Amiot 356 B.4

     
Název:
Name:
Amiot 356 B.4 Amiot 356 B.4
Originální název:
Original Name:
Amiot 356 B.4
Kategorie:
Category:
transportní letoun cargo aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.03.1940-DD.03.1940 Société d'emboutissage et de constructions mécaniques, Le Bourget /
Období výroby:
Production Period:
DD.03.1940-DD.03.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
18 .03.1940
Osádka:
Crew:
4
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
7032 kg 15503 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
12800 kg 28219 lb
Rozpětí:
Wingspan:
22,830 m 74ft 10,82in
Délka:
Length:
14,500 m 47ft 6,87in
Výška:
Height:
4,500 m 14ft 9,16in
Plocha křídla:
Wing Area:
67,00 m2 721.18 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Rolls-Royce Merlin X o výkonu 842 kW
třílistá stavitelná vrtule
Rolls-Royce Merlin X, power 1130 hp
three-bladed variable-pitch propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
5303 l ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
4951) km/h v 4000 m 307.6 1) mph in 13123 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
385 km/h v ? m 239.2 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9000 m 29528 ft
Dolet:
Range:
6500 km 4038.9 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
8000 km 4971 mi
Výzbroj:
Armament:
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
údaje platí pro stroj upravený na poštovní;
1) jako bombardér 516 km/h v 6200 m
data are for liaison cpnversion;
1) bomber 320.6 mph at 20341 ft
Zdroje:
Sources:
Danel, Raymond; Cuny, Jean. LeO 45, Amiot 350 et autre B4, Docavia no.23. Editions Lariviere, Paris 1986.
Pelletier, Alain. French Bombers of World War II in Action, No.189. Squadron/Signal Publications, Carrollton 2003. ISBN 0-89747-458-9.
URL : https://www.valka.cz/Amiot-356-B-4-t41969#501079 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Francouzi si byli vědomi toho že jejich výroba motorů by v případě války nemusela stačit a proto hledali motory pro své letouny i v zahraničí v Británii a USA, jedním z vybraných motorů byl i Rolls-Royce Merlin X . Právě pro tyto motory na které Francie získala licenci byl postaven prototyp Amiot 356. Byl připraven k letovým testům v červnu 1940 ve Villacoublay, odtud byl přelétnut do Toulouse kde byl ponechán. Později byla do jeho pumovnice vestavěna nádrž na 2553 l paliva, to už ale stroj nosil civilní označení F-BAGP a patřil Air France. Původní dvojité ocasní plochy se změnily na jednoduché. Stroj měl prázdnou váhu 7032 kg a vzletovou 12800kg mohl nést až 1600kg nákladu na vzdálenost až 8000km při přeletové rychlosti 385 km/h. Stroj sloužil jako poštovní pro spojení s koloniemi.
URL : https://www.valka.cz/Amiot-356-B-4-t41969#165038 Version : 0
http://www.airwar.ru/enc/bww2/a351.html
.
Amiot 356 B.4 - Amiot 356 předtím, než byl odzbrojen a upraven na poštovní.

Amiot 356 předtím, než byl odzbrojen a upraven na poštovní.
URL : https://www.valka.cz/Amiot-356-B-4-t41969#501080 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more