Lioré et Olivier LeO 21

     
Název:
Name:
Lioré et Olivier LeO 21 Lioré et Olivier LeO 21
Originální název:
Original Name:
Lioré et Olivier LeO 21
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1926-DD.MM.1927 Société des Etablissements Lioré et Olivier, Argenteuil /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1926-DD.MM.1927
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.08.1926
Osádka:
Crew:
2 + 18
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2690 kg 5930 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
5498 kg 12121 lb
Rozpětí:
Wingspan:
22.76 m 74ft 8,05in
Délka:
Length:
15.40 m 50ft 6,29in
Výška:
Height:
4.30 m 14ft 1,28in
Plocha křídla:
Wing Area:
106.50 m2 1146.36 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Gnome-Rhône 9Ab Jupiter o výkonu 309 kW Gnome-Rhône 9Ab Jupiter, power 414 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
184 km/h v ? m 114.3 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
12 min do 2000 m 12 min to 6562 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4200 m 13780 ft
Dolet:
Range:
750 km 466 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
požívané leteckou spoločnosťou Air-Union -
Zdroje:
Sources:
Munson, Kenneth. Airliners between the wars 1919-1939. Blandford Press, London 1972. ISBN 0-7137-05671.
www.aviafrance.com
http://www.hydroretro.net/etudegh/rayondor.pdf
URL : https://www.valka.cz/Liore-et-Olivier-LeO-21-t42426#167382 Version : 0
drawing and three-view drawing
Lioré et Olivier LeO 21 -


Lioré et Olivier LeO 21 - zo zbierok Daniela Kusrowa via www.timetableimages.com

zo zbierok Daniela Kusrowa via www.timetableimages.com
URL : https://www.valka.cz/Liore-et-Olivier-LeO-21-t42426#167386 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Transportné lietadlo LeO 21 bolo postavené na báze bombardéra LeO 20 a svojou konštrukciou bolo podobné konštrukciám firmy Farman - niekoľkomotorový dvojplošník s motorami na spodnom krídle.
Oproti typu LeO 20 mal LeO 21 širší trup rozčlenený do niekoľkých častí (pripomínal Farman F-60). Vpredu bola malá kabína pre 6 osôb, nasledovala odkrytá pilotná kabína a za ňou pasažierska kabína pre 12 osôb. Lietadlo vynikalo hlavne možnosťou prepravy veľkého množstva osôb a preto sa s ním rátalo na najviac vyťaženej trase Európy medzi Parížom a Londýnom. LeO 21 s označenim F-AIFD prvkrát vzietol v auguste 1926. Od roku 1927 bol využívaný leteckou spoločnosťou Air Union na trase Paríž - Londýn, kde lietadli aj britské Armstrong Whitworth Argosy. francúzske lietadlá predčili britské nielen komfortom, ale aj rýchlosťou - boli schopné prepraviť pasažierov medzi Parížom a Londýnom za 2 hod 5 min. okrem základného typu LeO 21 na tejto trase lietal aj komfortnejší variant LeO 212. V roku 1929 sa začala prestavba prvého vyrobeného lietadla LeO 21 na verziu LeO 211 (umožňoval prepravu aj nákladu).
V roku 1933, v rámci reorganizácie civilného letectva, prevzala zostávajúcich 11 lietadiel LeO 21 spoločnosť Air France a začali byť využívané hlavne na prepravu nákladu. V roku 1934 (celkom nalietali dokopy cca 20000 letových hodin) boli lietadlá LeO 21 prevedené do vojenského letectva kde slúžili ako výsadkové lietadlá pre prepravu 20 vojakov.


Konštrukcia:


- dvojmotorový dvojplošník klasickej konštrukcie, trup pravouhlého prierezu s kovovou konštrukciou.
- v prednej časti krytá kabína pre 6 cestujúcich, za ňou vo vrchnej časti trupu odkrytá dvojmiestna pilotná kabína, za ktorou pokračovala ďalšia zakrytá kabína pre 12 pasažierov.
- krídla pravouhlého prierezu s drevenou konštrukciou, pokryté plátnom
- hviezdcové motory umiestnené v gondolách na spodnom krídle
- podvozok zakrytý aerodynamickými krytmi umiestnený na motorových gondolách.
Lioré et Olivier LeO 21 - LeO 21 (airwar.ru)

LeO 21 (airwar.ru)
URL : https://www.valka.cz/Liore-et-Olivier-LeO-21-t42426#167716 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more