CZK - Tatra 138 VN

     
Název:
Name:
Tatra 138 VN Tatra 138 VN
Originální název:
Original Name:
Tatra 138 VN
Kategorie:
Category:
valník cargo bed truck
Výrobce:
Producer:
Tatra n.p., Kopřivnice /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1959-DD.01.1972 (všechny verze, včetně civilní výroby / all versions, including civil production)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
45 996 (všechny verze, včetně civilní výroby / all versions, including civil production)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.12.1955 (prototyp valníkové Tatry 138 / prototype of cargo bed Tatra 138)
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
1 + 2 (+ 40 na korbě / + 40 on the platform)
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
6x6
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
10000 kg 22046 lb
Užitečné zatížení:
Payload:
120001) kg 264551) lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
223002) kg 491632) lb
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
300003) kg 661393) lb
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
523004) kg 1153024) lb
Celková délka:
Overall Length:
8497 mm 27ft 10.5in
Celková šířka:
Overall Width:
2442 mm 8ft
Celková výška:
Overall Height:
32005) mm 10ft 6in5)
Světlá výška:
Ground Clearance:
290 mm 11.5in
Rozvor:
Wheelbase:
4260 mm - 1320 mm 168in - 52in
Rozchod:
Track:
1930 mm - přední náprava
1752 mm - zadní nápravy
76in - front axle
69in - rear axles
Brzdová soustava:
Braking System:
provozní - pneumatická, dvouokruhová
nouzová - ruční, mechanická
parkovací - ruční, mechanická
odlehčovací - motorová brzda
service brake - dual-circuit pressure-air brakes
emergency brake - manual, mechanical
parking brake - manual, mechanical
engine brake - exhaust brake
Elektrický systém:
Electrical System:
napětí elektrické sítě: 24V
ukostřený záporný pól
dva akumulátory: 12 V / 165 Ah
dynamo: PAL MAGNETON 02-9087.00, 24 V / 500 W
nominal voltage: 24 V
ground pole: negative
two batteries: 12 V / 165 Ah
dynamo: PAL MAGNETON 02-9087.00, 24 V / 500 W
Pneumatiky:
Tyres:
11,00-20eHD
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Tatra T-928-10
- vznětový, vidlicový, vzduchem chlazený, s přímým vstřikem paliva
- počet válců: 8
- vrtání: 120 mm
- zdvih: 130 mm
- objem válců: 11 762 cm3
- maximální točivý moment: 706 Nm při 1200 ot/min
- maximální výkon: 132,5 kW při 2000 ot/min
Tatra T-928-10
- air cooled, V-type, four stroke, direct injection diesel engine
- number of cylinders: 8
- bore: 4.72 in
- stroke: 5.12 in
- swept volume: 718 cu in
- maximum torque: 521 lb.ft at 1200 rpm
- maximum power output: 178 hp (180 PS) at 2000 rpm
Převodovka:
Gearbox:
synchronizovaná 5+1; řazení mechanické, normální a redukovaný chod synchromeshed gearbox with semiautomatic split, 5 forward and 1 reverse gears, mechanical gear-shifting, normal or reduced drive mode
Spojka:
Clutch:
suchá, třecí, dvoulamelová, vzducho-kapalinové ovládání dry, dual-plate, friction clutch, pneumatic-hydraulic control
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
150 l 33 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
70 km/h 43.5 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
31,56) l/100 km 8.976) mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
500 km 311 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
40 ° / 25 °
Svah:
Gradient:
197) ° 427) %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,35 m 13,8in
Brodivost:
Fording Depth:
0,88) m 31,5in8)
Uživatelské státy:
User States:

?
?

?
?
Poznámka:
Note:
1) na silnici, 8000 kg v terénu - na korbě (+ 300 kg v kabině)
2) na silnici, 18300 kg v terénu
3) na silnici, 10000 kg v terénu
4) na silnici, 28300 kg v terénu
5) plachta v horní poloze
6) základní spotřeba paliva
7) při celkové hmotnosti
8) bez přípravy, s přípravou 1,2 m
1) on the road, off-road 17637 lb - on the platform (+ 661 lb in the cab)
2) on the road, off-road 40345 lb
3) on the road, off-road 22046 lb
4) on the road, off-road 62391 lb
5) tarpaulin in the top position
6) basic fuel consumption
7) at gross vehicle weight
8) without preparation, with preparation 47.2 in
Zdroje:
Sources:
-
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-138-VN-t37390#503371 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Nákladný automobil TATRA 138 VN (valník s navijakom) je určený k preprave nákladu o max. hmotnosti 12 t alebo prepravu 40 osôb a pre ťah prívesu do 30 t. Krátkodobo je možné vozidlo preťažiť na 14 t.

