Aero A-125

     
Název:
Name:
Aero A-125 Aero A-125
Originální název:
Original Name:
Aero A-125
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1926-DD.MM.192R Aero, továrna letadel, dr. Kabeš, Praha-Vysočany /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1926-DD.MM.192R pouze přestavba / only conversion
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
12
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
985 kg 2172 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1270 kg 2800 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,80 m 41ft 11,93in
Délka:
Length:
8,10 m 26ft 6,89in
Výška:
Height:
3,10 m 10ft 2,04in
Plocha křídla:
Wing Area:
36,50 m2 392.88 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
34,8 kg/m2 7.13 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Breitfeld & Daněk Perun I o výkonu 136 kW/185 k
Vrtule dřevěná dvoulistá
Breitfeld & Daněk Perun I, power 183 hp
Propeller wooden two-blade
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
160 km/h v ? m 99.4 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
125 km/h v ? m 77.7 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
12,5 min do 3000 m 12,5 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6500 m 21325 ft
Dolet:
Range:
700 km 435 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Konstruktér: Ing. Antonín Husník

Jednomotorový dvoumístný jednopříhradový dvojplošník smíšené konstrukce s pevným podvozkem a ostruhou. Kostra trupu byla trubková svařovaná, kostra křídel dřevěná.
Záměnou motoru u Aera A-25 vznikla nová varianta od které byl vyroben pouze prototyp dalších 11ks bylo na tento standart postupně přestavěno. V šesti případech se přestavba týkala Aera A-21 a pět kusů vzniklo přestavbou Aera A-25.
-
Zdroje:
Sources:
V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968
J.Fidler a V.Sluka, Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006, ISBN 80-7277-256-2
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-125-t41836#249182 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more