GBR - Land Rover

přehled

Diskuse

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

...
GBR - Land Rover - Lineup at the Norwegian club landstreff (national meet-up) 2003

Lineup at the Norwegian club landstreff (national meet-up) 2003
GBR - Land Rover - Old and new (2005)

Old and new (2005)
GBR - Land Rover - Offloading from a C-5 Galaxy in Namibia (1989)

Offloading from a C-5 Galaxy in Namibia (1989)
URL : https://www.valka.cz/GBR-Land-Rover-t41419#160951 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Series I
GBR - Land Rover - 1957 Series I Station Wagon (2005)

1957 Series I Station Wagon (2005)
GBR - Land Rover - Series I hardtop (2005)

Series I hardtop (2005)
GBR - Land Rover - 14th US Engineer Battallion in Pyongyang, North Korea, November 1950, commandering a British Series I Land Rover

14th US Engineer Battallion in Pyongyang, North Korea, November 1950, commandering a British Series I Land Rover
GBR - Land Rover - 1952 Series I

1952 Series I
URL : https://www.valka.cz/GBR-Land-Rover-t41419#160952 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Series II
GBR - Land Rover - 1959 Series II Soft Top

1959 Series II Soft Top
URL : https://www.valka.cz/GBR-Land-Rover-t41419#160953 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Series III
GBR - Land Rover - 1976 Series III station wagon

1976 Series III station wagon
URL : https://www.valka.cz/GBR-Land-Rover-t41419#160954 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Defender 90, 110
90STW Hard Top, St. Wagon

Motor
Zdvihový objem (ccm)
2495
Počet válců
5
Největší výkon
122 Ps (90 kW) 4200 ot./min.
Největší točivý moment
300 Nm 1950 ot./min.


Převodné ústrojí
Suchá jednokotoučová spojka s přímo řazenou pětistupňovou převodovkou, mezinápravový diferenciál s možností manuální aktivace.


Karoserie
Hliníková uložená na rámu.


Podvozek
Tuhá přední a zadní náprava uložené na rámu a stabilizované panhardskými tyčemi.


Řízení
Šnekové s posilovačem


Brzdy
Dvouokruhové brzdy s posilovačem, na přání ABS a ETC (elektronická kontrola prokluzu).

Hmotnosti
Pohotovostní hmotnost
1815 kg Hard Top
1900 kg St. Wagon
Nejvyšší hmotnost brzděného přívěsu
3500 kg

Provozní vlastnosti
Nejvyšší rychlost

130 km/h
Spotřeba
město
11,9 l
mimo město
8,8 l
kombinovaná
10 l
Objem palivové nádrže
60 l
GBR - Land Rover - 1986 90

1986 90
GBR - Land Rover - 110 crew cab pickup (2005)

110 crew cab pickup (2005)
GBR - Land Rover - Defender 110 station wagon (2005)

Defender 110 station wagon (2005)
GBR - Land Rover - Defender 110 hardtop (2005)

Defender 110 hardtop (2005)
GBR - Land Rover - 110 crew cab recovery vehicle (2005)

110 crew cab recovery vehicle (2005)
GBR - Land Rover - 110 station wagon (2005)

110 station wagon (2005)
GBR - Land Rover - 110 station wagon (2005)

110 station wagon (2005)
GBR - Land Rover - 110 station wagon (2005)

110 station wagon (2005)
GBR - Land Rover - 110 patrol vehicles in Iraq

110 patrol vehicles in Iraq
GBR - Land Rover - 130 crew cab (2005)

130 crew cab (2005)
GBR - Land Rover - 90 hardtop (2005)

90 hardtop (2005)
GBR - Land Rover - 90 softtop (2005)

90 softtop (2005)
GBR - Land Rover - US Army Rangers Multi Role Combat Vehicle (MRCV) (2001)

US Army Rangers Multi Role Combat Vehicle (MRCV) (2001)
GBR - Land Rover - 1999 Defender 90 Td5

1999 Defender 90 Td5
URL : https://www.valka.cz/GBR-Land-Rover-t41419#160955 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Nešlo by toto usporiadať nejako inak? Je tu veľa fotiek rôznych verzií Land Roverov, ale nie je to spracované ani ako prehľadové fórum, ani ako faktografické fórum....
URL : https://www.valka.cz/GBR-Land-Rover-t41419#160972 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Dovolím si tvrdit, že přehledné uspořádání Land Roverů je dost obtížné. Jenom ten základní typ, který se nám pod pojmem Land Rover vybaví, se vyrábí už ve čtvrté generaci a jenom tato čtvrtá generace (čili Defender) se dnes vyrábí v devíti základních variantách a to nepočítám varianty speciální, malosériové či nástavby a už vůbec ne varianty motorové apod.


