Air filling station VZ-20-350 is designed for filling appliances with air, at ambient temperature - 50°C to + 50°C. It is a mobile filling device, built into a separate frame, placed on the platform of an all-terrain vehicle ZIL-131 (without side rails).
The Filling station consists of: - frame - cabinet,
- electric lighting, - auxiliary equipment and spare parts.
Main technical data: Number of bottles: 20 pcs. Bottle type: AB-350 Bottle capacity: 40 l Max. 35 MPa
Dryer bottle volume: 4 l Number of drying bottles No. 6085: 2 pcs
Dimensions in mm:
Automobile Length: 7040 Width: 2500 Height: 2475
Weight: 8980 kg
Filling station Length: 3300 Width: 1900 Height: 830
Weight: 2445 kg
Moving speed: - Roads: up to 80 km/h. - Off-road: up to 50 km/h.
Operator: 1 man
Source:Let-22-2Air filling station VZ-20-350, ČSĽA - Prague, 1978
Period
-
Type
-
Camouflage
-
Country
-
Production No.
-
Poznávací značka / evidenční číslo
-
Tactical marking
-
Name
-
Unit
-
Date (DD.MM.RRRR)
-
Author
-
Print size / 300 DPI
-
Published with authors permit
-
Author Website
-
Popis stanice VZ-20-350.
Period
-
Type
-
Camouflage
-
Country
-
Production No.
-
Poznávací značka / evidenční číslo
-
Tactical marking
-
Name
-
Unit
-
Date (DD.MM.RRRR)
-
Author
-
Print size / 300 DPI
-
Published with authors permit
-
Author Website
-
Uloženie fliaš AB-350.
URL : https://www.valka.cz/SOV-VZ-20-350-prepravnik-stlaceneho-vzduchu-t45385#333959
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Jde o nákladní automobil zcela vpravo.
Period
-
Type
-
Camouflage
-
Country
-
Production No.
-
Poznávací značka / evidenční číslo
-
Tactical marking
-
Name
-
Unit
-
Date (DD.MM.RRRR)
-
Author
-
Print size / 300 DPI
-
Published with authors permit
-
Author Website
-
URL : https://www.valka.cz/SOV-VZ-20-350-prepravnik-stlaceneho-vzduchu-t45385#177085
Version : 0
Reklama
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Originálne ruské označenie VZ-20-350(V) (ВЗ-20-350(В)() (stlačený vzduch) a VZ-20-350(A) (ВЗ-20-350(А)) (dusík). Zopár snímkov zo stránky http://www.nazemka.ru/VZ.html .
URL : https://www.valka.cz/SOV-VZ-20-350-prepravnik-stlaceneho-vzduchu-t45385#209147
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Přepravník stlačeného vzduchu VZ-20/350V - ZiL-131
Period
-
Type
-
Camouflage
-
Country
-
Production No.
-
Poznávací značka / evidenční číslo
-
Tactical marking
-
Name
-
Unit
-
Date (DD.MM.RRRR)
-
Author
-
Print size / 300 DPI
-
Published with authors permit
-
Author Website
-
Foto z vlastní sbírky
URL : https://www.valka.cz/SOV-VZ-20-350-prepravnik-stlaceneho-vzduchu-t45385#334021
Version : 0
Diskuse
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Jenom dodám,že v druhé polovině devadesátých let bylo u AČR umístěno na podvozek PV3S stejně jako kyslíková stanice AKZS-75.
URL : https://www.valka.cz/SOV-VZ-20-350-prepravnik-stlaceneho-vzduchu-t45385#339152
Version : 0
Reklama
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
VPS 200 je jiný přepravník vzduchu .Umístěn je pouze na V3S a je československé výroby. VZ 20-350 je ruské výroby a na PV3S byl umístěn až v devadesátých letech.AKZS-75 byl podobně jako VZ 20-350 umístěn v devadesátých letech i na PV3S.Nevím v jakých počtech.V roce 1997 dva kusy u 6.ZDL Kbely
URL : https://www.valka.cz/SOV-VZ-20-350-prepravnik-stlaceneho-vzduchu-t45385#339186
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
To tomas3127: Jasně je to asi specialita AČR. Myslím že se to začalo dělat někdy v průběhu roku 1997 v Novém Jičíně. Souhlasím, že VZ 20 je lepší že se nemusela tak často plnit. Osobně jsem měl raději VPS 200 M ale je to dáno tím, že jsem jí používal víc a i proto, že s ní mám zkušenosti ze Kbel a na vrtulníkách a dopravákách ta kapacita dostačovala a to že se tlak jen měnil kohoutem bylo lepší neboť se tam dost měnili tlaky díky rozmanitosti letadel. Bylo to takové přehlednější a i hadice se tam lépe ukládala. AKZS 75 přišla na V3S někdy v průběhu 1997 do Kbel a mám dojem, že byla zřejmě první takto umístěná na Pragovce neboť se musela upravovat. Jak se připojil kompresor tak se celá rozkmitala. Nakonec se to vyladilo ale na V3S byl AKZS 75 přeci jen dost rozměrná. Přišla ještě jedna. Kolik se jich upravilo nevím. Hlavním důvodem asi byla větší ekonomika provozu letité PV3S proti Zilu.
