšené konstrukce s pevným podvozkem a ostruhou.


    Přepracováním několika konstrukčních prvků BH-17 vznikla jedna z nejúspěšnějších konstrukcí Avie. Ministerstvo národní obrany si postupně objednalo čtyři série v počtu 139 kusů. Na základě úspěchů v mezinárodních soutěžích došlo k sjednání licenční výroby v Belgii a to továrnami SABCA a SEGA, které vyrobili dalších 44 kusů.


    Tento letoun byl hojně využíván i k předvádění akrobacie pro širokou veřejnost. Určitě nejznámějším pilotem dvacetjedničky je štkpt. František Malkovský, který na ní jako druhý pilot na světě předvedl tři obrácené přemety (28.6.1928), pro rudou barvu jeho stroje jej publikum překřtilo na "rudého ďábla". Náš první král bohužel na BH-21 zahynul, když při předvádění vývrtky na leteckém dnu v Karlových Varech 8.6.1930 tuto nevybral.


    Ze základní BH-21 se postupně vyvinulo několik variant :
    BH-21R - úprava pro rychlostní závod
    BH-22 - cvičný letoun
    BH-22N - během vývoje přeznačen na BH-23
    BH-21J - později vyráběn pod označením BH-33
    Bš-21 - cvičný letoun vyrobený v roce 1934.
    URL : https://en.valka.cz/topic/view/4765#27048Version : 0
    Avatar
    Avia BH-21 produced under license by the belgian company SABCA. The aircraft carries the coloring, in which he served in the ranks of 1ere Escadrille de Chasse, belgian air force. Machine BH-21 lasted in the belgian service only a very short period of time - the belgian air force is carried out roughly between the years 1926 to 1930..


    URL : https://en.valka.cz/topic/view/4765#531281Version : 0
    MOD
    Avatar
    ..

    Avia BH 21 s označením G8, která někdy po roce 1926 sloužila u Leteckého pluku 3 na Slovensku. Stroj nese kamufláž tvořenou na horních a bočních plochách světlou khaki, spodní plochy jsou světle šedé.


    URL : https://en.valka.cz/topic/view/4765#606943Version : 0
    MOD
    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    Boční pohled letounu BH-21 na kolovém podvozku z roku 1924.

    Zdroj



    URL : https://en.valka.cz/topic/view/4765#336960Version : 0
    Avatar
    The first of the licensing of the aircraft built by SABCA (T1 was a sample piece supplied Avií), used 1. eskadrillou Even. group 2. aviation regiment. Her symbol, a comet is red with white trim. The military designation T2, it was only on both halves of the lower wing.

    http://www.airwar.ru/enc/fww1/bh21.html
    .


    URL : https://en.valka.cz/topic/view/4765#433206Version : 0
    MOD