Ale pokusím se o to:


Land Rover Series I
- Station Wagon
- Soft Top
- Crew Cab


Land Rover Series II
- 88 Station Wagon
- 88 Soft Top
- 88 Crew Cab
- 109 Station Wagon
- 109 Soft Top
- 109 Crew Cab


Land Rover Series IIA - mezigenerace
- 88 Station Wagon
- 88 Soft Top
- 88 Crew Cab
- 109 Station Wagon
- 109 Soft Top
- 109 Crew Cab


Land Rover Series III
- 88 Station Wagon
- 88 Soft Top
- 88 Crew Cab
- 88 Lightweight
- 109 Station Wagon
- 109 Soft Top
- 109 Pick-up


Land Rover Defender
- 90 Station Wagon
- 90 Hard Top
- 90 Soft Top
- 110 Station Wagon
- 110 Hard Top
- 110 Soft Top
- 110 Crew Cab
- 130 Single Chassis Cab
- 130 Crew Cab


A to jsem určitě na něco zapoměl Wink
URL : https://www.valka.cz/GBR-Land-Rover-t41419#160995 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Myslím že se v rámci sériového provedení dělí podle rozvoru náprav (tedy třeba 90 a 110) to další už jsou verze karoserie (ne vozidla). samozřejmě jsou různé nástavby (i speciální jako sanitní ...) ale to už nejsou verze vozu ale zase karoserie.
Existují i speciální tříosé verze (myslím že jsou používány v Austrálii)
První verze se dělala i v Belgii (jako Minerva) a Německu (u firmy Vidal-Tempo)
URL : https://www.valka.cz/GBR-Land-Rover-t41419#161043 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Citace - bitaxe :

Myslím že se v rámci sériového provedení dělí podle rozvoru náprav (tedy třeba 90 a 110)

... ještě 130 - to číslo udává rozvor náprav v palcích. U starších modelů je to stejné - 88 a 109.


Citace - bitaxe :

První verze se dělala i v Belgii (jako Minerva) a Německu (u firmy Vidal-Tempo)

Series III se někdy od 80. let licenčně vyráběla ve Španělsku jako Santana. V trochu faceliftované podobě se vyrábí dodnes, ale podvozek je pořád starý Series III a motor je Iveco.
Defender se licenčně vyrábí v Turecku u firmy Otokar.
URL : https://www.valka.cz/GBR-Land-Rover-t41419#161136 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

110 STW
Hard Top, St. Wagon, Crew Cab


Motor
vznětový přeplňovaný s mezichladičem stlač. vzduchu
rozvod-OHC
počet ventilů-10
vstřikování paliva-přímé vstřikování common rail
objem motoru (ccm)-2495
kompresní poměr-19,5 : 1
max. výkon (PS/kW/ot./min.)-122 / 90 / 4200
max. kroutící moment (Nm/ot./min.)-300 / 1950


Karoserie celohliníková
Hard Top-3 dv.
St. Wagon-5 dv.
Crew Cab-4 dv.


Hard Top/St. Wagon/Crew Cab
délka včetně rezervního kola (mm)- 4599/4599/4439
šířka (mm) 1790
výška při zatížení na celkovou hmotnost (mm)-2059/2059/2035
rozchod vpředu (mm) 1486
rozchod vzadu (mm) 1486
rozvor (mm) 2794
vzdálenost mezi podběhy kol (mm) 925
délka ložného plochy (mm) 1900/1900/1020
šířka ložné plochy (mm) 1430/1430/1450
výška ložné plochy (mm) 1205/1175/1205


Provoz v terénu
stoupavost (při pohotovostní hmotnosti) 45°
statická boční stabilita 30°
úhel nájezdu (při pohotovostní hmotnosti) 50°
úhel odjezdu bez závěs. kloubu (při pohotovostní hmotnosti) 35°
úhel zlomu 152°
hloubka brodění (mm) 500
max. světlá výška (nenaložený) (mm) 215


Hmotnosti a zatížení
Hard Top/St. Wagon/Crew Cab
provozní hmotnost (kg) 1920/2125/1995
max. zatížení na přední nápravu (kg) 1200
max. zatížení na zadní nápravu (kg) 1850/1750/1850
celková hmotnost (kg) 3050/2950/3050
max. zatížení na přední nápravu při zvýšené únosnosti (kg) -/-/1850
max. zatížení na zadní nápravu při zvýšené únosnosti (kg) -/-/2200
celková hmotnost při zvýšené únosnosti (kg) -/-/3500


Hmotnosti přívěsů
na silnici (nebrzděný) (kg) 750
v terénu (nebrzděný) (kg) 500
na silnici (brzděný) (kg) 3500
v terénu (brzděný) (kg) 1000
střešní nosič na silnici (kg) 150


Elektrika
napětí baterie 12V
alternátor 120A


Převodovka
náhon stálý 4x4
počet stupňů (redukční / hlavní) 5 / 5
ovládání- manuální
uzávěrka diferenciálu-mezinápravového


Brzdy
přední-kotoučové s vnitřním chlazením
zadní-kotoučové
pneumatiky-7.50 x R16"


Výkony
max. rychlost (km/h)-129


Spotřeby (l / 100 km)
městský provoz-12,2
mimoměstský provoz-9,5
kombinovaný provoz-10,5
URL : https://www.valka.cz/GBR-Land-Rover-t41419#161163 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Danny: A nebylo by lepší se nejdřív podívat sem /topic/view/28939/ Confused:
URL : https://www.valka.cz/GBR-Land-Rover-t41419#161263 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

no to jsem pěknej ocásek Embarassed Embarassed
budu muset kontaktovat admina nebo moda a dát vše dopořádku(dřív než po volbách to nestihnu)
URL : https://www.valka.cz/GBR-Land-Rover-t41419#161374 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Land Rover Series I Soft Top. V tejto úprave slúžil u RAF na prepravu V.I.P.s pri rôznych oficiálnych príležitostiach. Naleštený krásavec je z expozície RAF Musea Cosford.
URL : https://www.valka.cz/GBR-Land-Rover-t41419#176626 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments

Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more