URL : https://www.valka.cz/SOV-VZ-20-350-prepravnik-stlaceneho-vzduchu-t45385#339209
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Tak to souhlas.U nás na základně byl ZIL 131 doslova exot .Jediné dva pojízdné provozované byly jen UGZS a AKZS a ikdyž byly v dobrém stavu pokud se vyskytla závada velkej problém.Nejen pokud se týká dílů , ale především dokumentace kterou jsme neměli a nikdo si s tím nevěděl rady.Byl to myslím hlavní důvod proč se myslím správně rozhodlo necpat peníze do opravy Zilů, ale dát to na jednodušší spolehlivou V3S .V případě relativně lehké VZ20/350vůbec žádnej problém a ani v případě těžší AKZS75 po doladění taky bez problémů.
URL : https://www.valka.cz/SOV-VZ-20-350-prepravnik-stlaceneho-vzduchu-t45385#339219
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Jak je to v současnosti bohužel nemám přesné informace ale podle fotografií, jsou výše zmiňované nástavby stále využívány a jejich opravy snad stále provádí firma Lucco Velké Albrechtice. Jaká budoucnost těchto zařízení bude v AČR nevím. Čekal bych spíš s koncem V3S v AČR i jejich konec a zavedení něčeho podobného jako máte na Slovensku, pokud se tak již nestalo. Pokud je zde někdo kdo u ZLP v AČR slouží docela by mě zajímal vývoj v této technice. Ani Suezy M nemohou sloužit věčně a pokud vím tak i TO-5 jsem ve Kbelech viděl už na Aviích 31.
URL : https://www.valka.cz/SOV-VZ-20-350-prepravnik-stlaceneho-vzduchu-t45385#339225
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Dobry den, muzete mi v teto souvislosti prosim vysvetlit, jaky je rozdil mezi technickym vzduchem a kyslikem? U letadel je to asi jinak, ale kdyz jsem se pred lety ptal svarecu, cim se vlastne plni kyslikove lahve na svarovani, bylo mi receno, ze je to jen odvlhceny stlaceny vzduch...
A pak by mne zajimalo, proc maji nektera vozidla pruh zluty a nektera zeleny. I kdyz se to tyka spis nastaveb na V3S, konkretne u stanice VPS. Tato zmena nastala v souvislosti s prijetim nejakeho predpisu o oznacovani medii? Opet v souvislosti se svarovanim, pokud se nemylim, pak vzduch (kyslik) je tusim znacen modre...
URL : https://www.valka.cz/SOV-VZ-20-350-prepravnik-stlaceneho-vzduchu-t45385#339239
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Diky za osvetleni, hlavni rozdil je ono pouziti vzduchu do soustav letadla a kysliku do dychaci soustavy pilota.
Co se tyce barevneho oznaceni, mi slo hlavne o vozidla, neb je to pro mne prvotni vizualni dojem hlavne z modelarskeho hlediska. Ale pro provozaky na mist taky...Predpokladam, ze lahve jsou v nastavbe ulozeny napevno a manipulace s nimi se deje jen v pripade revizi, takze jejich druhotne barevne oznacovani je sice spravne, ale trochu navic. Nedivil bych se, kdyby ty ruske lahve byly atypicke... Pred rokem 1990 byly nejspis vsechny pruhy na autech zlute s napisem a cca po rozdeleni na silvestra 92 se to pak zacalo lisit s prijetim mezinarodnich norem.
Jinak to uz je asi mimo hlavni tema, ale stejne se zeptam zde. Vzduchovou soustavou, ci jak je psano v uvodnim faktografickem prispevku, spotrebici letadla je mineno co?
Nejsem v zadnem pripade znalec, ale slysel jsem, ze pro startovani letadel se pouzivalo take kompresoru PVK-25|100, nebo ten byl jen pro tanky?
URL : https://www.valka.cz/SOV-VZ-20-350-prepravnik-stlaceneho-vzduchu-t45385#339264
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Vážení, co znamená slovenská zkratka ADR? Nejedná se náhodou o francouzskou zkratku evropské dohody o silniční přepravě nebezpečného zboží: Accord Dangereuses Route?
URL : https://www.valka.cz/SOV-VZ-20-350-prepravnik-stlaceneho-vzduchu-t45385#339280
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Citace - Jiří Tintěra :
Vážení, co znamená slovenská zkratka ADR? Nejedná se náhodou o francouzskou zkratku evropské dohody o silniční přepravě nebezpečného zboží: Accord Dangereuses Route?
Presne tak. Ide o medzinárodné označenie, všetky vozidlá prepravujúce nebezpečný náklad (vrátane cisterien na prepravu PHM, valníkov prepravujúcich muníciu atď.) musia spĺňať určité normy a musia byť označené v zmysle tejto dohody. V tejto súvislosti sa napríklad museli upravovať všetky vozidlá na prepravu PHM, ktoré sú v súčasnosti v OS SR používané.
URL : https://www.valka.cz/SOV-VZ-20-350-prepravnik-stlaceneho-vzduchu-t45385#339294
Version : 0
Join us
We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.