CZK - Tatra 26

     
Název:
Name:
Tatra 26 Tatra 26
Originální název:
Original Name:
Tatra 26
Kategorie:
Category:
valník cargo bed truck
Výrobce:
Producer:
Tatra, akciová společnost pro pro stavbu automobilů a železničních vozů, Kopřivnice /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1926-DD.MM.1926
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
1 + 1
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
6x4
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
1300 kg 2866 lb
Užitečné zatížení:
Payload:
1500 kg 3307 lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
2800 kg 6173 lb
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
- kg - lb
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
- kg - lb
Celková délka:
Overall Length:
4200 mm 13ft 9in
Celková šířka:
Overall Width:
1650 mm 5ft 5in
Celková výška:
Overall Height:
1850 mm 6ft 1in
Světlá výška:
Ground Clearance:
? mm ?
Rozvor:
Wheelbase:
2200 mm - 800 mm 86 ⅝ in - 31 ½ in
Rozchod:
Track:
1300 mm - všechny nápravy
51 ⅛ in - all axles
Brzdová soustava:
Braking System:
mechanické, bubnové brzdy mechanical, drum brakes
Elektrický systém:
Electrical System:
? ?
Pneumatiky:
Tyres:
?
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
- zážehový, vzduchem chlazený, plochý
- počet válců: 2
- vrtání: 82 mm
- zdvih: 100 mm
- objem válců: 1 056 cm3
- maximální výkon: 10,3 kW při 2800 ot/min
- gasoline, air cooled, boxer
- number of cylinders: 2
- bore: 3.2 in
- stroke: 3.9 in
- swept volume: 64 cu in
- maximum power output: 13.8 hp (14 PS) at 2800 rpm
Převodovka:
Gearbox:
mechanická, 4+1, normální a redukovaný chod mechanical, 4 forward and 1 reverse gears, normal or reduced drive mode
Spojka:
Clutch:
suchá, čtyřlamelová spojka dry, four-plate clutch
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
32-40 l 7.04-8.8 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
60 km/h 37 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
9-10 l/100 km 31.39-28.25 mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km ? mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
? ° / ? °
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
? m ?
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Rosenkranz, K.: Nákladní automobily Tatra : 100 let, GT Club, Praha, 1999
Zavadil, R.: Vojenské automobily Tatra v letech 1918 až 1945, Jakab, Nevojice, 2008
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-26-t47520#595032 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Vozidlo vzniklo další zesílením konstrukce osobního vozu Tatra 13 a přidáním třetí nápravy, takže pohon se změnil na 6x4.
Konstrukční práce byly zahájeny v roce 1925. Šlo o první lehký třínápravový nákladní vůz tatrovácké koncepce ing. Ledwinky, tedy s páteřovou rourou, bezkloubovými hnacími hřídeli, čelními diferenciály a kyvadlovými polonápravami.

Celkem byly vyrobeno tři kusy, z nichž jeden byl předán na zkoušky Praporu útočné vozby do Milovic (přestavba na velitelský automobil).

muzeum TATRA Kopřivnice
Rosenkranz, K.: Tatra, nákladní automobily. AutoAlbum, MS Press, Brno, 2002, ISBN 809009156-3
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-26-t47520#185794 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more