Kawasaki Ki 45-II

Kawasaki Ki-45-II / 川崎 キ45改-II 「屠龍」・二式複座戦闘機
     
Název:
Name:
Kawasaki Ki 45-II Kawasaki Ki 45-II
Originální název:
Original Name:
キ45改-II 二式複座戦闘機
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1943-DD.09.1943 Kawasaki Aircraft, Ltd., Kakamigahara /
Období výroby:
Production Period:
DD.08.1942-DD.09.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.09.1943 byl dokončen již pod označením Ki-96
Osádka:
Crew:
2 (dokončen jako jednomístný)
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5180 kg 11420 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6750 kg 14881 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
15,570 m 51ft 0,99in
Délka:
Length:
11,500 m 37ft 8,75in
Výška:
Height:
? m ?
Plocha křídla:
Wing Area:
33,87 m2 364.57 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
199,29 kg/m2 40.82 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Mitsubishi Ha-112-II o vzletovém výkonu 1 103 kW (1 500 k),
993 kW (1 350 k) při 2 500 ot./min v h= 2 000 m a 919 kW (1 250 k) při 2 500 ot./min v h= 5 800 m
Vrtule: trojlisté s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 000 mm
Mitsubishi Ha-112-II fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine rated at 1,479 hp for take-off, 1,332 hp at 2,500 rpm at 6,562 ft and 1,233 hp at 2,500 rpm at 19,028 ft,
driving a theere-blade constant-speed propellers of 9ft 10in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
cca 1 000 l + 2x 200 l v přídavných nádržích 220 UK gallons and 2x 44 UK gallons in a drop tanks.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
590 km/h v 5575 m 366.6 mph in 18291 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,17 min do 5000 m 6,17 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11250 m 36909 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x kanón Ho-203 ráže 37 mm s 25 náboji ve spodní části trupu
2x kanón Ho-5 ráže 20 mm s 200 náboji na hlaveň pro střelbu šikmo vzhůru a
1x pohyblivý kulomet Ho-103 ráže 12,7 mm
Pumový náklad: 2x 30 - 250 kg pum
One fixed forward-firing 1.46 inch Ho-203 cannon, 25 rouds,
two fixed oblique-firing 0.79 inch Ho-5 connons in fuselage-mounted, 200 rpg and
one flexible rear-firing 0.5 inch Ho-103 machine-gun for gunner.
Bomb load: Two 66-551 lb bombs.
Uživatelské státy:
User States:
- Japan (Imperial Japanese Army Air Force)
Poznámka:
Note:
二式複座戦闘機改二 - Nišiki fukuza sentōki Kai ni - „Armádní dvoumístný stíhací letoun Typ 2 Model 2“
屠龍 - Toryu - Zabíječ draků
Spojenecké kódové jméno: Nick


- Tato dvoumístná verze byla stavěna továrnou Kawasaki v Kagamigahaře jako soukromá iniciativa Ing.Takeo Doie.
- Byla to vlastně mírně zvětšená Ki-45-Kai s výkonnějšími motory.
- Nepodařilo se mi zjistit zda tato verze vůbec vzlétla ve své dvoumístné podobě, pravděpodobnější je, že byla ještě před dokončením přestavěna na první jednomístný prototyp Kawasaki Ki-96
- V této době mělo velení armádního letectva před sebou podstatný úkol, se kterým si v té době nevědělo rady. Na základě informací od zpravodajské služby o strategickém bombardéru B-29 muselo své jednotky vybavit dostatečně výkonnými stíhacími letouny, které by operovaly ve výškách okolo
10 000 m a jejich výzbroj by zahrnovala kanóny ráže 37 - 57 mm. Tak se stalo, že dvoumístný Kawasaki Ki-45-II byl přestavěn
na jednomístný Kawasaki Ki-96 a ten zase byl základem pro dvoumístný Kawasaki Ki-102
a z té zase vznikla jednomístná Kawasaki Ki-108.
二式複座戦闘機改二 - Nishiki fukuza sentōki Kai ni - Type 2 Two-Seat Fighter Model Kai II
屠龍 - Toryu - "Dragon Slayer"
Allied code name: "Nick".


Prototype only, completed as the experimental prototype Ki-96.
Zdroje:
Sources:
Famous Airplanes of the World, Army Type2 Two-seat Fighter "Toryu", No. 21, 1990, 3., Bunrin-Do Co. Ltd., ISBN 978-4-89319-018-5
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
René J. Francillon Ph.D., The Kawasaki Ki-45 Toryu (Aircraft in Profile no. 105). Leatherhead, Surrey, UK, Profile Publications Ltd., 1966 No ISBN
Zbyněk Válka, Stíhací letadla 1939-45, USA-Japonsko. Olomouc, Votobia, 1996, 88 s. ISBN 80-7198-091-9
L+K 9/1990, Letadla 39 – 45
L+K 15/1965, Letadla 1939 - 45
www.xs4all.nl
http://www.airwar.ru/enc/fww2/ki45.html
www.aviastar.org
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-45-II-t41416#160939 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more