Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 311 příspěvků vloženo, 950 editováno a 303 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Charbin Z-9B

Harbin Z-9B

直-9B

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Charbin Z-9B Harbin Z-9B
    Originální název:
    Original Name:
    直-9B
    Kategorie:
    Category:
    víceúčelový vrtulník utility helicopter
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1993-DD.MM.20RR Harbin Aircraft Manufacturing Corporation, Harbin
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1993-DD.MM.20RR
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    150+
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    16.01.1992 Z-9A-100
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Uspořádání rotorů:
    Rotor Configuration:
    fenestron fenestron
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného vrtulníku:
    Empty Weight:
    2050 kg 4519 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    4100 kg 9039 lb
    Délka s otáčejícími se rotory:
    Length with Rotors Turning:
    13,46 m 44 ft 1 ⅞ in
    Délka trupu:
    Fuselage Length:
    11,44 m 37 ft 6 ⅜ in
    Šířka trupu:
    Fuselage Width:
    1,90 m 6 ft 2 ¾ in
    Celková výška:
    Overall Height:
    4,01 m 13 ft 1 ⅞ in
    Průměr hlavního rotoru:
    Main Rotor Diameter:
    11,93 m 39 ft 1 ⅝ in
    Průměr vyrovnávacího rotoru:
    Tail Rotor Diameter:
    1,10 m 3 ft 7 ¼ in
    Plocha disku hlavního rotoru:
    Main Rotor Disc Area:
    111,97 m2 1205.24 ft2
    Plocha disku vyrovnávacího rotoru:
    Tail Rotor Disc Area:
    0,95 m2 10.23 ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    turbohřídelový turboshaft
    Počet motorů:
    Number of engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Ču-čou WZ-8A o výkonu 544 kW/740 k Zhuzhou WZ-8A, power 730 hp
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    1140 l
    400 l pomocná nádrž
    251 Imp gal / 301 US gal
    88 Imp gal / 106 US gal ferry tank
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    305 km/h v ? m 190 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    260 km/h v ? m 162 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Statický dostup:
    Static Ceiling:
    1600 m 5249 ft
    Dynamický dostup:
    Dynamic Ceiling:
    4500 m 14764 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    1000 km 621 mi
    Přepravní kapacita:
    Transport Capacity:
    9 cestujících

    1900 kg nákladu
    1600 kg podvěšeného nákladu
    9 passengers

    4189 lb of cargo
    3527 lb of cargo externally
    Výzbroj a vybavení:
    Armament and Equipment:
     
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Vybavení:
    Equipment:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:


    ?


    ?
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Gordon, Yefim; Komissarov, Dmitriy. Chinese Aircraft: China's aviation industry since 1951. Hikoki Publications, Manchester 2008. ISBN: 9-781902-109046.
    ruslet.webnode.cz
    www.sinodefence.com
    URL : https://en.valka.cz/topic/view/43978#616741Version : 0
    MOD
    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    Zhi-9B (Z-9B) - viacúčelový vrtuľník, vyrobený na základe typu Eurocopter AS-365N2.
    Výrobca: Harbin Aircraft Manufacturing Company (HAMC), Hrabin, provincia Heilongjiang

    V roku 1988 boli firmou HAMC experimentálne rozestavené dva prototypy Z-9B, tiež známe ako Z-9A-100, ktoré boli adekvátne verzii AS-365N2. Prvý čínsky variant Z-9A-100, s podielom súčiastok čínskej výroby 71,9% úspešne vzlietol 16. januára 1992 a letové skúšky boli ukončené v novembri 1992. Sériová výroba Z-9B sa začala v roku 1993 a do výzbroje PLA bol zavedený v roku 1994. Celkovo bolo vyrobených okol 100 ks typu Z-9B v niekoľkých sériách (prvá séria 25 ks dodaná do armády do roku 1997, druhá séria 7 ks v roku 1998, ďalšie kusy jednotlivo v priebehu ďalších rokov).

    Verzia Z-9B má modifikovaný 11-lopatkový fenestron miesto zadného rotora z kompozitnýchmateriálov, na rozdiel od kovového 13-lopatkového v type AS-365N1. Je to základná varianta, ktorá je zavedená v PLA. Ako vrtuľník na prepravu výsadku uvesie 10 plne vyzbrojených pešiakov. Niektoré vrtuľníky sú upravené na plnenie špeciálnych úloh - najmä na spojovacie úlohy, úlohy riadenia paľby delostrelectva a úlohy rádioelektronického boja.
    URL : https://en.valka.cz/topic/view/43978#173524Version : 0
    MOD
    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    Z-9B:

    Z-9B z vybavenia vojenskej polície PLA (PAP - People Armed Police)
    URL : https://en.valka.cz/topic/view/43978#173525Version : 0
    MOD