Kawasaki KDA-3

Kawasaki KDA-3 / 川崎KDA-3・九二式战斗机
     
Název:
Name:
Kawasaki KDA-3 Kawasaki KDA-3
Originální název:
Original Name:
九二式战斗机 KDA-3
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1928-DD.MM.1928 Kawasaki Shipyard, Ltd., Kakamigahara /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1928-DD.MM.1928
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1928
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1350 kg 2976 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1950 kg 4299 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,600 m 41ft 4,06in
Délka:
Length:
8,850 m 29ft 0,43in
Výška:
Height:
3,000 m 9ft 10,11in
Plocha křídla:
Wing Area:
25,00 m2 269.1 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
78,00 kg/m2 15.98 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
BMW VI 6,3, kapalinou chlazený dvanáctiválec s válci do V o vzletovém výkonu 463 kW (630 k).
Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu.
BMW VI 6,3 twelve-cylinder water-cooled vee engine, rated at 621 hp for take-off,
driving two blade wooden fixed-pitch propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
285 km/h v 0 m 177.1 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
9,25 min do 5000 m 9,25 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9840 m 32283 ft
Dolet:
Range:
640 km 397.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet ráže 7,7 mm nad motorem (po 500 nábojích) Two fixed forward-firing 0.303 inch machine-guns in the engine cowling, 500 rpg.
Uživatelské státy:
User States:
Japonsko (Císařské armádní letectvo) Japan (Imperial Japanese Army Air Force)
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Shigeru Nohara, The Xplanes of Imperial Japanese Army & Navy 1924-45 (Illustrated Warplane History 8), Green Arrow, Japan, 2000, ISBN:4-76633-292-X
Robert C. Mikesh, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632
Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945. Vol.4. Kawasaki Aircraft, Shuppan-kyodo, rok 1960
http://www.hikotai.net/datasheets/kda3.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-KDA-3-t41296#159831 Version : 0
Shigeru Nohara: The Xplanes of Imperial Japanese Army & Navy 1924-45, Illustrated Warplane History, ISBN4-7663-3292-X
.
Kawasaki KDA-3 - Kawasaki KDA-3

Kawasaki KDA-3
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-KDA-3-t41296#542403 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Kawasaki KDA-3


Historie:
• Japonské armádní letectvo se již v první polovině dvacátých let postupně odhodlávalo k výměně zastarávajícího stíhače Nakajima Ko-4 za letoun vlastní výroby (Nakajima Ko-4 byl licenční Nieuport 29 C.1)
• Soutěž byla obeslána třemi výrobci Mitsubishi se účastnila s typem 1MF2 Hayabusa, Nakajima přihlásila letoun podle vzoru Nieuportu Delage a konečně Kawasaki přihlásila KDA-3
• Hlavním konstruktérem u Kawasaki byl německý konstruktér Dr.Richard Vogt a jeho asistentem byl inženýr Takeo Doi
• Letoun vycházel z německého stíhacího hornoplošníku Dornier Do.H, ale dosahoval vyšší výkony
• První prototyp byl zrušen již 1.4.1928, když se mu při přistání zcela rozložil podvozek.
• Nebyl přijat do výzbroje, armádním letectvem byl krátce vyzkoušen, svým konstruktérům přinesl poznatky, které použily při stavbě KDA-5, ten již byl do výzbroje přijat
• Soutěž byla Rikugun Koku Hombu zrušena, protože Hayabusa od Mitsubishi se rozpadla při střemhlavém letu a všechny prototypy se musely podrobit pevnostním zkouškám, žádný nevyhověl.
• Užitek měla jen továrna Nakajima, která neúnavně přestavovala a přestavovala až nakonec byl její typ přijat jako "armádní stíhací letoun Type 91"
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-KDA-3-t41296#162522 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Zdroj archiv autora
Kawasaki KDA-3 -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-KDA-3-t41296#390219 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Obrázek úspěšného řadového motoru BMW VI, kterým byl poháněn KDA-3. (Vývoj motoru začal v roce 1916 a první byl používán BMW II o výkonu 160 koní.)
Kawasaki KDA-3 -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-KDA-3-t41296#162600 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more