Arsenal VG.39 C.1

     
Název:
Name:
Arsenal VG.39 C.1 Arsenal VG.39 C.1
Originální název:
Original Name:
Arsenal VG.39 C.1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1940-DD.MM.1940 Arsenal de l'aéronautique, Villacoublay /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-03.05.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
03.05.1940
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2210 kg 4872 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3000 kg 6614 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,800 m 35ft 5,2in
Délka:
Length:
8,810 m 28ft 10,85in
Výška:
Height:
3,320 m 10ft 11in
Plocha křídla:
Wing Area:
14,00 m2 150.69 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
214,286 kg/m2 43.89 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 12Y-89ter kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 882,6 kW (1 200 k).
Vrtule trojlistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu.
Hispano-Suiza 12Y-89ter twelwe-cylinder liquid-cooled Vee-engine rated at 1,184 hp hor take-off,
driving a three-blade variable-pitch metal propeller,
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
440 l 96.786 UK gallons (116.236 US gallons)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
625 km/h v 5700 m 388.4 mph in 18701 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
586 km/h v ? m 364.1 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
17,02 m/s 3350.4 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4,92 min do 5000 m 4,92 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11000 m 36089 ft
Dolet:
Range:
1160 km 720.8 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
6x pevný kulomet MAC M-34-39 ráže 7,5 mm v křídlech. Six fixed forward-firing 0.295 inch MAC M-34-39 machine-guns, monted in the wings.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Prototyp vzlétl naposledy 15. června 1940, o něco později byl zničen na letišti Toulouse-Blagnac, protože bylo pravděpodobné, že jej získají německé jednotky.
Bylo počítáno s dalším vývojem, letoun VG-39bis měl být poháněn motorem Hispano-Suiza 12Z-17 o výkonu 1 177 kW (1 600 k), mezi válce tohoto motoru již bylo možno instalovat dvacetimilimetrový kanón HS-404.
The last in the series was the VG-39, originally powered by the new Hispano-Suiza 12Y-89 using an extension shaft on the propeller to streamline the nose profile, giving the plane an excellent speed of 388 mph.
This engine was a prototype and was not designed for mounting HS-404 cannon.
The prototype took off as last 15th June 1940, then was destroyed.
Zdroje:
Sources:
William Green, War Planes of the Second World War, Fighters, Volume One, London, Macdonald & Co. Ltd., 1960, ISBN 0-356-01445-2.
L+K č. 7/1991, Arsenal VG-33 až 39, Václav Němeček.
www.hydroretro.net
www.aviafrance.com
www.aviastar.org
http://www.airwar.ru/enc/fww2/vg39.html
ww2drawings.jexiste.fr
forum.worldofwarplanes.eu
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Arsenal-VG-39-C-1-t41900#164702 Version : 0
Sketch - side view and photos
Arsenal VG.39 C.1 -


Arsenal VG.39 C.1 -


URL : https://www.valka.cz/Arsenal-VG-39-C-1-t41900#164705 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Schéma letounu

Zdroj

Arsenal VG.39 C.1 -


URL : https://www.valka.cz/Arsenal-VG-39-C-1-t41900#337944 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more