5 cm PaK 38 auf Sd.Kfz. 231

poľná úprava
     
Název:
Name:
5 cm PaK 38 auf Sd.Kfz. 231 5 cm PaK 38 auf Sd.Kfz. 231
Originální název:
Original Name:
5 cm PaK 38 auf Sd.Kfz. 231
Výrobce:
Producer:
DD.MM.194R-DD.MM.194R polní přestavba / field conversion, ?
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.194R-DD.MM.194R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (?)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
?
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
~6000 kg ~13200 lb
Celková délka:
Overall Length:
58501) mm 19 ft 2 ¼ in 1)
Celková šířka:
Overall Width:
2200 mm 7 ft 2 ⅝ in
Celková výška:
Overall Height:
? mm ?
Světlá výška:
Ground Clearance:
270 mm 10 ⅝ in
Pancéřování:
Armour:
Podvozok:
predok 14,5 mm (v roku 1941 montáž dodatočného panciera (Zusatzpanzer), v roku 1942 zväčšená hrúbka čelného panciera na 30 mm)
boky a zadok 8,0 mm
dno a vrch 5,0 mm
Chassis:
front - 14,5 mm (in 1941 installation additional armor plate (Zusatzpanzer), in 1942 increasing front armor to 30 mm)
sides, rear - 8 mm
top - 5 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Büssing NAG L8V/GS (vodou chladený zážihový 8-valec objemu 7.910 cm3)3)

Od 1/1942:
Büssing NAG GS 180 (vodou chladený zážihový 8-valec objemu 8.363 cm3)4)
Büssing NAG L8V/GS (8 cyl., gasoline, water cooled, 7.910 ccm)3)

1/1942:
Büssing NAG GS 180 (8 cyl., gasoline, water cooled, 8.363 ccm)4)
Výkon:
Power:
114 3) / 132,4 4) kW při 3600 ot/min 152.9 3) / 177.5 4) bhp at 3600 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
6+6xR 6+6xR
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
85 km/h 53 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
300 km 186 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
170 km 106 mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
30 ° 67 %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
1,80 m 71 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,50 m 20 in
Brodivost:
Fording Depth:
1,00 m 39 in
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
5 cm PaK 38 (L/60) 5 cm PaK 38 (L/60)
Vedlejší:
Secondary:
? ?
Uživatelské státy:
User States:
?
?
?
?
Poznámka:
Note:
1) bez kanonu 1) without gun
Zdroje:
Sources:
Thomas L.Jentz, Hilary L. Doyle - schwerer Panzerspaehwagen Sd.Kfz.231 (8 Rad), 232 (8 Rad), and 233, Panzerfunkwagen Sd.Kfz.263 (8 Rad) development and production from 1935 to 1943, Panzer Tracts No.13-2, rok vydania 2011
Thomas L. Jentz, Hillary Louis Doyle - Panzer Tracts No.13 – Panzerspaehwagen Sd.Kfz.3 to Sd.Kfz.263, ISBN 0-9708407-4-8
Егерc, Е. В.: Тяжелые Бpонеавтомобили вермахта, часть 2, Tornado, 1997
Sd.Kfz. 231 (8-rad)
URL : https://www.valka.cz/5-cm-PaK-38-auf-Sd-Kfz-231-t40918#663475 Version : 0
Remarkable field reconstruction SdKfz.231 (8-rad) probably from the African battlefield. A 5 cm anti-tank cannon PaK 38 L/60 was mounted on a temporary structure welded to the frontal armor. I miss more information.
5 cm PaK 38 auf Sd.Kfz. 231  -


URL : https://www.valka.cz/5-cm-PaK-38-auf-Sd-Kfz-231-t40918#157557 Version : 0
The use of the 8.8 cm Flak as an auxiliary crane is interesting. This modification seems to be the work of British troops.

forum.panzer-archiv.de

5 cm PaK 38 auf Sd.Kfz. 231  -


URL : https://www.valka.cz/5-cm-PaK-38-auf-Sd-Kfz-231-t40918#215052 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more