Koolhoven F.K.58A

     
Název:
Name:
Koolhoven F.K.58A Koolhoven F.K.58A
Originální název:
Original Name:
Koolhoven F.K.58A
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.MM.1939 NV Koolhoven Vliegtuigen, Rotterdam /
Období výroby:
Production Period:
17.07.1938-14.02.1938 1st and 2nd prototype
DD.MM.1939-DD.MM.1939 serial production
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
11
První vzlet:
Maiden Flight:
17.07.1938 FK.58
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1800 kg 3968 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1930 kg 4255 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2550 kg 5622 lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,970 m 36ft 0in
Délka:
Length:
8,710 m 28ft 7in
Výška:
Height:
2,990 m 9ft 9,75in
Plocha křídla:
Wing Area:
17,30 m2 186.22 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
111,561 kg/m2 22.85 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Gnome-Rhône 14N-16 vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 794 kW (1 080 k) a 662 kW (900 k) v h= 1 760 m.
Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček.
Gnome-Rhône 14N-16 fourteen-cylinder two-row air-cooled radial engine rated at 1,065 hp for také-off and 888 hp at 5,774 ft,
driving a three-blade constant-speed propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
500 l 110 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
504 km/h v 4500 m 313.2 mph in 14764 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
450 km/h v 1760 m 279.6 mph in 5774 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
14,5 m/s 2854.3 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10000 m 32808 ft
Dolet:
Range:
750 km 466 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
4x pevný kulomet FN-Browning ráže 7,5 mm pod křídly v kapkovitých gondolách, 1 000 nábojů pro každý. Four fixed forward-firing 0.295 inch FN-Browning machine-guns in underwing fairings, 1,000 rpg.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- Production version powered by Gnome-Rhône 14N-16 engine.
Zdroje:
Sources:
William Green, Warplanes of the Second World War, Volume Three, Fighters, London, Macdonald & Co. Ltd., 1961, ISBN 0-356-01447-9.
Squadron / Signal Publications, French Fighters in Action of World War II, ISBN: 0-89747-440-6
John W. R. Taylor, Koolhoven F.K.58, Combat Aircraft of the World from 1909 to the present, New York, G. P. Putnam's Sons, 1969, ISBN 0-425-03633-2
Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
http://www.airwar.ru/enc/fww2/fk58.html
http://back88008800.com/dating.html
www.fliegerweb.com
URL : https://www.valka.cz/Koolhoven-F-K-58A-t47211#184537 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Fotografie a kamufláž Koolhovenu FK.58A
Koolhoven F.K.58A -


Koolhoven F.K.58A -


URL : https://www.valka.cz/Koolhoven-F-K-58A-t47211#184544 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Trojpohledový náčrtek
Koolhoven F.K.58A -


URL : https://www.valka.cz/Koolhoven-F-K-58A-t47211#184543 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more