Název: Name: | Jokosuka MXY9 Šúka | Yokosuka MXY9 Shūka |
Originální název: Original Name: | 横須賀MXY9 秋火 | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | trainer aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1945-DD.MM.1945 1. Naval Technical Workshop, Yokosuka | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1945-DD.MM.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 nedokončený prototyp | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | odhazovací | jettisonable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola/lyže | wheels/ski |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | ? lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,500 m | 31ft 2,01in |
Délka: Length: | 6,050 m | 19ft 10,18in |
Výška: Height: | 2,700 m | 8ft 10,29in |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,70 m2 | 190.52 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | motokompresorový | motorjet |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Cu-11 o tahu 1,96 kN | Tsu-11 thrust 550 lbf. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | ? ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | žádná | None |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | 秋火 - Šúka - Podzimní oheň Spojenecké kódové jméno nepřiděleno. Výkonové parametry neexistují. Koncem války dostalo námořní letectvo dva kusy bezmotorových kluzáků Jokosuka MXY8 Akigusa 秋草, které byly určeny pro výcvik pilotů raketových letadel Micubiši J8M1 Šúsuj. Tyto kluzáky měly jednu odlišnost od armádních Ku-13, byly vybaveny palivovými nádržemi. Námořnictvo chtělo tyto cvičné kluzáky pohánět motokompresorovým motorem Cu-11. K realizaci však již do konce války nedošlo. | 秋火 - Shuka - "Autumn fire" Allied Code Name: None Yokosuka MXY9 was a projected development of the MXY8 training glider, adding a small thermojet engine, the Tsu-11. It was intended to provide further training for pilots who were to fly the Mitsubishi J8M1 Shusui rocket-powered interceptor aircraft. None were built prior to Japan's surrender and the end of World War II. |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1. HPM č. 2/1992 a 3/1992, Ivo Pejčoch, Messerschmitt Me-163 Komet. read-and-go.hopto.org archiv autora |