Si-an H-6

Xian H-6
轰-6
     
Název:
Name:
Si-an H-6 Xian H-6
Originální název:
Original Name:
轰-6
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1966-DD.MM.19RR Xian State-owned Machinery Factory, Xi'an, Shaanxi
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1966-DD.MM.19RR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
několik desitek? / few dozens?
První vzlet:
Maiden Flight:
24.12.1968
Osádka:
Crew:
6
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
72000 kg 158733 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
75800 kg 167110 lb
Rozpětí:
Wingspan:
34,20 m 112ft 2,46in
Délka:
Length:
34,80 m 114ft 2,07in
Výška:
Height:
9,85 m 32ft 3,8in
Plocha křídla:
Wing Area:
164,65 m2 1772.28 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
WP-8 o tahu 93,36 kN WP-8, thrust 20990 lb
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1014 km/h v 6250 m 630.1 mph in 20505 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
786 km/h v ? m 488.4 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
13100 m 42979 ft
Dolet:
Range:
1800 km 1118.5 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
6000 km 3728.2 mi
Výzbroj:
Armament:
1x kanon Typ 23-2 ráže 23 mm v pravém boku přídě
2x kanon Typ 23-2H ráže 23 mm ve hřbetní dálkově ovládané věži
2x kanon Typ 23-2H ráže 23 mm ve břišní dálkově ovládané věži
2x kanon Typ 23-2H ráže 23 mm v ocasní věži

3000-9000 kg pum
1x 23 mm Type 23-2 cannon in the nose
2x 23 mm Type 23-2H cannon in the remotely operated dorsal turret
2x 23 mm Type 23-2H cannon in the remotely operated ventral turret
2x 23 mm Type 23-2H cannon in the tail turret

6614-19741 lb of bombs
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- licenční verze Tu-16, před přechodem na stavbu H-6A (obdoba Tu-16A) postaveno pouze malé množství
- některé zdroje tuto variantu přehlíží (jako H-6 berou pouze dva prototypy) a používají označení H-6A pro všechny první čínské "Badgery"
- licence variant of Tu-16, only a small number built before switching production to H-6A (Tu-16A analog)
- some sources aren't using this designation, citing H-6A as the first Chinese-built variant and H-6 as prototype designation
Zdroje:
Sources:
Gordon, Yefim; Komissarov, Dmitriy. Chinese Aircraft: China's aviation industry since 1951. Hikoki Publications, Manchester 2008. ISBN: 9-781902-109046.
Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. Tupolev Tu-28 Badger: Verssatile Soviet Long-Range Bomber. Ian Allan Publishing, Hinckley 2004. ISBN 1-85780-177-6.
ruslet.webnode.cz
www.sinodefence.com
www.airforceworld.com
URL : https://www.valka.cz/Si-an-H-6-t44565#545672 Version : 0
commons.wikimedia.org
.
Si-an H-6 - Z vnějšku byly H-6 a H-6A naprosto shodné, takže těžko říci, co je tento muzeální kousek zač.

Z vnějšku byly H-6 a H-6A naprosto shodné, takže těžko říci, co je tento muzeální kousek zač.
URL : https://www.valka.cz/Si-an-H-6-t44565#545673 Version : 0
commons.wikimedia.org
.
Si-an H-6 -


URL : https://www.valka.cz/Si-an-H-6-t44565#545675 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more