Vozidlo je trojnápravové, má kyvadlové polonápravy s nezávislým odpérovaním všetkých kolies. Obe zadné nápravy sú trvale poháňané, pohon prednej nápravy je možné zapnúť elektromagneticky v prípade potreby.

Búdka vodiča

Je celokovová, dvojdverová. Je pružne uložená na silentblokách. Predné okno je delené, panoramatické. V búdke je sedadlo pre vodiča a pre obsluhu (2 osoby). Je vykurovaná naftovým kúrením.

Nákladný automobil T 138 VN je konštrukčne riešený jako základný typ, od ktorého sú odvodené jednotlivé ďalšie typy podvozkov. Na tieto podvozky sa montujú rôzne nadstavby.

Odvodené podvozky : T 138 P1V, PP4V, PP6V a PP8V.

Navijak

Pohon : kĺbovou hriadeľou z prídavnej prevodovky
Dĺžka lana : 60 m
Priemer lana : 17,5 mm


Ložná plocha

Dĺžka : 5000
Šírka : 2290
Výška bočníc : 500


Zdroj : Aut-24-1 Nákladný terénny automobil TATRA 138 VN. Popis, prevádzka - predpis ČSĽA, Praha 1965
CZK - Tatra 138 VN - Rozmerový náčrt T 138 VN.

Rozmerový náčrt T 138 VN.
CZK - Tatra 138 VN - Podvozok T 138 VN.

Podvozok T 138 VN.
CZK - Tatra 138 VN - Motor T 928-10 - popis.

Motor T 928-10 - popis.
CZK - Tatra 138 VN - Motor T 928-10 - popis II.

Motor T 928-10 - popis II.
CZK - Tatra 138 VN - Prevodovka.

Prevodovka.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-138-VN-t37390#390500 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Nákladný automobil TATRA T 138 VN ( valník) je možné upraviť pre odsun ranených. Nákladný automobil T 138 VN určený pre armádne použitie má zosilnené plachtové oblúky, na ktoré je možné zavesiť popruhy pre pripevnenie nosidiel s ranenými. Popruhy s prackou (přezkou) sú zhodné s popruhmi pre vystrojovanie autobusov. S uvedenou úpravou, skladajúcou sa zo štyroch zosilnených nosných oblúkov a 24 popruhov s prackou možno umiestniť ( zavesiť) 18 nosidiel s ranenými.
TTD vozidla sú plne totožné s vozidlom T 138 VN.
Povolený počet prepravovaných osôb : 40


Odsunová kapacita :
- s využitím lavičiek : 24 sediacich ranených,
- použitím dvoch súprav DRNA : 12 ranených ležiacich na nosidlách,
- pri improvizovanom spôsobe sa umiestni pozdĺžne 8 nosidiel voľne na podlahu ložnej plochy.



Zdroj : Zdrav-23-3
CZK - Tatra 138 VN - Odsunová úprava

Odsunová úprava
CZK - Tatra 138 VN - T 138 VN odsunová úprava

T 138 VN odsunová úprava
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-138-VN-t37390#308095 Version : 0
Tatra 138 VN zo zbierok VHM Piestany has výrobné number body 4042, chassis 03929-02 and engineand 13812701-5. The vehicle was manufactured in 1963 and to zbierok múzea sa received in 1997. Posledným military užívateľom bola 5. delostrelecká brigade Jelšava.

In ČSĽA bola Tatra 138VN (and T-138VNV) intended for the transportation of materiaĺu, vojakov, munície and tioež ako ťahač špeciálnych prívesov and ťažkej delostreleckej techniques (152mm there húfnica vz. 37, 130mm gun M-46, the 122mm cannon vz. 31/37, 100mm cannon vz. 53 and ďalšie).

Source: Miroslav Mihálik: another Successful wasn't the right; the Defense 12/2014; MO SR 2014; ISSN 1336-1910
.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-138-VN-t37390#524054 Version : 0
T-138 VN (VPZ 15-40-97) operated by the CSLA..
CZK - Tatra 138 VN - (Vojenská technika)

(Vojenská technika)
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-138-VN-t37390#140584 Version : 0
From the collections of VHM Piešťany (own photo).
CZK - Tatra 138 VN - Detaily kabíny

Detaily kabíny
CZK - Tatra 138 VN - Uloženie rezervy

Uloženie rezervy
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-138-VN-t37390#309637 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Valníkové T-138 se na straně Egypta zapojily rovněž do Jomkippurské války v říjnu 1973.
CZK - Tatra 138 VN - (archiv)

(archiv)
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-138-VN-t37390#229803 Version : 0
T-138 VN (VNV ?) as booty for the Israeli army (Israel Defense Forces) transported by a Diamond T980 tractor-trailer. The Tatra was originally in the arsenal of the Syrian Army. The destroyed vehicle in the foreground is believed to be a GAZ-63.

Military In the Middle East[/zdroje
CZK - Tatra 138 VN -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-138-VN-t37390#407114 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more