Delahaye V.L.R. Mod. 51

0,4 t lehký terénní automobil 4x4

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Značku Delahaye založil inženýr Emile Delahye už v roce 1895. Továrna se zaměřovala na luxusní automobily. V průběhu 2. světové války produkovala firma dělostřelecké tahače. Koncem 40. let byla firma na pokraji krachu.
Jedním z projektů na její záchranu měla být výroba vojenských terénních automobilů. Koncem roku 1948 byl navržen lehký terénní automobil Delahaye typ 182. V zemi svého vzniku však byl známý spíše pod zkratkou V.L.R. Francouzská armáda objednala v roce 1950 prvních 4000ks. V letech 1951 - 1953 bylo vyrobeno 9 630 vozidel vzhledově připomínajících Jeep. Díky přetrvávajícím problémům byla firma v roce 1954 začleněna do společnosti Hotchkiss. U firmy Hotchkiss byl od roku 1954 licenčně vyráběn Willys MB pod označením Hotchkiss M 201, který toto domácí vozidlo nahradil.


Motor: čtyřválec 43 kW OHV Delahaye typ 182 o objemu 1992 ccm.
Převodovka: čtyřstupňová + dvoustupňová redukční převodovka
Pohon: zadní, nebo všechna kola. Vozidlo bylo vybaveno závěry diferenciálů.
Rozměry: 3 460mm x 1 630mm x 1 850mm.
Hmotnost: 1 460 kg.
Rozvor: 2 150mm
Vozidlo bylo používáno pouze francouzskými ozbrojenými složkami.
Delahaye V.L.R.  Mod. 51 - srovnání Delahaye s Willysem

srovnání Delahaye s Willysem
Delahaye V.L.R.  Mod. 51 - Delahaye.  Normancie 2004

Delahaye. Normancie 2004
Delahaye V.L.R.  Mod. 51 -


URL : https://www.valka.cz/Delahaye-V-L-R-Mod-51-t43587#172501 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more