Jeannin Stahltaube

     
Název:
Name:
Jeannin "Stahltaube" Jeannin "Stahltaube"
Originální název:
Original Name:
Jeannin "Stahltaube"
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1913-DD.MM.1914 Emil Jeannin Flugzeugbau GmbH, Berlin-Johanisthal /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1913-DD.MM.1914
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
37
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1913
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
705 kg 1,551 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1035 kg 2282 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
13,87 m 45ft 6,05in
Délka:
Length:
9,69 m 31ft 9,5in
Výška:
Height:
2.97 m 9ft 8,93in
Plocha křídla:
Wing Area:
36,00 m2 387.5 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
šestiválcový řadový motor Argus As II o výkonu 88kW/120 k Argus As II, six cylinder, in-line, 118 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
115 km/h v 0 m 71.5 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
100 km/h v ? m 62.1 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
300 km 186.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
vytrvalost letu cca 4 hodiny endurance ca 4 hr
Zdroje:
Sources:
http://de.wikipedia.org/wiki/Emile_Jeannin
upload.wikimedia.org
http://www.bredow-web.de/.../Jeannin_Stahltaube/jeannin_stahltaube.html
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/.../farman.JPG

Jeannin Stahltaube - Jediná zachovaná Jeanninova Stahltaube výrobního čísla 76 se v současnosti nachází v Deutsches Technikmuseum Berlin. Letoun pochází ještě ze starých sbírek Berliner Luftfahrtsammlung. Zpočátku měla tato Stahltaube v staré berlínské sbírce registrační označení 118/13, dnes je vystavován jako 180/14. 
pramen: http://de.wikipedia.org/w/index.php?title=Datei:Jeannin_Stahltaube_1.jpg&filetimestamp=20071106174837

Jediná zachovaná Jeanninova Stahltaube výrobního čísla 76 se v současnosti nachází v Deutsches Technikmuseum Berlin. Letoun pochází ještě ze starých sbírek Berliner Luftfahrtsammlung. Zpočátku měla tato Stahltaube v staré berlínské sbírce registrační označení 118/13, dnes je vystavován jako 180/14.
pramen: de.wikipedia.org

Jeannin Stahltaube - Nepříliš kvalitní fotografie konstruktéra a jeho stroje
pramen: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/19/Emile_Jeannin.jpg

Nepříliš kvalitní fotografie konstruktéra a jeho stroje
pramen: upload.wikimedia.org

Jeannin Stahltaube - Reklamní pohlednice s Jeanninovým Farmanem a jeho portrétem
pramen:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/de/4/4f/E_jeannin_1910_in_mannheim_auf_farman.JPG

Reklamní pohlednice s Jeanninovým Farmanem a jeho portrétem
pramen:
upload.wikimedia.org

URL : https://www.valka.cz/Jeannin-Stahltaube-t40756#456568 Version : 0
Jeannin "Stahltaube”
This is a single-seat type, created překonstruováním of the original aircraft Taub the company etrich club on a metal skeleton. Only obebné section of the wing, functioning as ailerons using křivení, were of fir and ash wood. It's about unarmed reconnaissance aircraft from the years 1913/14. Aircraft of this type was on the front used only by the year 1915, because further developments soon caused its replacement with technically superior types. These aircraft provided the beginnings of military aviation with machines heavier than the air, until the aircraft looked like on the device for military use, not very suitable ..... The life of them could not prolong or redesigning on a metal skeleton.

About designer
Emile (Emil) Jeannin, brother of Henri Jeannina, in his youth, was a known bike racer, according to the then fashion was also for example a race car or speedboat. In his homeland he graduated řemeslnickou practice at the company Société Alsacienne de Constructions and also worked as a mechanical engineer at the firm of Vogt & Cie. in the alsace Niederbrucku. In the years 1906 to 1908 he ran in the Berlin company Sun Motorwagen Gesellschaft E. Jeannin & Co. KG.

In the year 1909 with the E. Jeannin taught in France to fly. 27. April 1910 received pilot's license no. 6. Yet in the same month set a record for endurance flight of more than two hours. Day 6. August 1910 received in Mannheim on Farmanově biplane 4. Lanzovu price. At the end of September of the same year prevailed in a long-haul flight of Trier - Metz. Then he briefly worked in the company Alsatian Aviatik Flugzeugwerke, in which he had to share his brother. In February 1912 to establish in johannisthal own firm, Emile Jeannin Flugzeugbau GmbH and built there along with Lotrinčanem Rene Freindtem your "Stahltaube". In the years 1913/14 then made a total of 37 pieces.
At the outbreak of the first world war occurred Emil Jeanninovi problems, among others, for its French origin. Due to a minor offence, he was sentenced to a long imprisonment. In may 1915 then from his aircraft factories arose National-Flugzugwerke in Leipzig, which were in 1917 incorporated in the Deutschen Flugzeugwerke..
URL : https://www.valka.cz/Jeannin-Stahltaube-t40756#456575 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Jeannin Taube
Jednomístná vylepšená německá verze typu ETRICH TAUBE (letounu rakouského konstruktéra Igo Etricha), licenčně vyráběného v "Emil Jeannin, FLugzeugbau" v Berlin-Johannisthal pod názvem Jeannin Taube, ev. Jeannin Stahltaube - mělo již kovový rám. Tento letoun byl Němci nasazen také do I. sv., ale pro nedostatečný výkon a manévrovací schopnosti (pomalé zatáčení) byl již po 6 měsících z fronty stažen a sloužil dále jako vycvikové letadlo.
Jeannin Stahltaube -


URL : https://www.valka.cz/Jeannin-Stahltaube-t40756#157033 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more