Nakadžima Ki 34 [Thora]

Nakajima Ki-34 / 中島 キ34 九七式輸送機
     
Název:
Name:
Nakadžima Ki-34 Nakajima Ki-34
Originální název:
Original Name:
キ34 九七式輸送機
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1936-DD.MM.1940 Nakajima Aircraft Company, Ltd., Ōta /
DD.MM.1939-DD.MM.1942 Tachikawa Airplane Co., Ltd., Tachikawa /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1936-DD.MM.1942
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
318 armádních a
33 civilní
První vzlet:
Maiden Flight:
12.09.1936
Osádka:
Crew:
3 + 8 passengers
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3500 kg 7716 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5250 kg 11574 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
19,810 m 64ft 11,91in
Délka:
Length:
15,300 m 50ft 2,36in
Výška:
Height:
4,150 m 13ft 7,38in
Plocha křídla:
Wing Area:
49,20 m2 529.58 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
106,71 kg/m2 21.86 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Nakadžima Ha-1b (Kotobuki 41) vzduchem chlazený hvětdicový devítiválec o vzletovém výkonu 529 kW a 582 kW v h= 2 900 m.
Vrtule dvoulistá s pevným úhlem náběhu
Nakajima Ha-1b nine-cylinder air-cooled radial engine rated at 710 hp at take-off and 780hp at 9,515ft,
driving a two-blade fixed-pitch propellers
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
360 km/h v 3360 m 223.7 mph in 11024 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
310 km/h v 2500 m 192.6 mph in 8202 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
7,58 m/s 1492.1 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7000 m 22966 ft
Dolet:
Range:
1200 km 745.6 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
žádná not installed
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
キ34九七式输送机 / Ki 34 kjū nana šiki jusō-ki / Armádní transportní letoun typ 97 model 2

- civilní stroje používány u Dai Nippon Koku K. K. (Greater Japan Air Lines) a Manchukuo National Airways
キ34九七式输送机 / Ki-34 Kyū nana shiki yusō-ki / Type 97 Transport Model 2
Codenamed 'Thora'
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
www.aviastar.org
http://www.airwar.ru/enc/cww2/ki34.html
http://avia.ltd.ee/air/japan/nakajima_ki-34.php
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-34-Thora-t22275#108072 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Nakajima Ki-34




キ34九七式输送机 / Ki-34 Kyū-nana shiki yusō-ki / Ki-34 Army Type 97 Transport


Allied reporting name: "Thora"


Historie:
V březnu 1934 získala společnost 中島飛行機株式会社 - Nakajima Hikōki Kabushiki Kaisha za 80 000 dolarů licenční práva na výrobu dopravních DC-2. V prosinci téhož roku přišel jeden kus DC-2 a tak v roce 1935 mohla začít vlastní výroba. První letoun byl sestaven z částí dodaných z USA a následně byl zalétán v únoru 1936, ještě s americkými motory Wright Cyclone SGR-1820-F2 o výkonu 730 koní.


První letouny japonské výroby používala společnost Dai Kippon Koku K. K. Stavbou této civilní verze bylo umožněno japonským konstruktérům, aby se seznámili s touto moderní konstrukcí. Japonským dílem byla konstrukce dopravního letadla AT-2 pro jehož pohon byly použity dva japonské motory Nakajima Kotobuki 2-1, byly to vzduchem chlazené hvězdicové devítiválce s výkonem 580 koní. Prototyp byl zalétán 12. 09. 1936 a měl vcelku uspokojivé letové vlastnosti. V letech 1937-1940 vzniklo 32 civilních letadel AT-2 s výkonnějšími motory Nakajima Kotobuki 42 o výkonu 710 koní, používaly je japonské letecké společnosti Dai Nippon a Manchurian Airlines až konce druhé světové války.


V roce 1937 projevilo o AT-2 zájem také císařské armádní letectvo, které je zařadilo do své výzbroje jako rychlé dopravní letadlo pro výsadkové skupiny. Do výzbroje byly přijaty pod označením Ki-34. Motory zůstaly stejné, ale pro armádu označené jako Ha-1b. Společnost Nakajima byla však přetížena velkými vojenskými zakázkami a tak byla sériová výroba převedena do společnosti 立川飛行機株式会社 - Tachikawa Hikōki Kabushiki Kaisha.

Námořní letectvo převzalo několik desítek těchto dopravních letadel pod označním L1N1. Výroba byla ukončena v roce 1942.
Ve spojeneckém kódu byl tento letoun znám znám pod jménem Thora.
DC-2, které byly vyrobené v Japonsku, nesly kódové jméno Tess.
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-34-Thora-t22275#116070 Version : 0
...
Nakadžima Ki 34 [Thora] -


URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-34-Thora-t22275#84499 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Fotografie Ki-34 z druhé strany
Nakadžima Ki 34 [Thora] -


URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-34-Thora-t22275#108074 Version : 0
One more nice photo - Nakajima Ki-34 during airborne action.
In the middle is a civilian AT-2 and below it
Ki-34 drawing by Mr.Shigeo Koike from www.ne.jp
Nakadžima Ki 34 [Thora] -


Nakadžima Ki 34 [Thora] -


Nakadžima Ki 34 [Thora] -


URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-34-Thora-t22275#108081 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Trojpohledový náčrtek transportního letounu Nakajima L1N1
Nakadžima Ki 34 [Thora] -


URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-34-Thora-t22275#153834 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more