SOV - JaG-6

ЯГ-6
     
Název:
Name:
JaG-6 YaG-6
Originální název:
Original Name:
ЯГ-6
Kategorie:
Category:
valník cargo bed truck
Výrobce:
Producer:
Jaroslavský státni automobilový závod
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1936-DD.MM.1942
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
8075
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR ?
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
3 (+30)
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
4x2
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
4930 kg 10869 lb
Užitečné zatížení:
Payload:
5000 1) kg 11023 1) lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
10230 kg 22553 lb
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
? kg ? lb
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
? kg ? lb
Celková délka:
Overall Length:
6500 mm 21ft 3,9in
Celková šířka:
Overall Width:
2500 mm 8ft 2,43in
Celková výška:
Overall Height:
2550 mm 8ft 4,39in
Světlá výška:
Ground Clearance:
300 mm 11,81in
Rozvor:
Wheelbase:
4200 mm 165,35in
Rozchod:
Track:
1780 mm - predná
1860 mm - zadná
7 - front
7 - rear
Brzdová soustava:
Braking System:
? ?
Elektrický systém:
Electrical System:
? ?
Pneumatiky:
Tyres:
9,75-24"
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
ZIS-5 ZIS-5
Převodovka:
Gearbox:
4 stupňová, mechanická 4 gears, mechanical
Spojka:
Clutch:
? ?
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
177 l 38.93 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
40 km/h 24.9 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
15 km/h 9.3 mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
60 2) l/100 km 4.71 2) mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
440 km 273.4 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
300 km 186.4 mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
? ° / ? °
Svah:
Gradient:
12 ° 27 %
Boční náklon:
Side Slope:
12 ° 27 %
Překročivost:
Trench Crossing:
- m -
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
0,65 m 25,6in
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) po nespevnených komunikáciách 3500 kg
2) v teréne, na komunikácii 40 l/100 km
1) terrain road 7716 lb
2) in terrain, on the road 7.06 mi/Imp gal
Zdroje:
Sources:
М. Князев: Автомобили Красной Армии 1941-1945 г.; Бронеколлекциа - Специальный выпуск 2/2006 г.
rkkaww2.armchairgeneral.com
URL : https://www.valka.cz/SOV-JaG-6-t39329#394036 Version : 0
Photo
SOV - JaG-6 -


URL : https://www.valka.cz/SOV-JaG-6-t39329#149093 Version : 0
Photo
SOV - JaG-6 -


URL : https://www.valka.cz/SOV-JaG-6-t39329#149094 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

JAG-6 s přidanou třetí nepoháněnou nápravou.
Tato praxe byla běžná i u jiných nákladních automobilů např. ZIS-5, cílem bylo zvýšení nosnosti.
Vozidla byla často přetěžována, protože motor zvýšený náklad zvládl, horší to bylo s rámem, proto se na družstvech nebo v autodílnách přidávala třetí vlečená nebo tlačená náprava
SOV - JaG-6 -


URL : https://www.valka.cz/SOV-JaG-6-t39329#149097 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more