Micubiši Ki 167

Mitsubishi Ki-167 / 三菱 キ167试作练习机
     
Název:
Name:
Micubiši Ki-167 Mitsubishi Ki-167
Originální název:
Original Name:
キ167试作练习机
Kategorie:
Category:
jiná kategorie other category
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1945-DD.MM.1945 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1945-DD.MM.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
v literatuře je vždy zmiňováno několik letadel / in literature is always mentioned several aircraft
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.02.1945
Osádka:
Crew:
4
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
8800 kg 19401 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
14900 kg 32849 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
22,500 m 73ft 9,83in
Délka:
Length:
18,700 m 61ft 4,22in
Výška:
Height:
7,700 m 25ft 3,14in
Plocha křídla:
Wing Area:
65,85 m2 708.8 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
226,87 kg/m2 46.47 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Micubiši Ha-104 (Ha-42-11) o vzletovém výkonu 1 397 kW (1 900 k), v h= 2 200 m výkon 1 331 kW (1 810 k) a v h= 6 096 m výkon 1 184 kW (1 610 k)
Vrtule: kovová čtyřlistá stavitelná s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 600 mm
Mitsubishi Ha-104 (Ha-42-11) rated at 1,874 hp for take-off, 1,785 hp at 7,218 ft and 1,587 hp at 20,000 ft
driving four-blade constant-speed propellers of 11ft 9.73in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
520 km/h v 6096 m 323.1 mph in 20000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
400 km/h v ? m 248.5 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9200 m 30184 ft
Dolet:
Range:
2800 km 1739.8 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
Usměrněná termitová nálož o hmotnosti 2 900 kg v trupu za pilotní kabinou. One thermite bomb of 6,400 lb in the fuselage behind the crew cabin.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Jednalo se o úpravu již vyrobených armádních bombardérů Micubiši Ki-67-I Hiryu / Peggy
Redesigned Ki-67 bombers intended for kamikaze attacks. First combat use was on April 17, 1945.
Zdroje:
Sources:
Rene J. Francillon Ph.D, Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN: 087021313X
Famous Airplanes of The World, No.50, Mitsubishi Ki-67, Bunrido Co. Ltd. Nakano.
MECHANIC OF WORLD AIRCRAFT, Nr.15. Ki-67 / DC-3 / L2D, Maru Mechanic Reissue, 1995
Václav Němeček, Vojenská letadla 3. díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
http://www.airwar.ru/enc/bww2/ki167.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-167-t36187#135040 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Mitsubishi Ki-167


Historie a popis:
Ponorka I-30 přivezla v řijnu 1942 z Německa studii usměrněné termitové nálože, která měla mít dosah usměrněného výbuchu až 800 m. Japonští technici v díle pokračovali v dovedli jej do podoby sebevražedného stroje Mitsubishi Ki-167. Puma dostala poetický název Sakuradan (Kytice sakur - jap.), průměr pumy byl 1 580 mm, ve spodní části měla tato nálož válcovitý tvar, který přešel v mírmý kužel a nahoře bylo parabolické zakončení o tloušťce stěny 500 mm. Celková hmotnost byla 2 900 kg. Paprsek o vysoké teplotě směřoval mírně kupředu dolů (15°) a měl dosah cca 1 km a zničující účinek byl v okruhu 600 m. Celé toto zařízení bylo uloženo v trupu upraveného letounu Mitsubishi Ki-67 (nově Ki-167), protože nálož měla větší rozměry než trup letounu byl nahoře na trupu velký aerodynamický kryt z překližky, který vytvořil charakteristický hrb.


Japonci se snažili tento letoun využít bojově, poprvé se tak stalo 17. dubna 1945, letoun odstartoval z letiště Kanoya, ale byl sestřelen. 27.května nebyl nalezen cíl, další útok byl v červnu 1945, vysledek není znám. Spojencům se po kapitulaci nepodařilo žádný stroj najít.
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-167-t36187#142815 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Na trojpohledovém náčrtku je vidět, že oproti bombardéru Mitsubishi Ki-67-I je sebevražedný Mitsubishi Ki-167 zbaven všech střelišť na na trupu je vidět pouze aerodynamický kryt, pod tímto krytem byl vlastní Sakuradan.
Micubiši Ki 167 -


Micubiši Ki 167 -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-167-t36187#135144 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more